Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktivitet på forumet


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

for min del,så har jeg ikke hatt tid,jobber skift,og har tatt fagbrev,og da hatt skole på kvelden+oppgaver,og driver fortsatt og pusser opp hus,og det ble stopp i sommer,følte meg utrolig sliten og trett hele tiden,så ble tatt litt tester og slik,og fikk da ettervert gratis kost og losji i oktober på rikshospitalet en uke,fikk også gratis operasjon der,og en uke til på lokalsykehuset etter rikshospitalet.

fremdeles ikke helt 100%,så har vert sykmeldt 2 måneder til nå,men noe psitivt er det,har fått startet opp igjen byggingen så smått,ettersom jeg ikke har fått lov til gjøre noe tungt før nå.

kan sikkert opprette en arbeidsbenk om en admin ser dette

  • Me like! 1
  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var ikke jeg utbrent,eller noe slik.

som sagt så var jeg sliten og trøtt hele tiden,dette var rundt ferietider,og fikk tatt blodprøver,hvor de så at det var noe galt,men de viste ikke hva,det var ikke før jeg nevnte at jeg hadde synsproblemer også,som jeg har hatt over 1 år,men skal jo ikke sjekke seg :P ;hadde nesten ikke side syn,og hadde problemer med og lese noe på data,alt av skrift bare fløt sammen,og hadde kraftig tåkesyn,spesielt om jeg kun så med et øye om gangen,så da sendte fastlegen min meg på mr,og der ble det påvist svulst på hypofysen,og svulsten presset da på synsnerven bla,og da gikk det vel ikke mer en 1 måned før man var på rikshospitalet og ble operert.

synet kom tilbake allerede samme dagen som operasjonen ble utført,egentlig så er man ute igjen fra sykehuset 2-4 dager etter operasjonen,men ikke jeg nei,fikk noe som heter diabetes insipidus,som styrer veskebalansen i kroppen,så ble kraftig dehydrert,pisset jo hver 45-60 min

fikk også lekasje av hjerneveske,så var i fare for og måtte opereres på nytt,men den stoppet heldigvis etter 8 dager.då ble 10 dager på sykehus

 

hypofysen er den som sender ut hormoner,og bestemmer hvor mye,og hos meg nå er det nok ikke så mye som virker av den,så blir en del tabletter,+ tablett for og unngå hyppige do besøk,så jeg ikke blir dehydrert

så nå venter jeg bare på ny oslo tur i januar,for og teste hva som fungerer og ikke fungerer ang hypofysen.

så da vet man sikkert litt mer om hvilke tabletter,og hvor mye jeg må ta,og kanskje noe av energien kommer tilbake,akkurat nå så er det mer en nok og gå opp trappa hjemme

 

men ellers så er det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antakelig så måtte jeg ha blitt operert uansett,ettersom det var press på synsnerven,da krever det operasjon,men ofte så holder det med medisin for og hindre at den vokser.

bare håper de fikk fjernet hele,ellers så må man opereres igjen,har hørt om at flere har blitt operert 3-4 ganger på omtrent like mange år.

håper bare jeg får tilbake smak/luktesansen snart,den er omtrent helt borte,de går jo inn nesen,og inn i bihulene,og videre innover

 

noen som kan ordne arbeidsbenk til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.