Gå til innhold
  • Bli medlem

Mirage F1CZ 1/48


Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tenker du paa stensilene og sideror-merkene naa, eller "springbok" merkene og stensilene?

 

Jens

 

Tenker mest på de røde stripene. Springbook decalene er riktig størrelse, men de er altfor mørkeblå.

Har et ekstra sett fra Superscale jeg benyttet. Stensilene og varslingsmerkene er riktige og oppførte seg sympatisk tidlig i morges før jobb , blider kommer i kveld. Mål i kveld : ferdig decalering, og forsiktig vask i panellinjer. Væringen blir meget subtil, da maskinene var meget velholdt.

Etter det jeg forstår er missile skinnene medium grey farge, med noe mørkere endcaps. Noen som vet helt hundre? har støvsug bilder for å bekrefte dette uomtvistelig.

 

Canardene på Matra 550 missilene må kortes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whoa. Det var kamo det. Veldig tight og fin.

 

Naa kunne jeg ikke dy meg!

 

Toyt ya, toyt! Toyt like toyger!

 

Toyt.

 

Nederlands er ikke langt unna afrikaans heller!

 

Kjempeflott jobb saa langt, AMS funker flott!

 

Jeg skulle til å skrive "toight like a tigah" men klarte å dy meg, ettersom jeg ikke var sikker på hvor mange som ville fange opp den filmreferansen.  ;D

 

Ja, nå er ikke det så mye som gjenstår på den gitt. Tror jeg. Men jeg er ennå i sjokk p.g.a det du gjorde for å selge sjelen til AMS.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada decalene er uten," silvering"- vanskelig reisefølge som ikke skjønner termologien..... , og kamera er langt unnna.... så godt å være i fjellheimen med "full "dekning, bastugu, russisk turist promille og gangsyn, bileter følger snart......

 

Status quo i Bottolf land. Jada, dette er rent Bottolf bygg, og dekaler kan umulig bli lagt ned før når et vist alkohol nivå.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda bilder av en blank Mirage skal bli, decalene har nå tørket og heldigvis har slivering spøkelse holdt seg langt unna. Liker Polly S da den tørker fort og blir kanon blank. Man må gni over overflaten med #8000 og #12000 papir for å fjerne mikro nupper og få en speilblank overflate å legge decalene på. De første Miragene ble faktisk levert i blank lakk.

Vlamgat075.jpg

 

Vlamgat077.jpg

Vlamgat073.jpg

understell med "kongsberg knekken" og masse hydrauliske sylindere skal til for å stue hjulene inn.

Vlamgat076.jpg

Hm noe små fiks her ja, skavdron merket må fikses med en gulprikk. For ordensskyld etterbrenneren er ikke limt ennå.

Vlamgat072.jpg

Skiltet er gravert og den eminente platen skal få betong dekke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe annet en at dette ser svært bra ut.  :thumb:

Det eneste jeg har å utsette på er at understellet ser litt "flatt" ut, kanskje litt mer vask?  :)

 

Takker for det. Helt riktig Anton, understellet er ikke vasket.. Hm snål settning  ;D når jeg tenker på det  :pinch:og ikke noe sjekke triks kanskje ;D. Det er hvitt metal og de delene er kun polert, vask med MIG kommer samt noe mere rør og kabler. Resin hjulene representerer også en stor forbedring, selv om det var mye porer i støpen som måtte fylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det nå var matt lakken på Polly S tynnet med destilert vann, fungerte meget bra og jeg fikk den finish  jeg håpet på. Alltid spennende å fjerne maskeringstapen på front canopyet, men det gikk bra. Er man nøye med å tette for støvkorn som kan snike seg inn går dette gjerne bra. Div små lys og antenner er montert.

Vlamgat078.jpg

Basen har fått et ark smergelpapir 150, som er lakket for å simulere betongdekke. Skilt skal på og et lite grafisk uttrykk med det gamle Sør Afrikanske flagget fra tidsperioden. Basen er inspirert av Ruben Husberg sin varriant med en skrå kant for å gjøre det mere dramatisk.

 

Nå mangler det å lakkere utskytnings setet og missiler og brakketer

Vlamgat079.jpg

I morgen kommer bedre bilder av en ferdig modell. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja støtte på noen forsinkelser her, og bilder av helt ferdig fly kommer i morgen får vi håpe. Martin Baker MK-4B ble detaljert og malt etter alle kunstens regler i kveld, det tok tid. Masse dokumentasjon og mange fargenyanser etter ble det slik. Det er et modifisert resin sete fra Hitech.

Vlamgat082.jpg

Vlamgat083.jpg

Vlamgat084.jpg

Ta plass...

 

Kameraet mitt har dessvere begrensninger i makro, og digital speilrefleks står på innkjøpslista.

Vlamgat080.jpg

Missilene i dette settet har alltid sett litt snodige ut, det kommer av at canardene har for stort vingespenn. Jeg kappet av alle åtte og limte de på igjen med korrekt lengde.

 

Da gjenstår litt pussing på missiler, lakk. Hvite og grå med bånd av brunt og gult. Jeg skal ha skarpe missiler 8) montering av disse blir på stålpinner i launcher slik at jeg senere eventuellt kan stille uten bevæpning for å gi inntrykk av de lekre linjene ved Miragen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda da ble vi ferdig med hårfin margin. Missilene passerte ikke kvalitetskontrollen og befinner seg på sperret lager inntil i morgen. Mere pussing og trimming av canard må til.

 

Her er uansett mitt bidrag i gruppebyggingen. Det er mulig å ta av missilebrakettene,så det er mulig jeg stiller flyet helt clean, uten bevæpning. Takker for kommentarer og bidrag i prossesen.

Vlamgat085.jpg

Vlamgat090.jpg

Vlamgat088.jpg

Vlamgat087.jpg

 

vlamgat som det heter, full burner.

Mulig det blir noen blider til i morgen i mere fotogent lys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å kunne ta denne modellen i betraktning.  Har ikke sett mange ferdige modeller av Esci sin Mirage F.1, og denne ser prima ut.  Hvordan laget du lyset paa venstre luftinntak?

 

Bedre Magic missiler finner du i Revell sin Rafale.

 

Jens

 

Takker for hyggelige kommentarer karer. Joda identifikasjons lyset skapet litt hodebry, inntill jeg fikk tak i ei linse fra noe modelljernbane som passet inn i det utfreste hullet, reflektor ble laget av bly folie, så fylt igjen med kristal clear.  Magic Revell,  wOOt har jo den på lager inn å lete.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.