Gå til innhold
  • Bli medlem

SMRT NÉMECKÝM VRAHUM! - Kyrre bygger Hetzer


Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jättesnygg Hetzer :praise:

 

Mulig jeg burde lest tråden en gang til, men hva kom du fram til når det gjelder slagord, flagg og sånne ting?

 

 

Sondre :)

Jeg har tolket meg dithen at det står SMRT NEMECKYM VRAHUM i svart med hvit outline. Kanskje hvitt kritt, kanskje maling. Har ikke bestemt meg for fremgangsmåten. Ellers skal det stå CSR under MG42'en og en rød stjerne med hvit outline under sjåfør-kikkhullet. Det er et tsjekkisk flagg til høyre over mg-åpninga sett forfra, men jeg har ikke klart å bestemme meg for at det skal være malt eller stoff.

Mest sannsynlig stod det CSR en plass på hver side også, men dette kan være relativt smått og også være gjemt av busk og kratt.

Skulle vel bli relativt fargerikt til slutt. Siden dette vil være oppå evt tidligere væring av vogna tar jeg dette nesten til slutt.

 

En kan jo spørre seg om de har hentet en fette ny maskin fra fabrikken, men når man ser på malingsjobben så tipper jeg at de enten har fått tak i en vogn fra en tysk enhet eller så har de ordnet med en som var på vedlikehold.

 

Edit: Jeg ser nå at de har spent opp et flagg mellom de to åpningene i stålplata. Jeg har bomma litt på avstanden men det får heller være. Det blir nok stoff da.

 

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt meg mer med pastell og whitespirit, må kanskje tone ned "streakinga" noen steder. Uansett klarte jeg ikke holde meg og måtte lage litt bokstaver.

Begynner med å male hvite bokstaver

 

IMG_5337_1.jpg

 

Og fortsetter med å skrive svart med en 0,05mm tusj. Ganske slitsomt. Kommer til å gå over med en hvit blyant til slutt, for å jevne ut litt.

 

IMG_5335_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, sliten og fin :thumb:Et bra stykke arbeid du har lagt ned her.

 

Per Erik

 

Takk takk. Det er enda en god vei å gå. Må få på plass rødmaling, samt fylle ut bokstavene skikkelig. Men det er skikkelig pirkearbeid og det skal ikke mer til enn en litt ustø hånd så er man ute og kjøre med tusjen. Som man ser på bildet er det en meeeeget tynn hvit outline på bokstavene...

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å fjerne tusjen og malte heller bokstavene frihånd. Fikk en bedre flow, det ble litt mye lugging med pennen mot den matte malinga.

 

IMG_5348_1.jpg

 

Mye kritt-aktig støv nå, men det forsvinner etterhvert. Flere vask og så topplag til slutt vil nok årne opp.

 

IMG_5357_1.jpg

 

Ny eksos siden jeg er for gjerrig til at jeg vil bruke masse penger på Eduardsettet. Litt deler fra settet og så et par rørstumper.

 

IMG_5372_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Da var det basetid. Støpt i gips på innsiden av en Ikearamme. Med glad-pack som foring, slik at jeg bare kunne riste den støpte gipsen utav, snu ramma, og så sette gipsen nedpå igjen. Det virket nesten som planlagt. Men jeg bruker ikke gladpack igjen. Den er mye stivere enn man skulle tro.

Deretter skrapte jeg ut brostein der det trengtes.

Så støpte jeg noe som kunne bli knust hus og brukte ellers noen gamle deler for å lage barrikaden. Blir spennende å se hvor mye hvitt som vises når jeg er ferdig med airbrushen...  ::)

 

Fikk nå lagt inn noen nødløsningsbilder. De som var små nok...

IMG_5388_1.jpg.20fb573cf1423ceafce4ca46b05f5145.jpg

IMG_5380_1.jpg.2e353819a2fc1c8a963c4e4103fc698e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg laget enda mere skikkelig brostein. Det var vanlig å bygge opp deler av barrikadene med den brosteinen man fant i umiddelbar nærhet. Så det har jeg også gjort. Og ellers er det jo mye som gjenstår. Må plukke ut enkeltelementer og male i artige farger. Tørrbørsting av brosteinen. Må jobbe med treverket. Og tønnene.

