Gå til innhold
  • Bli medlem

Felles bespisning på Lørdagskvelden ??


Ruben Husberg

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilsendt en meny en gang når det gjaldt felles bespisning under LU, mente det var nokså avansert og relativt dyrt, hvis man gikk for det samme. Det letteste er nok å bestille et bord til de som melder sin interesse for felles bespisning, og kjøre a la carte.

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ruben, nå vet jeg ikke akkurat hvordan du hadde tenkt dette, men hadde det vært en ide å hørt med Olavsgård om det var mulig å ikke binde seg opp i antall deltakere.

Det jeg tenker på, er jo at det kommer sannsynligvis endel tilreisende fra det store utland, samt folk fra Norge som ikke frekventerer forumet så ofte. Hadde jo vært trivelig om disse også kunne få blitt med. Det hadde vært greit med en ordning der man bare møtte opp... :)

 

Henrik

 

Så fremst ikke en restaurant har en buffet stående fremme, så vil de aller fleste forlange at gjestene spiser det

samme når man kommer mange. Dette har rett og slett med kapasiteten til kjøkkenet å gjøre, hvor mye av de

forskjellige råvarer som er kjøpt inn, tint etc.etc. Det er ikke sikkert olavsgård kjører denne linjen, men det er

det som er vanlig i bransjen. Men jeg skal høre med dem hvordan de tenker.

 

Det er ikke noe god økonomi å lage klar mat til 50 mann, så kommer det bare 25. Det er også derfor en gjerne får

en lavere kuvertpris når mange forhåndsbestiller det samme, servert til samme tid.

 

Hilsen Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta en liten Brimi da?  Om Torgeir tar med rifla og feller middagen mens stemmene telles opp, saa kan vi andre hjelpe til med aa flaa dyret og saa griller du det med primuser etterpaa?:)

 

Selv er jeg nok mest stemt for mat med en god vin til i stedet for pizza paa loerdagskvelden...  Har ingen ting i mot pizza paa generell basis.

 

Anton, det at nordmenn har en pizza som smaker papp som favorittmat, tror jeg det maa en sosialantropolog til aa svare paa:)

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta en liten Brimi da?  Om Torgeir tar med rifla og feller middagen mens stemmene telles opp, saa kan vi andre hjelpe til med aa flaa dyret og saa griller du det med primuser etterpaa?:)

 

Aaaaahahahahahaaaaa! Seee! En smiley i innlegget til Jens Håkon! Var det en glipp igjen, eller? ;D ":" pluss ")" blir nemlig en  :) Tihi!

 

R. :) -Som sporer av totalt i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy nevnte i en annen tråd at det kanskje var flere enn dama hans som hadde en eller annen form for matintoleranse, og for min egen del er pizza right out pga. intoleranse mot melk. Om ikke et avgjørende argument mot samme mat til alle, men det betyr bare at dere slipper mitt selskap om det er pizza og ikke noe annet på menyen  ;)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NC i Drammen har det blitt tradisjon at endel av de som bor i nærheten, samt noen av oss som har lang vei hjem og dermed overnatter, treffes på en lokal restaurant. Atle booker bord til det antatte antall personer, (Begynner å bli greit å beregne etter så mange år....) og så bestiller alle det de vil ha av mat og drikke. Og da går det i både øl, pizza, øl, lasagne, øl, og annen a la carte-mat.

Nevnte jeg øl.....? :D

Regner med at på et posh konferansehotell har de nok restaurant som takler både pizza og øl, og "finere" (og dyrere...) retter og vin også.... ;)

 

Men for oss trøndere blir jo alt annet enn fire pils og en pizza eksotisk og skummelt vettu....... ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men for oss trøndere blir jo alt annet enn fire pils og en pizza eksotisk og skummelt vettu....... ::)

 

Av dette kan jeg anta at det er gastronomiske forbindelser mellom Troendelag og Napoli som har vaert ukjente i aarhundrer:)

 

Pizzaen paa Johnny B. Goodman eller Dolly Dimple er da ogsaa langt over papp-pizzaen fra Sunnmoere.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk? Er det osten som er problemet? Stakkars mann, du tåler jo ingenting.

Men altså: lørdagskvelden eter jeg hva det skal være. Så lenge det kan drikkes øl til er jeg med.

 

Pizza Grandiosa er dog out of the question. Særlig med majones på.

 

Og Anton: med din kulturelle bakgrunn sitter du i glasshus hva angår dissing av mat. Jeg har vært i Russland et par ganger, og selv England er en kulinarisk høyborg i sammenligning... Men vodkaen var jækla god da. Ble ikke fyllesjuk engang!  :thumb:

 

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk? Er det osten som er problemet? Stakkars mann, du tåler jo ingenting.

 

Dine deduktive evner er fenomenale. Det er melk i ost, følgelig kan jeg ikke ha ost.  ;)

 

Men det er ingen grunn til å føle synd på meg, jeg tåler mer enn du tror, selv om det ikke later til å være grenser for hvor mye rart de klarer å putte melk i her på berget. Blir veldig fort politikk av det, om jeg sier mer om dette  ;D

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt.  I Brick Lane boer det vaere bra - det ligger de indiske (egentlig Bangladeshisk) restaurantene tettitett.  India Gate i Chichester er bra, og The Bekash i Wickford er heller ikke ille.  India Gate gir saa store porsjoner, at vi har sluttet aa bestille poppadums, men de legger likevel noen i posen:)  Men naa begynner vi en graevla avsporing fra det opprinnelige tema da...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du får kjøpt indisk mat i England gjør den ikke dermed til engelsk. Man får kjøpt indisk mat i Norge også, er den samme retten da norsk ??

 

Det er vel de tradisjonelle engelske mattradisjonene Torgeir hadde i tankene skulle jeg tro.

 

... men nå sporer vi val av igjen.  :pinch:

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du får kjøpt indisk mat i England gjør den ikke dermed til engelsk. Man får kjøpt indisk mat i Norge også, er den samme retten da norsk ??

 

Det er vel de tradisjonelle engelske mattradisjonene Torgeir hadde i tankene skulle jeg tro.

 

... men nå sporer vi val av igjen.  :pinch:

 

Nils

 

Ja, vi sporer av. Ikke minst fordi de tradisjonelle engelske mattradisjonene har et dårligere ry enn de fortjener. Jfr. vitsen om arbeidsfordelingen i helvete: Italienere har hånd om logistikken, tyskerne står for underholdingen og kjøkkenet er bemannet med engelskmenn... :'(

 

Selv har jeg noen av mine beste kulinariske minner fra UK, f.eks. tradisjonell engelsk Steak and Kidney Pie på restauranten "Rules" ved Covent Garden i London. :P Den er tilogmed fri for laktose, Arild! ;D

 

Anders (hasselnøtt- og steinfruktallergiker i 39 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta en liten Brimi da?  Om Torgeir tar med rifla og feller middagen mens stemmene telles opp, saa kan vi andre hjelpe til med aa flaa dyret og saa griller du det med primuser etterpaa?:)

 

Aaaaahahahahahaaaaa! Seee! En smiley i innlegget til Jens Håkon! Var det en glipp igjen, eller? ;D ":" pluss ")" blir nemlig en  :) Tihi!

 

R. :) -Som sporer av totalt i dag...

 

Jens har hatt disse "glippene" temmelig ofte i det site har jeg lagt merke ti... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.