Gå til innhold
  • Bli medlem

Widerøe's Mk.IV- LN-BFP


Anbefalte innlegg

Grattis Nils! Det var disse bildene da...

 

Når det gjelder norsk, så må vel det være et av de minst konsekvente språk som finnes. (Ja, med unntak av engelsk, da...) Driver stadig å korrigerer min 3 1/2 åring. Men hun lærer nok til sist, så mye som hun skravler.

 

- Ragnar (som fortsatt strever med forskjellen på sj og kj...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 321
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det nok dessverre slik at norsk er inkonsekvent så det holder. Denne tråden har spora av grundig, men jeg kan ikke dy meg:

 

Nils, det du skriver er det rene tøv. Nøytrum ("intetkjønn") er inndelt i 3 klasser i norsk bokmål, på fagspråket benevnt n1, n2 og n3. Den første klassen, n1, inneholder ord som "hus". Åltså: Et hus, huset, flere hus. Den andre, n2, omfatter bl.a. "eple". Altså: Et eple, eplet, epler. Klasse 3, n3, omfatter f.eks. "problem". Her er flertallsformen valgfri. Altså, et problem, problemet, problem(er).

 

Anders  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils, det du skriver er det rene tøv.

 

Hva er det du insinuerer ?? Nå er det på tide at jeg griper inn og utøver min makt, og får tråden tilbake på rett spor !!!

 

wOOt

 

Først et bilde av eksosrøret før det ble malt og montert. Dette stammer fra et konverteringssett for Canadiske Harvard (som jo ble bygd på Noorduynfabrikken og hadde diverse deler felles med Norseman).

 

Norseman_99_small.jpg

 

Eksosrøret ble malt Humbrol 56 53, ispedd litt bronse.

 

Så over til bilder av den ferdige modellen.

 

Norseman_100_small.jpg

 

 

Norseman_101_small.jpg

 

 

Norseman_102_small.jpg

 

 

Norseman_103_small.jpg

 

 

Norseman_104_small.jpg

 

 

Norseman_105_small.jpg

 

 

Norseman_106_small.jpg

 

 

Norseman_107_small.jpg

 

 

Norseman_108_small.jpg

 

Da venter baseplaten. Til "vann" har jeg et par pakker EnviroTex Lite og en pakke Deluxe Solid Water. Ingen av disse har jeg noen som helst kjennskap til, så det blir å prøve seg fram. Men det er jo det som er gøy med modellbygging.

 

Nils

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting med denne modellen er direkte vanskelig. Det gjelder bare å bruke god tid og ha tålmodighet.

 

Cowlingen er fortsatt grønn. Jeg brukte auto-hvitbalanse i Photoshop. Jeg kunne sikkert fått bedre fargerepresentasjoner hvis jeg hadde brukt litt tid på bildet, men der har ikke jeg tålmodlighet.  :'(

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si noe om hvordan du laget markeringen av vannlinja på flottørene? Den så også veldig bra ut nemlig

 

Vannlinjemøkk legger seg stort sett over vannlinja. Det som stikker ned i vannet blir holdt rent av ... vannet.

 

Jeg la først en stripe med Tamiya tape langs vannlinja for å maskere vekk nedre del. Deretter penslet jeg på brun oljefarge (sånn som brukes på lerret) tynnet ut i white spirit, på oversiden. Så dro jeg av tapen. Når det hele var tørt tok jeg igjen litt oljefarge, denne gang tynnet ut litt mer, og penslet en ujevn stripe med en ustødig hånd. Nå var det meningen at kanten skulle gå litt ujevnt. Dette gjentok jeg et par ganger til, like ujevnt hver gang.

 

Som det meste annet på modellen, ganske enkelt.  :)

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripen-modellen ble jo bare såvidt påbegynt, og kan knappest regnes som modellbygging siden jeg bare har brukt standarddeler (inklusive stæsj).

 

Har du hørt for en gjøk. "En modell uten rømmebokslokk er ingen årntlig modell!"

 

Modellen din var neimen ikke verst. Men jeg skal bygge en enda finere og så skal jeg knuuuse deg på LU.  ::)

Gærning.

 

Trgr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.