Gå til innhold
  • Bli medlem

Sverre sin Hetzer, nå med bilde av den ferdige modellen!


Anbefalte innlegg

Kan Hetzeren på det nederste bildet ha vært "under new management" før den fant på å legge seg til der? Synes den ser nokså mørk ut (kan jo skyldes generell dritt) samt at den har disse påkølede tallene på mantelen og noe skriverier på frontplata. Litt typisk russisk egentlig. Bokstavene ser ut som de kan være kyrilliske. Litt vanskelig å si.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er fra Ungarn i 1945, og teksten som følger det er "Falt ned i en skyttergrav og ble forlatt" (fritt oversatt)

De fleste av de andre vognene som ble slått ut i Ungarn har samme type nummer enten på mantelen eller andre steder, så jeg lurer på om det er merking av de vognene som ble slått ut for senere bruk. Disse bildene stammer fra et russisk album som inneholdt bilder av de fleste tyske vognene, om ikke alle, som ble slått ut i kampene rundt Balaton i Ungarn.

 

 

Blir nok en russisk Hetzer på meg også en gang! Og en Hummel. Og et par forskjellige Pz.4 varianter. Og en Panther!!! :)

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russiske "troféteam" kjørte rundt i Balaton-området og tok bilder av og merket med nummer alle de tyske vognene etter slaget der nede i 1945. Interessant er det at denne jagdpanzeren har navnet "Marika" på frontplaten.  Nummeret "38" er lmalt på av russerne, mens nummeret på sideplaten i hvitt "T-040" er originalt. Det er mulig dette er en ungarsk Jagdpanzer.

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen formening om kamomønsteret, Øyvind?

 

-Sverre

 

Er vel det sene hardedge-BMM-skjemaet for den jagdpanzern på bildet er en senere versjon enn Tamiya sin (se glugga til sjåføren = sen modell). Du ser en kremgul stripe fra hjørnet oppe til venstre på sideplaten som går diagonalt bakover. Typisk det sene skjemaet.

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det har kommet seg fremover med denne modellen i jula, basen er på god vei, og figuren er grunnet. Har desverre ikke fått tatt noen bilder enda, men det kommer nok om ikke så altfor lenge!

 

Så et lite spørsmål; Hvor høye er telegrafstolper? Og da særskilt i Ungarn hvis noen har spesiell interesse for sånt! :)  Regner med at de er rundt 7 meter høye, men er det noen andre tips ute å går?

 

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

God aften godtfolk!

 

Blir desverre ingen bilder nå heller,men fremgangen har vært stor! Tok meg fri fra skolen fredagen som var, og brukte hele fredagen og lørdagen ved byggebenken. Dette resulterte i en mer eller mindre ferdig lakkert og været Hetzer, og det samme med basen, figuren og litt annet smått.

 

Så da er det ingen grunn til at denne ikke klarer tidsfristen til LU, ettersom jeg også har torsdag og fredag denne uken som byggedager, så får heller bildene komme her neste uke! ...vi får bare se om den stiller som diorama eller modell med base. Er mer en liten vignett enn et dio, men det er moro å stille ut okke som!  ;D

 

Ser frem til helga folkens! Håper det blir en og annen Hetzer hvertfall!

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis de to siste dagene før LU fri, så da får jeg gjort finishen på det som trengs.

Også er jeg litt skuffet over mangelen på bilder i "bygge" -tråden min. Så da, noe inspirert av Øyvind, fant jeg ut at det var på tide å ta hvertfall et lite bilde innimellom all malinga!

 

Dette er figuren som skal stå på min lille Jagdpanzer vignett, og er en fantastisk figur fra Alpine. Har malt ferdig helt ned til starten på buksa, og satser på å bli ferdig med resten av figuren i løpet av dagen!

 

nettetag9.jpg

 

Beklager at det blei et dårlig bilde, er fortsatt ikke på nett når det gjelder det å ta bilder og sett opp lys....

 

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Nå er det vel på tide å få avsluttet denne tråden, med tanke på at det er i overkant av en mnd siden jeg fikk den ferdig!

Noen av dere så denne på LU, men for de som ikke var der, her er et ferdig blde fra forrige helgs IPMS Open i Stockholm.

 

_DSC7393.jpg

Bilde tatt av Erik Gustavsson

 

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.