Gå til innhold
  • Bli medlem

Havets graa gud - P-8A Poseidon - Ferdig


Anbefalte innlegg

Har sjekket litt. Norske P-8A har samme merking som USNavy sine med unntak av den særnorske. Når det gjelder farge på Chevronene på motorene (og forsåvidt andre steder med rød bakgrunn og tekst) er dette FS 11136 Red (3"bred) og teksten er FS 17925 White (2"høy) ifølge spec. Har forøvrig en liten mailutveksling med Plastic Models Store i Ukraina der jeg kjøpte settet omkring de manglende to Chevronene, så får vi se hva de sier.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En stund siden site oppdatering, men en syklus med sparkling, pussing og rissing av panellinjer er ikke saerlig spennende aa ta bilder av.  En liten milepael kom i form av aa faa halefinnen paa, saa naa er modellen enda mer uhaandterlig.

Yd46NEb.jpg

 

Som nevnt foer er ikke byggesettet helt up to date, og andre modifikasjoner maa til siden BPK har naturlig nok delt fomer med 737-800-settet.  Paa oversiden, skal det vaere to flate antenner og disse maa legges til fra 5 mm diameter plastark i 0.25 mm tykkelse.  Denne delen av antennene skal vaere graa, og de beige antennedekslene i litt mindre diameter skal limes paa til slutt for aa slippe aa maskere.  Den ekstra huden som antennene er festet i er to lag med Bare Metal kromfolie.

Rg8jvga.jpg

 

Paa undersiden mangler det og noen ting - tre smaa draapeformede deksler (eller antenner?) - disse er ca 7 mm lange og 1.5 mm hoeye og 1 mm brede.  De store draapeformed dekslene er derimot iknludert i settet, men plasseringen av de maa man finne ut av selv - instruksene er ikke saerlig til hjelp her.

 

uwgDEzs.jpg

 

Lenger bak maa det modifikasjoner til som ikke hoere hjemme paa en 737.  Chaff/flare dispensere og en aapning for sonarboeyer.  Chaff og flares ser ikke ut til a bli brukt paa de bildene jeg har, saa de er dekket over med et flatt deksel.  Det vil bli satt paa plass senere.  For aa faa en rektangulaer aapning riktig plassert var det lettest aa lage et firkantet roer med 3.2 mm indre dimensjon som saa plasseres  i et firkantet hull som kan files til med mindre presisjon enn det som ville vaert paakrevet.  Puss slett etterpaa og la toerke godt.  Et bilde jeg fant av en P-8 som viser undersiden viste og at luftutslippene foran hjulbroennene ikke har disse "persiennene" som 737'ene har, saa da var det bare aa fjerne og korrigere.  De ser og ut til aa vaere litt mindre enn de opprinnelige, saa tynn plast ble limt i de opprinnelige aapningene.

EIH304u.jpg

 

Canopyen om man kan kalle det er enda en del felles med 737-settet.  Vinduene over cockpit er ikke lenger i bruk paa nyere 737, og heller ikke paa P-8.  Enkel sparklejobb.

 

82Jl4Um.jpg

 

Noen deler kan derimot kalles nesten ferdig - horisontalstabilisatorene.  Lakkert min mix for Boeing Grey og forkantene er kledt med Bare Metal kromfoile av standard type.  Disse er ganske blanke i virkeligheten og.

 

FWKHnYm.jpg

 

Forkanter paa vinger og halefinne vil etterhvert faa samme behandling, men det er et stykke frem dit.

 

 

  • Me like! 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.