Gå til innhold
  • Bli medlem

Runes Hetzer fra StuG.Abt. 1708, 708. VGD


Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Når du nå har malt flere detaljer, er det kanskje litt risikosport å fade kamomønsteret med tynnet overspray fra airbrush. Særlig siden du sikter deg inn på en gjørmete vogn. Den har vel ikke nødvendigvis et tykt støvlag også. Tror kanskje SIN-filtere er løsningen. Du må regne med å legge på flere omganger for å oppnå ønsket effekt. Ellers tror jeg dette blir skikkelig bra. :thumb:

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvdi

Når du nå har malt flere detaljer, er det kanskje litt risikosport å fade kamomønsteret med tynnet overspray fra airbrush. Særlig siden du sikter deg inn på en gjørmete vogn. Den har vel ikke nødvendigvis et tykt støvlag også. Tror kanskje SIN-filtere er løsningen. Du må regne med å legge på flere omganger for å oppnå ønsket effekt. Ellers tror jeg dette blir skikkelig bra. :thumb:

 

R. :)

 

Er også litt i tvil hvor mye jeg bør fade hele skjemaet. Vogna er fra Nord-Frankrike i november 1944, og da var det vel ikke akkurat de mest støvete omgivelsene. Det er jo klart at møstret må dempes, så jeg skal prøve litt med filtre. Hvis man ser på dette bildet er jo kamoen fremtredende, men det er mye skitt på enkelte plasser:

 

hetzer1.jpg

 

Kanskje jeg lager en vask i tillegg som simulerer halvstørknet leire. Hvis det blir for sterke kontraster, kan jeg jo alltids dempe det hele til slutt. Gjørma er fremtredende på nedre deler av vogna. Den virker ganske våt, så det må bli en mørk blanding jeg påfører.

 

Mvh

:) Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da andre argumenter for å kjøpe Friul enn detaljene. For min del er det viktigste at de "legger seg" riktig på plass uansett hvordan hjulopphenget er artikulert, og så er det oftest mye enklere å sette sammen enn plastbelter som skal limes. Å renske belteledd er jo det kjedeligste som finnes. Det enkleste er jo naturligvis å bruke gummistrikken, men det følger jo sjelden med lenger.

 

Bortsett fra det, så har du jo et poeng i de tilfellene der beltene er fulle av møkk.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da har jeg eksperimentert med Sin-filtre og migpulver i skjønn forening, og begynner å si meg ferdig. Er imponert over Sin sine filtre :) Har (foreløpig) feiga ut på gjørma :shifty: Må se basen an før jeg påfører den. Det gjenstår å ordne litt mer variasjon på eksospotta. Etter ei ukes jevn bygging er jeg ganske fornøyd med resultatet. Hetzer'n har vært artig å bygge, så den anbefales. Her er et par bilder - ikke så gode da lyset jeg fotograferer i er elendig :pinch: Ser bedre ut live :)

 

hetzer22.jpg

 

hetzer23.jpg

 

Mvh

:) Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suveren Hetzer, Rune!  :thumb:

 

Den kunne sikkert tålt å bli tonet enda mer ned, men da måtte det være fordi den skulle i et diorama.

 

Rune får svare for seg selv, men når det gjelder SIN-filtre, så følger jeg instruksjonene på flaska. Penselen skal ikke være dryppvåt av filter, så jeg dypper den i flaska, og klemmer mot åpningen så mye renner ut igjen. Legger så ett og ett strøk inntil jeg er happy. Ulempen er at det blir ventetid mellom hvert strøk, og det er jo en påkjenning i disse Vallejo-tider  :D

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger :) Når det gjelder filtre brukte jeg som Arild, filtrene etter instruksjonene. Jeg la 3 strøk med den for "Tritonal camo schemes" før jeg ga meg. Etter 3 strøk begynte brunfargen å bli synlig, men da hadde jeg effekten jeg var ute etter. Det var en tålmodighetsprøve å vente 2 timer mellom hver påføring ja :D Jeg burde kanskje gitt den en vask med støvfarge for å tone den ytterligere ned. Til slutt ble Vallejo Air Matt Varnish påført, og den er er virkelig matt... ;D

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.