Gå til innhold
  • Bli medlem

Porsche Cayman S - Jägermeister edition


Anbefalte innlegg

stilig bil hva er tanken om spoiler da? Skal den bli samme stil som BMW sin eller?

 

BMW sin? Tror du må vise meg hva du snakker om.

Siden bilen ikke er i fart blir det en svart spoiler som ikke er utløst.

 

Arild: Fin historie, som jeg tror det er veldig mye sannhet og lærdom i.

 

Per Erik: Liker denne veldig godt selv. Men skulle ønske kvaliteten var bedre. Men kanskje en annen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

stilig bil hva er tanken om spoiler da? Skal den bli samme stil som BMW sin eller?

 

BMW sin? Tror du må vise meg hva du snakker om.

Siden bilen ikke er i fart blir det en svart spoiler som ikke er utløst.

 

Arild: Fin historie, som jeg tror det er veldig mye sannhet og lærdom i.

 

Per Erik: Liker denne veldig godt selv. Men skulle ønske kvaliteten var bedre. Men kanskje en annen gang :)

denna

post-183-1198955359.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir jo stilig. Du fikk fiksa lakkskaden ved døra ser jeg :thumb:

men du har vært litt skjelven på hånda rundt og ned A-stolpen...

Kanskje jeg skulle lage en Hasseröder variant..... litt i samme gata ;D

 

Ja den fikk jeg fiksa lett...

 

Dette er et fujimi sett og fujimi er ekspert på støpekanter, spesielt der man også skal maskere til vinduslister. Så det var liten kant igjen og en dårlig maskeringsjobb. HAr prøvd å rette på det. Dette er en av tingene som gjør at jeg ikke er helt fornøyd med den. Men jeg har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dette er et fujimi sett og fujimi er ekspert på støpekanter, spesielt der man også skal maskere til vinduslister.

 

 

Fujimi er sjefer på dette. Holder på med en BMW som har akkurat samme idiotiske støpekant på A-stølpen og langs overkant av vinduet. Såg det heldigvis etter første runde med grunning. Det er slik som kan lage irriterende mye krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er denne ferdig, håper jeg klarer å ta med meg all lærdommen fra denne til de nye prosjektene. Det var både gøy og et sant slit å få denne ferdig. Mye motgang her.

 

Lakk som skallet av når jeg skulle montere luftintakene på sidene.

avflakking.jpg

Dette klarte jeg å rette opp igjen, selv etter at dekalene var på plass.

 

Pga støpekanter hadde jeg fått pusset bort for mye av vinduskarmene, så det få en skarp kant ved maskering rundt vinduer ble ikke bra.

Jeg mistet også den ene sideblinken som skulle stå i skjermbuen. Bilen blir ikke helt det samme.

Dette fikset jeg ved å legge BMF krom på baksiden og bygge opp med Kristal Klear, for så å male det med Tamiya sin Orange Clear. Ok resultat, tok noe tid da jeg måtte la Klear tørke mellom lagene.

 

Det er også andre ting jeg håper å få til bedre på senere prosjekt, men kan jo ikke avsløre alle feilene ;)

 

De ferdige bildene, som ble litt for lyse. Men jeg er litt klar for å legge denne bak meg, så jeg tar ikke nye.

 

Legg merke til blinklyset:

DSCF4457.jpg

 

Her har jeg tatt bort lysene og den orginale grillen, der forandret fronten og karakteren på bilen endel sett fra foran.

