Gå til innhold
  • Bli medlem

Ja vi husker flydagen på Kjeller 13 Mai!


Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det var ikke avsatt plasser til sånne som meg der wOOt,var den beskjeden jeg fikk.

 

Litt merkelig,men o.k. Dro hjem og var litt sur,men tenkte at fa.. heller,Mustangen

skulle jeg se :thumb:.Dro da ned igjen,og stod på andre siden ved skolen der.

Er ikke på langt nær så sur nå ;D.Var bare litt frustrert med en gang :(.

 

Arrangementet var kjempeflott det :cheers:.

 

 

Vidar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par til

Litt spesielt med en sør-afrikaner på Kjeller kanskje?

 

Den helikoptern er registrert i Kenya da... ;)

 

DSCN3560s.JPG

 

Javisst er den det. Og Everett Aviation er et av Øst-Afrikas største på helikopter tjenester. Skjønner ikke hvor jeg har det med Sør-Afrika fra :-X Maskinen er uansett langt hjemmefra, med mindre Helikopterdrift har vært på handletur. De har hentet maskiner litt her og der tidligere vet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så noen ytterligere... ...i sjangern gamle og sære som jeg liker.  :cheers:

 

Dette er rått!

DSCN3671s.JPG

 

 

Dette var noe skrot de hadde tauet inn på området:

DSCN3684s.JPG

 

 

...og noe gammelt skrot de hadde tauet ut!  wOOt

DSCN3697s.JPG

 

 

Den her var ganske ny!

DSCN3628s.JPG

 

 

...en opplyftende...

HPIM1626s.JPG

 

 

...og en ganske nede...

DSCN3675s.JPG

 

 

En lekker...

HPIM1624s.JPG

 

 

En SAAB...

DSCN3699s.JPG

 

 

Dette er tre ting på en gang... engelsk, 40/50-tall....og alldeles...underbar!  :cheers:

DSCN3711s.JPG

 

 

Og så slutligen noen premier:

Den styggeste:

DSCN3709s.JPG

 

 

...den fineste. Det går å si mye om den, men dette er verdens flotteste Tiger Moth!!! Den har fått toppkarakterer. Så mye arbeid som er lagt ned på denne.... blod, svett og kanskje tårer... :praise:

DSCN3695s.JPG

DSCN3692s.JPG

 

 

Og så til sist den vakkreste... :)

HPIM1646s.JPG

HPIM1649s.JPG

Dette er flyet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg vel hjemme igjen etter en lang dag som startet kl 0600. I et øsende regnevær dro jeg oppover, det lettet litt og var duskregn på formidagen. Håkon, Lars og meg selv fikk satt opp standen til flysamlingen, rigget opp dvd og flatskjerm hvor vi viste den fabelaktige filmen er "reise i tid" om luftforsvarets forskjellige flytyper.

 

4 store kolli med byggesett ble satt frem for salg, og de skal jeg si gikk unna som varmt vetterbrød. Det dreide seg om en sammling vi kjøpte inn for en tidsiden, bestående av gamle perler fra Airfix, Heller, Frog, og div andre merker. Mange av settende har nok samleverdi langt utover det vi priset dem som, men dette var saker vi ville bli kvitt og fikk inn noen laken til flysamlingens videre arbeid. Noen av settene fant nye hjem hos kjente IPMS ere som var innom hos oss. Til de som lurer på om noen av settene på bildet, alle settene ble solgt.

 

Syntes det var et lite intimt flystevne hvor spessielt jet maskinene og P-51 kom tett innpå og imponerte med lyd og grasiøsitet.

 

overlater til de med bedre kamera og utsikt enn meg til å dokumentere flygingen, her er en liten stemningsrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.