Gå til innhold
  • Bli medlem

Forum oppgraderinger


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Skal jeg være ærlig - og det var lengst sies det - er jeg ikke spesielt imponert over de siste layout- og designendringene som har dukka opp her inne. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er problemet, men det ser ikke pent ut.

 

Legger også merke til at annonsene til Spotmodel ikke funker lenger, noe jeg syns er synd, for de kommer med mye interessant. Tipper at det er gjort "noe" med hvordan bilder embeddes, uten at det er mulig å se hva som skal til, for når jeg går inn for å redigere mine egne, gamle, innlegg, så vises ikke kodinga av bildene lenger.

 

Det er mulig forumet nå er helt fantastisk på mobil, men det har jeg ikke sjekka (og foretrekker uansett en stor skjerm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2020 den 23.27, Arild Moland skrev:

Skal jeg være ærlig - og det var lengst sies det - er jeg ikke spesielt imponert over de siste layout- og designendringene som har dukka opp her inne. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er problemet, men det ser ikke pent ut.

 

Legger også merke til at annonsene til Spotmodel ikke funker lenger, noe jeg syns er synd, for de kommer med mye interessant. Tipper at det er gjort "noe" med hvordan bilder embeddes, uten at det er mulig å se hva som skal til, for når jeg går inn for å redigere mine egne, gamle, innlegg, så vises ikke kodinga av bildene lenger.

 

Det er mulig forumet nå er helt fantastisk på mobil, men det har jeg ikke sjekka (og foretrekker uansett en stor skjerm).


Hei
Pt. har vi ingen som har tid, lyst eller kompetanse til å designe eller justere designet vi pt. har i dag. Eller lage nytt. Derfor benytter vi ett tema som er kjøpt og som oppdateres av designeren hver gang forumet får en ny oppdatering. I temaet kan vi endre på farger, bilder o.l. Men igjen, hvis det er noen som har bedre smak mht. til farger ol. som ønsker å juster på hvordan farger o.l. fremstår på forumet er hjertelig velkommen til å ta tak i dette. Pt. venter jeg fremdeles på at en ekstra moderator melder seg. VI har søkt etter en siden 2018. Men jeg er optimistisk, så kanskje innen 2024 får vi en til.

FIKSET - Hvorfor annonsene til spotmodel ikke fungerer lenger kan jeg ikke svare på. Send meg en link for ett innlegg hvor annonsen er, så kan jeg se på det.
(BBCode - var ikke aktivert i systemet. Det ble deaktivert ved en tidligere oppgradering og siden ingen (før du nevnte det nå) har sagt noe om dette så er det heller ikke blitt gjort noe med dette.)

Jeg foretrekker også stor skjerm i stedet for mobil. Men nå er i allefall forumet tilgjengelig for de som ønsker dette. Valget er der. Om du velger å benytte det eller ikke er helt opp til deg.

Endret av Edward H. Valholm
Fikset BBCode slik at spotmodel annonser nå er vist korrekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Arild nevner så er det kanskje ikke behov for moderator når det er såpass liten aktivitet. Jeg antar at dere i styret sikkert diskuterer framtiden til forumet, og at det er aktuell sak for neste årsmøte (når det enn måtte bli). En mulighet er jo å legge ned forumet - da vil man spare både penger og arbeid. Det var veldig artig med forumet den gangen det var nytt og det var stor aktivitet, men folk har vel gått lei. "Nye" folk ser ut til å foretrekke Facebook.

Endret av Ragnar Eckhoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det ikke moderator dere egentlig ønsker, men en ny person som kan ta hånd om det tekniske?

 

Personlig ville jeg jo naturligvis syntes det var synd om forumet ble helt nedlagt, nå som det har rukket å nå konfirmasjonsalder og gode greier, men Facebook har ikke hjulpet veldig, selv om jeg jo også mener at Facebook er ubrukelig i forhold, spesielt med tanke på å finne igjen ting. Så så lenge foreningen har råd til å la forumet surre og gå, så er det såpass mye god info å finne her inne til at jeg ville latt det bestå. Mulig det bare er sentimentale årsaker som holder igjen. 9_9

 

 

  • Me like! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Arild Moland skrev:

Har ingen problemer med å akseptere hvorfor ting er som de er, Ed. Kanskje noen kan hviske den designeren i øret at det ikke er nødvendig å pelle på utseendet hver eneste gang, men vedkommende syns vel det er moro å leke... 9_9

 

Du finner innleggene til Spotmodel her.

 

 

Hei Arild

Da tror jeg vi har fikset koden til Spotmodel.
Som jeg nevnte tidligere så var BBCode deaktivert.
Jeg gikk inn og la inn koden på nytt som var i innlegget og nå ser det ut som om det er OK.. 

 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ragnar Eckhoff skrev:

Som Arild nevner så er det kanskje ikke behov for moderator når det er såpass liten aktivitet. Jeg antar at dere i styret sikkert diskuterer framtiden til forumet, og at det er aktuell sak for neste årsmøte (når det enn måtte bli). En mulighet er jo å legge ned forumet - da vil man spare både penger og arbeid. Det var veldig artig med forumet den gangen det var nytt og det var stor aktivitet, men folk har vel gått lei. "Nye" folk ser ut til å foretrekke Facebook.

 

Det er relativt grei aktivitet, men det kunne ha vært bedre. FB er en stor "konkurrent" hvis man skal kalle dem det. Styrken til forumet (etter min mening) er en uendelig større oversikt her enn på FB hvor man kan følge selve byggingen av en spesiell modell.

I FB har man en tendens til å kun se hva som skjer "der og da" - man får sine "likes" og så er det glemt for ettertiden.. :)

  • Me like! 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.