DSCF4460.jpg

 

DSCF4462.jpg

 

DSCF4465.jpg

 

Her har jeg fikset det rundt luftinntaket:

DSCF4466.jpg

 

DSCF4467.jpg

 

DSCF4468.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er skikkelig tøff og Jägermeisterdekalene blir tøft på alt :thumb:

Hvis jeg får lov til å kommentere en ting så er det bakhjulet: Jeg synes ikke Fujimi har vært flinke til å plassere dette her. For høyt og for langt under bilen. Men dette er jo en ting VI kan gjøre noe med ;)

Men som sagt tidligere, er det deilig å få satt modellen på hylla, særlig de som har gitt masse hodebry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er skikkelig tøff og Jägermeisterdekalene blir tøft på alt :thumb:

Hvis jeg får lov til å kommentere en ting så er det bakhjulet: Jeg synes ikke Fujimi har vært flinke til å plassere dette her. For høyt og for langt under bilen. Men dette er jo en ting VI kan gjøre noe med ;)

Men som sagt tidligere, er det deilig å få satt modellen på hylla, særlig de som har gitt masse hodebry...

 

Tenker du da på at bilen er for høy bak? For stort mellomrom mellom hjulbue og dekk? I så fall er jeg enig, men dette er en gjenganger på alle byggesett synes jeg.

 

Dessuten, alle har love til å komme med både positive og "negative" kommentarer, men gjerne med en begrunelse og hva de ville gjort :) Det jeg lærer av og lærer å tenke utenfor mitt eget hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da på at bilen er for høy bak? For stort mellomrom mellom hjulbue og dekk? I så fall er jeg enig, men dette er en gjenganger på alle byggesett synes jeg.

 

Ja, det er det jeg tenker på samt dratt hjulet lenger ut.

Også enig at dette er en gjenganger på mange sett...

 

Det som er litt teit når man gjør slikt, er at man da faktisk bygger om. Senker, det er jo ikke mye om man bare skal få det jevnt. Klar om man ikke sier noe er det jo ikke sikkert noen reagere om man stiller ut i stock og ikke modeified.

 

Hvilken klasse bør den gå i da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt teit når man gjør slikt, er at man da faktisk bygger om. Senker, det er jo ikke mye om man bare skal få det jevnt. Klar om man ikke sier noe er det jo ikke sikkert noen reagere om man stiller ut i stock og ikke modeified.

 

Hvilken klasse bør den gå i da tro?

 

Sant nok. Ser man på box art'en sitter hjulet bra. Modellen er nok ikke langt unna orginalen. Den er nok ikke så mye mer senket, men det ser ut som om hjula står noe lengre ut. (Uff, dette har ikke jeg greie på. Ser bare på bilder jeg)

Om du gjore noe med hjula og stilte i stock, tror jeg ingen ville sagt noe på. Ikke modifisert kunne man jo ta med bilde og si: ...jammen hør nå her da... :pinch: (med hevet irritert stemme) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra redning av den lakktaben der Stian! :thumb: Lett å miste huet (og motivasjonen) når slikt skjer.

Bilen ble fin den! Den er kanskje litt mer orange i virkeligheten enn på bildene? I allefall ser den lit gulere ut på bildene enn Jägermeister-fargen ser ut oppe i hodet mitt. Men finishen blir bedre og bedre på modellene dine!

Som du sier, aldri lett å forutse hvor hjul og slikt havner til slutt når man driver og modifiserer hjuloppheng og bytter hjul. Disse ble kanskje et liiite hakk for små, og havna litt langt inn i skjermene? Men svarte felger så knall ut! Litt svart hadde kanskje gjort seg i eksosrøra også.....? ;)

 

Etter som Porsche nok aldri har lagd en "Special Jägermeister Edition", tror jeg nok denne ender opp i "modifisert"-klassen, slik jeg forstår reglene må biler som stiller i standard ha tilnærmet originallakk også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mer riktig i hvirkligheten ja, jeg hadde litt for kort lukkertid og to forskjellige lyskilder hehe... Jeg sjekka den mot Tamiya sitt BMW sett, og Tamiya sin var faktisk gulere enn min. Etter mitt øye da...

 

Hjulene er orginale og ikke senka noe.

 

Det med svart i eksosen, det skal jeg faktisk ta som et så godt tips at jeg fikser det :)

 

Modified er nok riktig ja, dessuten har jeg jo fikset på fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.