Gå til innhold
  • Bli medlem

Widerøe's Mk.IV- LN-BFP


Anbefalte innlegg

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Med fare for og spore av tråden din,men har du funnet ut hvordan du skal lage vannet?

 

Eh, nei. Men jeg vurderer to alternativer som mest aktuelle; enten bygge opp vannet med epoxy-masse (flere lag), eller bruke en plast-vannoverflate. Begge deler har sine fordeler og ulemper. Jeg har et annet prosjekt under planlegging også, en Junkers Ju 52 sjøfly i 1/48 skala. Det blir stooort, og da blir en epoxy-sjø svært tung (og dyr).

 

Men dette begynner som sagt å spore av. Hvis noen vil følge emnet videre foreslår jeg at det opprettes en ny tråd. Det kunne vært veldig interessant å utveksle tips og erfaringer om sjølaging.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Omsider, etter flere uker er flottørene omsider ferdige. Dvs. wire'ne til flottørrorene mangler, men de skal jeg legge til etter at flottørene er montert til flykroppen.

 

Norseman_64_small.jpg

 

Nils

 

Dette så jo skikkelig bra ut !!!!, husk å pakke dem godt før du sender de videre Tananger........

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er flykropp og flottører koblet sammen. Jeg brukte en ovalformet messingstang som jeg kappet opp og pusset til i endene. Det var minidrillen med diverse forsatser som jeg kjøpte i Telford i fjor som muliggjorde dette, ellers hadde jeg vel sittet og pusset fortsatt.

 

Messingstengene ble montert på modellen med god gammeldags Araldit. Noen søleflekker ble det, så neste skritt blir å renske opp dette.

 

Norseman_65_small.jpg

 

Norseman_66_small.jpg

 

Norseman_67_small.jpg

 

:)

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pakken med elipseforma stenger (Wing struts") fra Contrail av den typen som jeg kjøpte til stag på fokkerne mine gjennom Aeroclub, kunne det antagelig gått an å bruke den groveste eller nest groveste dimensjonen til flottørstag. Den groveste dimensjonen i pakken er  mellom 5,5 og 6 mm brei. Jeg har ikke finmålt.

 

Men, understellet ditt er nok hakket solidere, Nils.  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils,

 

Imponerende arbeid! :thumb: Håper ingen mister motet når de ser hvor grundig du går til verks ... det er litt lite nytt i de andre Norseman-trådene synes jeg. (Det gjelder for så vidt min egen tråd også - selv om jeg faktisk har hatt settet fram og puslet litt de siste dagene, etter noen måneders pause.)

 

Hvor får man tak i slik oval-formet messingstang?

 

- Ragnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.