Gå til innhold
  • Bli medlem

SMRT NÉMECKÝM VRAHUM! - Kyrre bygger Hetzer


Anbefalte innlegg

Dette var egentlig en fin anledning til å bygge noe man har hatt lyst til å bygge i noen år. En Hetzer "frigjort" av de Tsjekkiske opprørerne i 1945.

Jeg kommer ikke til å kopiere originalen, regner med at det var flere slike i bruk. Men noe i denne stilen blir det.

Mitt eneste problem er at jeg har kjøpt Tamiyahetzern og den er en tidlig/mellomproduksjonsmaskin. Og vogna mi har sent strammehjul i bakkant, det med 4 hull. Okay, det kan sikkert lages relativt enkelt men kanskje noen har kjøpt en sen Eduardhetzer og føler de kan kvitte seg med to av hjulsettene? Har skjønt det slik at det følger med flere.

 

Død over de tyske morderne!

Scan10019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er flere ting enn spennhjulet som skiller tidlig, middels og sen produksjon.

Det er ihvertfall forandring på lukene på taket og bakplaten. På eksosen. På mantelen. Løfte-punkt for kran på taket.

 

Men om du ikke skal bygge akkurat den du har sendt bilde av, kan du vel bruke Tamiya Hetzeren som den er?

 

I teorien ja. Men dette var jfr kilden min Hetzere som ble hentet på fabrikken og da er det vel ikke naturlig at man bruker en tidligere utgave. Ikke at jeg er så opptatt av det. Men jeg ser på bildet at det er plass til en mann på styrbordsida og det er det vel ikke på de tidlige utgavene? Bare så vidt det er plass til en kikkert?

 

Kanskje jeg skal selge Tamiyahetzern og gå til innkjøp av en Eduardmaskin i stedet. Jeg vet at Birger i HSMH har noen til salgs.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.

Jeg er interessert i de sene spennhjulene med bare 4 hull. Tommy bor jo i Oslotraktene så jeg ser for meg at det må være den enkleste måten å ordne på at han evt overtar din Hetzer. Mot at jeg får det overskytende spennhjulsettet.  ::)

 

Resten av modifikasjonene til sen hetzer er det ikke så farlig med. Mulig jeg ordner til nytt eksosanlegg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Eduard-Hetzer som jeg antakelig ikke kommer til å bygge. Den er minus et sett spennhjul (de med 8 hull), men det følger med minst to sett til med alternative spennhjul. Noen som er interessert? Tommy? Kyrre?

 

R. :)

 

Jeg er interessert i interiøret... skal du ikke bruke det til noe så kan det få et godt hjem...

 

Øyvind  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg begynner å gå deg litt i næringa her, JR... :D

 

Altså...

 

Kyrre vil ha spennhjulene med fire hull. Det skal han få. Det er igjen både spennhjul med seks hull og ørten hull til den som eventuellt overtar settet.

 

Tommy har jeg ikke hørt noe fra ennå (jeg sender PM etter å ha skrevet innlegget). Hvis han er interessert i Eduard-Hetzeren, skal han få den til en god pris.

 

Jeg tror det blir vel mye styr å separere interiøret fra resten. Så Øyvind; Dersom Tommy ikke er interessert i settet, kan du få overta det for den samme, gode prisen, men du får ta hele settet. Jeg prioriterer Tommy her, for han er nokså nyankomnmet tilbake til hobbyen og har tydeligvis ingen Hetzer fra før. Og kanskje ikke så mange sett generellt heller. Jeg mistenker at det ikke kan sies om deg, Øyvind... ::)

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje ikke så mange sett generellt heller. Jeg mistenker at det ikke kan sies om deg, Øyvind... ::)

 

 

Hrmf. Så du mener jeg har nok med 3x Dragon , 1x Tamiya, 1x Italeri og 1x 1/16 Cromwell Hetzer?  :pinch:

 

Ja det stemmer nok det...  :D

 

Har ikke vondt av å scratche litt heller  :D

 

Øyvind

 

Du jo ikke ha alle disse lukene åpne heller, da. ;) Forresten så går Hetzeren til Tommy. Sorry mac. Kanskje jeg har noe annet jeg skal kvitte meg med som du trenger en annen gang. :)

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Du jo ikke ha alle disse lukene åpne heller, da. ;) Forresten så går Hetzeren til Tommy. Sorry mac. Kanskje jeg har noe annet jeg skal kvitte meg med som du trenger en annen gang. :)

 

R. :)

 

 

Nei skulle bare mangle, klart Tommy skal ha den Hetzern.

Jeg har ikke titta så mye i Eduard-settet så jeg ante ikke hvor mye styr det evt. var med interiøret så det er ikke noe problem  :thumb:

 

Men jeg lar jo ikke en sjanse for å kødde med deg passere vet du Roar  ;D

 

 

Øyvind

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.