Setter pris på input, også gjerne kritikk på layout. Mye kan forandres fremdeles.

 

IMG_5398_1.jpg

 

IMG_5397_1.jpg

 

IMG_5391_1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å bli kjempeflott  :thumb: Du skulle ikke skratcha et par kabeltromler og lagt på? Jeg synes bildene med tromlene er sterke - kanskje fordi jeg har vært elektriker en gang  :P

Jo jeg tenkte på det. Men kabeltrommelbildene er fra Warszawa. Har ikke funnet dette på bilder fra Praha  :'(

Men man kan da bygge Chwat også, denne kjente Hetzern fra Polen. Sammen med en Panther med speidermerker på. Polakkene visste å gjøre noe spesielt utav utstyret de "fant" de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å bli kjempeflott  :thumb: Du skulle ikke skratcha et par kabeltromler og lagt på? Jeg synes bildene med tromlene er sterke - kanskje fordi jeg har vært elektriker en gang  :P

Jo jeg tenkte på det. Men kabeltrommelbildene er fra Warszawa. Har ikke funnet dette på bilder fra Praha  :'(

Men man kan da bygge Chwat også, denne kjente Hetzern fra Polen. Sammen med en Panther med speidermerker på. Polakkene visste å gjøre noe spesielt utav utstyret de "fant" de også.

 

Du verden, det må jeg si... ???

Det skjer mye med folk som sitter lenge i et kontrolltårn... :o

RAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette Kyrre.

Væring og lakkering av vogn er imponerende.

"Rubbelet" ser og veldig naturtro ut, blir en utfordring å male men dette greier du helt sikkert fint, bruk god tid, mal hver enket del med pensel og varier i fargetonene så det ikke blir for monotont, støv forsiktig ned til slutt.

Et lite tips vedrørende sparkling på figurer, syntes selv det er lettere å sparkle med magic sculp/miliput. Denne kan glattes ut umidelbart med vann, vanlig sparkel ala Tamiya kan by på utfordringer når den skal pusses vekk (men, som flybygger er du vel godt vant med å sparkle på kronglete plasser  wOOt)

 

Også en liten kommentar mht base, mener personlig at alt på basen i et diorama bør holde seg innenfor basekanten, ser ofte mer "ryddig" ut. Dette er min mening, mange mener at ting utenfor er helt greit  ;)

 

Du har i hvertfal den mest originale utførelsen av Hetzer i gruppebygginga, flott!

 

Gleder meg til å se denne ferdig  :thumb:

 

Per Olav

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk,

 

Ja jeg har hatt en liten diskusjon om dette med å holde seg innenfor basen. Jeg driver og eksperimenterer litt, og tenkte dette var en fin anledning. Jeg kommer ikke til å forandre på basen denne gangen, men kommer så visst til å evaluere når jeg er ferdig. Det blir jo spennende og det er derfor en litt ekstra drivkraft for å gjøre seg ferdig.

 

Her er noen bilder til ære for Roar og Tommy  :thumb:

 

chwat_11.jpg

 

chwat-bar-b.jpg

 

chwat3.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo meget lovende ut :thumb: Fin vogn, og resten ser ut til å blir bra også! Du fiksa teksten på sidene av schürzen på en flott måte!

 

Et par kommentarer om han figuren på bakken, nakken hans ser ikke helt riktig ut. Halsen bør tilte mer fremover, og "knekken" bør være ved kjevebenet og ikke nede ved kravebena. Eller er hodet bare plassert midlertidig?

 

Venstre skulder ser ut til å være litt for lav i forhold til en som peker med utstrakt arm. Test foran speilet, når du hever armen ut til siden går skuldren opp. Kapp også av hånda ved håndleddet og vri den 90 grader så knokene ligger horisontalt. De færreste peker med håndleddet vertikalt på den måten?

 

Hilsen Øyvind - anatomiprofessoren på Strømmen  :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.