Gå til innhold
  • Bli medlem

Avro Anson Mk. I (FERDIG Rolf G. Halvorsen)


Anbefalte innlegg

Da kom Anson'en fra Rebell Hobby. Settet ser ut til å være rimelig bra! Med begge cowling-typer, og begge frontglass-typer.

Så da benytter jeg den butte, 4-glass versjonen, siden det var denne på de norske. Stemmer også med beskrivelsen av "Late-type". Samt "glatte" cowlinger. Og de andre delen har jeg også. ( se over )

 

Regner med interiørfarven var en RAF-interior green variant?                                                                                        Men når den tid kommer, trenger jeg navn og nummer på en maling fra en malingsprodusent, som leverer gul og blå nærmest de Norske, og som andre har malt sine fly med.  

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere fantes det på sidene til Luftforsvaret SIG i IPMS Norge-forumet ei fargeoversikt som jeg synes var svært nyttig. Jeg tok en papirkopi av den.

 

I følge listene der var norske etterkrigstreningsfly malt i en blåfarge lik FS25102 (ANA501), lik Xtracolor 152, og gulfargen skulle tilsvare RAF Trainer Yellow, lik Xtracolor 11 eller Humbrol 154.

 

Det går trolig an å finne farger fra andre malingsprodusenter som matcher disse fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • Jan Erik Johansen endret tittelen til Avro Anson Mk. I (FERDIG Rolf G. Halvorsen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.