Gå til innhold
  • Bli medlem

Interesse for "sivilt" lysbildeshow på LU?


Ruben Husberg

Anbefalte innlegg

Hvis det er av interesse, så kan jeg ta med et par bokser

med lysbilder bortover. Så kan vi ta f.eks på lørdagskvelden

en time med lysbilder og øl.........

 

Det vil KUN bli sivile bilder, eldre sådan, en god del norsk

og litt annet jeg finner frem.

 

Men det betinger 3 ting. Noen må booke et rom med lerret,

noen lokale tar med seg en lysbilde fremviser, og det må være

noen som gidder å se på......

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

 

Jeg regner med å holde en powerpoint presentasjon eller to når det gjelder en del fra Flyvåpnet/Luftforsvaret. Tenker også på å vise en presentasjon om tidlige UN oppdrag. Begynner med Libanon 1958, så Congo 1960-64 og slutter med Libanon 1978-79.

 

Gi beskjed om dere synes dette vil være noe dere vil avse litt tid til for å se og høre på.

 

Mvh Per Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en knall idee.

Styret bør invitere enkelte til å holde foredrag, spesielt siden vi er nå på et hotell

Foredraget holdes gratis, ingen honurar, kun entusiasme. Både fredag og lørdag

 

Her er jo allerede 2 frivillige. KJØR PÅ

 

Olve

 

Bare sånn av nysgjerrighet Ruben, sivile hva for noe ? Toalettskåler, biler, fly ???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en knall idee.

Styret bør invitere enkelte til å holde foredrag, spesielt siden vi er nå på et hotell

Foredraget holdes gratis, ingen honurar, kun entusiasme. Både fredag og lørdag

 

Her er jo allerede 2 frivillige. KJØR PÅ

 

Olve

 

Bare sånn av nysgjerrighet Ruben, sivile hva for noe ? Toalettskåler, biler, fly ???????

 

He, he, he....

 

Vel de toalettskålene vi hadde i forsvaret var rimelige like de som finnes i det sivile.

 

Det var sivile fly jeg hadde i tankene, men jeg har også mye lysbilder av diverse Jaguarer,

biler sådan. Når det gjelder panser, så kommer jeg bare på et bilde av svigermor jeg har.....

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes projektor og skjermer i salene der,men om det går å koble på en lysbildeapparatmaskin vet jeg ikke.Det går kanskje å projisere direkte fra den til skjermene?

Jeg kan ringe å undersøke saken.

Lysbilder??,var ikke det sånt vi holdt på med på 1900 tallet?

I allefall synes jeg det er toppers at noen kan holde foredrag og vise bilder,særlig hvis det blir et par tre timer om Jaguar XJ Coupe.

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er kjempegreier, gutter! Det hadde vært flott om andre som har fine ting å vise frem kunne henge seg på. Det ville forundre meg om ikke hotellet og/eller BI har lysbildefremvisere. Det er jo bare å ta en telefon dit og sjekke.

 

Ruben: Kanskje det er lov å ta med egen scanner for å låne bilder på stedet? :praise:

 

Selvfølgelig Kristian, så var det de dekalene til BDR da...............

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,jeg var på Olavsgård i dag og da spurte jeg om fremviser.Hun sa de hadde en diafremviser,det er vel det vi snakker om her,og skulle sjekke at den var i orden før vi kommer.

Så da er vel den grei.

Hva gjelder lerret så er det tre stk i Olavssalen,så det går vel å vise bilder der utpå kveldinga.

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg var på Olavsgård i dag og da spurte jeg om fremviser.Hun sa de hadde en diafremviser,det er vel det vi snakker om her,og skulle sjekke at den var i orden før vi kommer.

Så da er vel den grei.

Hva gjelder lerret så er det tre stk i Olavssalen,så det går vel å vise bilder der utpå kveldinga.

 

Mvh Leif

 

Det høres bra ut. Så lenge jeg kan ta en pils samtidig, er jeg med.

 

Godt jobba som vanlig Leif !!

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg funnet frem 150 orginale lysbilder med alt fra Widerøe Otter til Braathens B767

i lett blanding. Det avsluttes med en kavalkade med norske B737 fra Mey-Air til

Braathens Sommerfly skjemaer.

 

Vi satser på kl 20:00 på lørdagskvelden. Da skulle folk ha fått seg noe mat i skrotten,

og noe godt i glasset.... Skulle det mot formodning være interesse for det, kan jeg

godt dra igjennom en gang også på Søndags formiddag, for de som ikke er med oss på

lørdagskvelden.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.