Henrik Melvold Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Kanskje Erik fyller på her med litt mer info om hva og hvor? Glemte datoen: 8. oktober Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Torp Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Hmmmm, skal vi i gang med å skape en haug med med urealistiske forventninger hos folket nå...? Vel, det eneste som foreløpig er sikkert er datoen , 8 oktober. Program for dagen er ennå ikke hugget i stein, men jeg regner med at alle avdelinger i Rena Leir vil demonstrere sine kapasiteter og ferdigheter. Og det er en del eldre panser som det er fullt mulig å studere nærmere... eller hva Vidar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Hmmm. Spørs om ikke vi må prøve å få tatt oss en tur igjen da. Selv om det nok ikke blir så bra service og guiding som sist. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Torp Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Selv om det nok ikke blir så bra service og guiding som sist. Til gjengjeld vil det nok bli betydelig mer "action" da det vi så på i garasjene skal ut og rulle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RAM Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 som det er fullt mulig å studere nærmere... eller hva Vidar? Håper ikke Vidar lager så fæle bulker i taket på utstyret som han gjorde sist, da han måtte jages ned... RAM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Jeg lover og være litt mer forsiktig nå,og se hvor jeg tråkker :'(. Dette er noe vi gleder oss til,Erik Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Torp Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Jeg lover og være litt mer forsiktig nå,og se hvor jeg tråkker Av en eller annen grunn har jeg vanskelig for å tro det... Men vi har jo alltids en god vaktarrest... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Men vi har jo alltids en god vaktarrest... ;) Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Torp Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 I dag har vi gjennomført en åpen dag for pårørende til ansatte i TMBN, og dette kommer nok til å likne litt på hva som skjer i oktober. Demo Breaching, Materiellstand, kjøretur med pansrede kjøretøy samt testskyting av forskjellige våpen stod på programmet. Her er noen bilder (ganske mange faktisk...) fra operasjonen i øvingsfeltet. En Leopard sikrer gjennombruddsstedet i et fiendtlig minefelt. Ingeniørlaget er i stilling klar til å rydde. Stormingeniører tar seg inn i minefeltet skjermet av røyk og krumbaneild. Sprengstoff plasseres for å lage en gate gjennom feltet. BOOOOM Stridsvogner tar seg gjennom minefeltet... ...tett fulgt av mekanisert infanter. Det kan aldri bli for mange bilder av disse vognene. Legg merke til "alle rødfis mor" på det siste bildet. En Bombekastergruppe skifter stilling Klar til skudd Et skarpskytterpar trekker ut etter å ha løst oppdrag dekket av krum- og flatbaneild Fotfolk blir satt inn i et flankerende angrep ved hjelp av PASI XA 203. Kort storm... ...støttet av 12,7 og maskingeværild En av CVene har tatt noen treffere og sanitetspersonell evakuerer såret personell... ...slik at Bergepanseren får gjort sin jobb. Selvfølgelig blir slike demoer litt "brød og sirkus", men de gir i hvertfall en viss ide om hva som skjer på stridsfeltet. Regner med at det blir ennå mer "action" i oktober Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Kongebilder Erik! Det er nesten så man må ta turen over fjellet (eller rundt Lindesnes) for å få med seg dette. Forøvrig er bildet av Ragnarokk det første sexy bildet jeg har sett av en norsk Leopard II. Uten kamo skal det mye til for å få det til å svinge. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Dette så jo skikkelig "operativt" ut for å si det sånn. Fete bilder! Mange takk. Tror jeg må ta ut en fridag den dagen det skal være åpen dag! R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Flotte bilder. Artig at du har laget tekst til bildene også. "Ragnarokk" kunne jeg tenkt meg å laget som modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Takk for en super bildeserie, Erik Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Det her var gromt,Erik . At jeg liker panser vet du jo,men de bildene av det sniperparet var kongebra . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Ja sniperparet lyste jo opp som et juletre på vinternatten. Ikke akkurat etter boken det antrekket der Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Andreassen Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Var litt action her ja, fine bilder Erik. Ettersom Rena ligger rett bak åsen her og med et lite forbehold om vær og føre, så blir det vel satt av en tur til Rena til høsten. Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Torp Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Ja sniperparet lyste jo opp som et juletre på vinternatten. Ikke akkurat etter boken det antrekket der Så fint at du er ekspert på skarpskyttertjeneste Olve. Hvilken bok er det du har lest da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 "Så fint at du er ekspert på skarpskyttertjeneste Olve. Hvilken bok er det du har lest da?" Jaha det var jo en dryppende ironi. Som tidligere troppsjef for skarpskyttertropp har jeg en viss anelse om hva de gutta der driver med. Siden det antagelig enda ikke er utarbeidet norsk regelement for skarpskyttertjeneste, må man finne tilsvarende utenlandsk litteratur. Amerikanske militære håndbøker er da å foretrekke, samt en morsom tysk instruksjonsfilm fra 1944 som heter: Scharfschütze in der Geländeausbildung. Til slutt Erik, det er ikke bare sivilister som figurerer på dette forumet, så spar meg for sarkasmen din Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 nydelige bilder Erik: jeg kjenner lukta rive i nesa. Deilig......... Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Kjempe bilder der. Stakkarene i tårnene sitter utrolig eksponert for sniper fire, får håpe alt mekanisert får RWS stasjoner snart. Antakelig en IPMS er her ikke godt å si, (møkka våpen!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Kjempe bilder der. Stakkarene i tårnene sitter utrolig eksponert for sniper fire, får håpe alt mekanisert får RWS stasjoner snart. Antakelig en IPMS er her ikke godt å si, (møkka våpen!) skulle ønske jeg hadde denne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Å? Jeg ville heller ha hatt denne jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Passer oppi ryggsekken den der ja Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Anton hyller amerikansk flyutstyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Anton hyller amerikansk flyutstyr Pøfff, jeg har ikke sett i et av mine poster med amerikansk utstyr ennå. Så jeg er frisk. Tror jeg. PS: F*en ta meg, strålende bilder av øvelsen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts