Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktivitet på forumet


Anbefalte innlegg

Det er forholdsvis stilt på forumet for tiden. Det kan være flere grunner til det - kanskje vi ikke bygger så mye lengre, kanskje vi kaster bort byggetiden på Facebook, kanskje vi flyr grafiske modeller i ett eller annet dataspill, hvem vet. Nå er det heldigvis fortsatt noen som holder liv i forumet, all honør til dem. Hva kan vi gjøre for å få liv i forumet igjen ?

 

Nå virker det å være mer liv på IPMS Norge's FB side enn på forumet. Personlig så synes jeg byggetråder på forumet blir mye mer oversiktelig enn bilder av pågående prosjekter nå og da på Facebook. Det synes også som om det er mange flere aktive personer som er på IPMS Norge's FB side enn hva som er tilfelle her inne. Hadde vi klart å få disse til å poste byggetrådene sine her på forumet i steden for / i tillegg til på FB så hadde dette generert betydelig mer aktivitet. Hva kan vi gjøre i så måte ?

 

Hadde det vært en ide at første innlegg (fast tekst rett under banner) opplyser om forumet og mulighet for byggetråder her ? Med påfølgende peker rett til forumet (ett klikk så er du her) ? Mulig også de siste bildene som er lagt ut på forumet burde ligge her (dersom det er mulig å lage en slags automatikk i at disse kommer opp på FB) for å pirre nysjerrigheten ?

 

Hva tenker dere ?

 

En ting til slutt, banner opp på forumet er fin den men trenger det å komme en stripe av denne som bakgrunn ved hver hovedkategori ? Jeg synes dette ser rotete ut, en nøytral grå bakgrunn vil se betydelig ryddigere ut. Skal man bruke forumet så er det om å gjøre å få dette til å se mest mulig ryddig og lettvint ut. For mye farger/grafikk skaper fort kaos i bilde (eller var det mitt hode)... 8)

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nedgangen her i forumet starta da bableboksen ble lukka. Da forsvant den facebook-lignende småpratfunksjonen forumet hadde i starten, og en begynte å oppleve at en kunne logge på forumet uten at det var noe nytt. Det er ikke alle som liker å være dønn seriøse hele tida. Nå er nok løpet kjørt for bableboksen, men jeg tror det er lurt å knytte forumet nærmere opp til den store bableboksen, Facebook, for å få litt mer liv i forumet.  

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Facebook er kun egnet for det forgangne, å poste bilder av en ferdig modell som man aldri kommer til å finne tilbake til?.

Da er derimot forumet midt i blinken, med oppsøkbare tråder fulle av progresjon, korreksjon, tips, sidesteps og humor. 

Og om trådstarter ikke har takhøyde for underholdningsbiten er det vel ikke værre enn å opplyse om dette. Jeg synes personlig at litt av moroa med trådene er at det også blir litt babling og sidesteps underveis, men selvfølgelig har vi ulike preferanser, så trådstarter «eier»tråden og kan styre den i ønsket retning (så lenge den ikke blir for klinisk og tørr og fri for Tigermeet-stoff?).

Etter Photobucket sitt blokkeringsstunt ramlet forumaktiviteten ned til tragisk lave nivå, men etter at jeg fikk Tapatalk installert ble det jo en drøm å poste bilder igjen, så nå er ikke det lenger en unnskyldning. For min egen del har jeg av en eller annen grunn ikke sittet ved byggebordet  hjemme siden SKALA17 (!!) og har derfor ikke hatt noe å poste? Kanskje jeg burde utsettes for krenkelser og trusler om represalier om det ikke blir fart i tigertrådene mine...

EspenA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det nye forumet vårt kan en laste opp bilder direkte fra PC-en eller mobiltelefonen uten å trenge å gå omveien om diverse opplastings-program, så det er blitt like enkelt å legge ut bilder som på fjesboka, men det virker ikke som at det er blitt allment kjent. Det går det an å informere om, både her i forumet og på fjesboka.

 

Ellers må jeg bare beklage, Espen, at det ikke er med noen tigerelementer i Armfelt-tråden, men det ser ikke ut til det var noen tigertropper med i hæren til Armfelt. Imidlertid var det jo mange som hadde gule og svarte tresnutehatter , da.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange faktorer som bidrar til at forumet er stille og rolig, og jeg tror ikke lukkingen av Bableboksen er den viktigste av disse på langt nær. I så fall burde vi sett småprat på IPMS-fjasboka fra veldig mange flere av de gamle traverne her inne som har falt fra opp gjennom åra.

 

Jeg tror nok at forum-softwaren ble hengende for lenge etter teknologisk, spesielt mtp deling av bilder, til at mange gadd å henge med. Stuntet til Photobucket med sperring av gratis deling gjorde med et trylleslag mange av trådene her halvveis meningsløse, og et for mange enkelt bildedelingsalternativ forsvant (for en periode, Photobucket krøp etterhvert til korset, men ble vel aldri helt seg selv igjen?).

 

Når så forumet omsider ble oppgradert, ble det gjort uten forvarsel og til prisen av at mange mistet arbeidsbenkene sine. At disse da ikke fant å gidde mer, er forståelig.

 

Forumet lider nok felles skjebne med veldig mange andre forum av samme sorten. Folk sprer seg ut over ymse FB-grupper, og gidder kanskje ikke å bruke så mye tid og krefter på å dele så mye av de de holder på med. Selv om det er mer trafikk på FB-gruppa til IPMS, syns jeg ikke det er så mye substans der, men det er jo litt at FBs natur at det er bortkasta å gå i dybden.

 

Vi kan kanskje også se nedgangen på forumet litt i sammenheng med nedgangen i oppmerksomhet rundt Skala. I gamle dager var det alltid masse trafikk her før LU/LK/Skala, men da var det også 4-500 modeller på bordene og mange flere folk. Kan være at disse tingene forsterker hverandre gjensidig, men det kan virke som foreninga generelt er litt nede i en bølgedal. Ikke så rart heller, for vi er jo stort sett den samme gjengen som har sulla rundt i årevis, og før eller siden må jo flere bli litt lei?

 

For min egen del har jeg jo vært med her fra starten for over 12 år siden, og kjenner på en viss "forum fatigue". Man har rett og slett ikke bry til å engasjere seg like mye som før, og den tida man velger å bruke på hobbyen skulle heller vært brukt i byggebua enn foran PCen. Tidvis er det også rett og slett deilig å bygge i fred og ro og ikke tenke på at man skulle tatt et bilde eller skrive noe om det man gjør. Og ingen her burde bli fornærma når jeg sier at jeg ikke får svar her inne på de spørsmål  jeg måtte ha om de ytterst få forbilder jeg gidder å slite med referanser for å få litt mer korrekt. ;)

  • Me like! 1
  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Einar Sandvik skrev:

I det nye forumet vårt kan en laste opp bilder direkte fra PC-en eller mobiltelefonen uten å trenge å gå omveien om diverse opplastings-program, så det er blitt like enkelt å legge ut bilder som på fjesboka, men det virker ikke som at det er blitt allment kjent. Det går det an å informere om, både her i forumet og på fjesboka.

 

Det er helt korrekt Einar, bilder er vel den store fordelen med det nye forumet. Enkelt å laste opp / legge ut og ikke den håpløse begrensningen i oppløsning / bildestørrelse man hadde tidligere. Mulig ikke alle har fått dette med seg ennå (?)

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da det gamle forumet som bokstavelig talt bestod av tråder med kommentarer i sidegreiner, ble avløst av det nye forumet med anledning til å poste bilder. Oppslutninga nærmest eksploderte. Aktivitetsnivået fra den tida kommer vi aldri tilbake til. Den gangen var sosiale medier ennå relativt lite utbredt. Nå har IPMS-forumet mange og sterke konkurrenter. 

 

Årsakene til at oppslutninga om forumet vårt er gått ned, er nok mange, slik Arild påpeker. Jeg mente ikke å si at bableboks-stengninga er hovedårsaken til nedgangen, men at det etter stengninga var første gangen jeg la merke til nedgang i aktiviteten. Jeg ville bare påpeke at folk kan ulike grunner til å besøke forumet.

 

En del av dem som var veldig aktive på forumet, har sjelden eller aldri posta et bilde av egne modeller. Jeg tror at mange var innom forumet fordi de var interesserte i biler, båter, fly eller stridsvogner, og her traff de likesinnede. Noen posta for eksempel, bilder av forbilder, som de kunne skape diskusjoner om. Når en posta bilder av modeller, var det alltid noen med gode kunnskaper om emnet som kunne poste kommentarer. Etter hvert har det dukka opp andre spesialforum, både her i landet og utenlands, som har trukket til seg mange av de tidligere forumdeltakerne våre. Noen har også gått over til å legge ut bilder av modellene sine på sine private nettsider.

 

Jo flere det er som ser posteringene dine, desto større er sjansen for å få respons. Her i forumet kan man poste noe uten å få en eneste reaksjon. På Facebook får en nesten garantert mange likes, uansett hva en legger ut. Hovedårsaken er at det er mange flere som ser posteringene dine på fjesboka enn i forumet vårt. På dette området er forumet inne i en dårlig sirkel, og derfor tror jeg det kan være lurt å prøve å få litt friskt blod fra IPMS-fjesboksidene inn til forumet ved stadig å minne på om at forumet vårt eksisterer.

 

Einar S

Endret av Einar Sandvik
  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, vi er da noen igjen her ennå. Byggetråden min "Armfeltjubileum" har hatt 1156 besøk, ser jeg. Det er nok noen som har vært mange ganger innom, men likevel... . 

 

Som Espen nevner, så har forumet noe som fjesboka ikke har, og det er kontinuitet i byggetråder og søkbarhet. Derfor ser jeg ingen grunn til å legge ned forumet. Dette er et tilbud vi har til medlemmene, og det bør vi fortsette med.

 

En måte å få oppmerksomhet på rundt forumet, er at de som legger ut bilder av sine ferdige modeller på IPMS sine facebook-sider, samtidig passer på å legge ut lenke til byggetråden i forumet.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å lukke og skru av lyset her, selv om mengden av innlegg er laber for tida. Forumet er fortsatt en rik kilde til referanser, tips og triks, som jeg syns foreninga bør ta seg råd til å holde i gang lenge ennå. Så får vi se hva som skjer på sikt med aktiviteten her. At man opplever lite respons på innlegg, er noe jeg ser på flere forum, også internasjonale. Man skulle jo tro at man på engelskspråklige forum med lesere fra hele verden burde få mer respons, men om man bygger sært nok, så er det dødt også der. Det er bare å fortsette å linke hit fra FB også, uten at man skal forvente noen boom i aktiviteten her for det.

 

Følger forøvrig med på figurtråden din, Einar, om enn uten å kommentere. Moro med nye historietimer hver dag i et emne jeg ikke kunne noe om fra før!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt at én forklaring på mangel på nytt blod her er at sjargongen til tider er temmelig intern. At vi kanskje oppfattes som et lukket, privat forum? Ellers er jeg enig i at det er mye interessant info her som man kan søke seg fram til i gammelt stoff. Så slikt sett er forumet verdifullt, selv om det kommer til lite nytt stoff.

 

Ellers har jo smarttelefonen og nye sosiale medier endret folks medievaner dramatisk i løpet av forumets levetid.

 

Ragnar

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror smarttelefonen har mest å si, for den inspirerer ikke til å skrive langt og grundig om noe som helst. Kan også godt være at sjargongen blir intern, men det er jo vanskelig for folk som har kjent hverandre i årevis, å late som om de ikke gjør det? Samtidig som enkelte selvfølgelig legger på for kjente i større grad enn jeg noen gang har opplevd som nødvendig. Men enn så lenge er vi jo spart for de riktige harde taka som man kan se på FB og ellers i sosiale medier. De som gikk lengst i den retningen her inne i sin tid, ble moderert, advart og til slutt kasta ut om det vedvarte (det siste skjedde med kun et par stykker).

 

Jeg savner forøvrig styrets engasjement oppi alt dette. Mener de noe som helst om hva som skjer? Eller er de også bare lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er jo med i styret, da, så jeg får snakke på vegne av styret. Vi har månedlige møter på Skype. Limtuben og Skala er et tema på de fleste møtene. Økonomien setter begrensinger for hva vi kan få til. Mange klager over lokaliseringa av Skala, men ingen meldte seg på for å være med i en Skalakomité. Ellers diskuterer vi mye hva vi kan gjøre for å få opp aktiviteten blant medlemmene, men det er ganske laber respons, som med figurmalingskurset vi måtte avlyse på grunn av dårlig påmelding.

 

Styret tok grep for å få forumet over til en plattform som gjorde det enklere å poste bilder, ettersom vi så dette som den største hindringa for å få opp aktiviteten igjen, og formannen vår hadde mye arbeid med det, men fikk lite takk for innsatsen, heller tvert imot, noe som vel delvis skyldtes at den nye leverandøren greide å rote bort en del arbeidsbenker. Aktiviteten fikk ikke noe oppsving etter oppgraderinga av forumet heller.

 

Jeg har sagt det før: Det er håpløst, og vi gir oss ikke. :)

Endret av Einar Sandvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Arild Moland skrev:

Ingen grunn til å lukke og skru av lyset her, selv om mengden av innlegg er laber for tida. Forumet er fortsatt en rik kilde til referanser, tips og triks, som jeg syns foreninga bør ta seg råd til å holde i gang lenge ennå. 

 

Jeg savner forøvrig styrets engasjement oppi alt dette. Mener de noe som helst om hva som skjer? Eller er de også bare lei?

 

Helt enig med du Arild, ingen grunn til å slukke lyset og låse døra. Store mengder referanser, bilder, byggetråder og tips til glede for oss som ennå bruker forumet.

Jeg synes også det har vært litt for stilt fra styret i denne saken. Jeg kom med noen forhåpentligvis konstruktive tanker i begynnelsen av tråden, disse er ikke kommentert av noen i styre. Jeg gjentar gjerne disse:

 

- Hadde det vært en ide at første innlegg (fast tekst rett under banner på IPMS Norge's FB side) opplyser om forumet og muligheten for byggetråder her ? Med påfølgende peker rett til forumet (ett klikk så er du her) ? Mulig også de siste bildene som er lagt ut på forumet burde ligge her (dersom det er mulig å lage en slags automatikk i at disse kommer opp på FB) for å pirre nysgjerrigheten ?

 

- Banner opp her på forumet er fin men trenger det å komme en stripe av denne som bakgrunn ved hver hovedkategori ? Jeg synes dette ser rotete ut, en nøytral grå bakgrunn vil se betydelig ryddigere ut. Skal man bruke forumet så er det om å gjøre å få dette til å se mest mulig ryddig og lettvint ut. For mye farger/grafikk skaper fort kaos i bilde (eller var det i mitt hode).

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oversikt over de tekniske mulighetene og problemene ved layouten til forumet, Reidar, så derfor har jeg ikke kommentert det. Det er Edward som har mest kjennskap til dette. Jeg kan ta opp saken på neste styremøte i IPMS på Skype den 11.11.18 (Virker datoen kjent, forresten?).

 

Visste du forresten at du kan bytte ut banneret øverst på sida, ved å trykke på bildeikonet øverst til høyre, dersom du, for eksempel, heller vil ha en bil der?

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok er det bare jeg som ikke synes noe om den nye bildeløsningen? Ikke det at jeg likte den forrige, men begrensning på 0.5MB pr post begrenser ganske mye. Jeg brukte taptalk på det forrige forumet, men den funker jo ikke på den nye forumet. Med unntak av noen få dager helt i starten hvordan jeg kunne laste opp bilder opp til 512MB?! så har det vært begrenset til 0.5MB siden. Det innebærer at jeg må først huske å ta med telefonen for å deretter laste opp bildene over på Macen for å deretter holde på i PS for å gjøre bildene så lite som mulig for å kunne laste opp en enkel pikslete bilde og så ivrig er ikke jeg. Facebook har en langt bedre løsning sånnsett selvom personlig liker ikke jeg facebook som konsept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrensningen i bildestørrelsen er for ikke å sprenge lagringskapasiteten på serveren som forumet ligger på, tror jeg. Det gikk an å laste opp forminska bilder i det gamle forumet også, men da måtte bildene forminskes mye mer.

 

Sjøl pleier jeg å legge bildene over i Paint for å redusere størrelsen, for så å lagre en kopi i den forminska størrelsen, før jeg laster den opp i forumet.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Einar Sandvik skrev:

Begrensningen i bildestørrelsen er for ikke å sprenge lagringskapasiteten på serveren som forumet ligger på, tror jeg. Det gikk an å laste opp forminska bilder i det gamle forumet også, men da måtte bildene forminskes mye mer.

 

Joda, det er blitt mye bedre enn det var tidligere :thumb:

 

Hadde det vært mulig å laste opp bilder uten begrensning i størrelse der programmet selv hadde redusert til noe som er godt lagringsbart (mer brukervennlig da man hadde sluppet å redigere bilder selv) så hadde det vært å foretrekke, uansett - jeg klager ikke på dagens løsning, som sagt - mye bedre enn tidligere.

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Einar Sandvik skrev:

Visste du forresten at du kan bytte ut banneret øverst på sida, ved å trykke på bildeikonet øverst til høyre, dersom du, for eksempel, heller vil ha en bil der?

 

Fant ut av det nå, fant en litt mer nøytral bakgrunn enn den jeg hadde så nå ser det strakt litt bedre ut :)

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 15.19, Reidar Berg skrev:

Jeg synes også det har vært litt for stilt fra styret i denne saken. Jeg kom med noen forhåpentligvis konstruktive tanker i begynnelsen av tråden, disse er ikke kommentert av noen i styre. Jeg gjentar gjerne disse: 

 

- Hadde det vært en ide at første innlegg (fast tekst rett under banner på IPMS Norge's FB side) opplyser om forumet og muligheten for byggetråder her ? Med påfølgende peker rett til forumet (ett klikk så er du her) ? Mulig også de siste bildene som er lagt ut på forumet burde ligge her (dersom det er mulig å lage en slags automatikk i at disse kommer opp på FB) for å pirre nysgjerrigheten ?

 

- Banner opp her på forumet er fin men trenger det å komme en stripe av denne som bakgrunn ved hver hovedkategori ? Jeg synes dette ser rotete ut, en nøytral grå bakgrunn vil se betydelig ryddigere ut. Skal man bruke forumet så er det om å gjøre å få dette til å se mest mulig ryddig og lettvint ut. For mye farger/grafikk skaper fort kaos i bilde (eller var det i mitt hode).

 


Hei

Som Einar allerede har nevnt, han sitter i styret og vil garantert ta opp div. forslag til endringer i forumet. Når vi er inne på dette rundt forumet ønsker jeg å komme med ett par kommentarer.

Igjen, det var ytterst beklagelig at gamle arbeidsbenker til noen av folket ikke kom med, men det var en databasefeil (i vår database) som gjorde at migreringen gikk galt.

Når selve byttet ble gjort var dessverre ikke forhåndsmeldingene god nok. Og en tidligere sondering av potensielle hjelpere til faktisk å bistå med migreringen var fruktløs. Dvs. de som sa seg villig hadde ikke teknisk kompetanse og de som hadde teknisk kompetanse kunne ikke.

Vi er pt. to som moderer forumet. Det er ingen som vedlikeholder forumet i den grad nå som tidligere var nødvendig. Dette var en av hovedgrunnene til av vi flyttet forumet over til nåværende løsning. Vi måtte finne en løsning som ville redde forumet (ref. database som hadde feil).

Vi er dessverre litt låst med tanke på diverse kosmetiske endringer. Dels fordi ingen av oss har den tekniske kunnskapen til å programmere inn de endringene du foreslår, og dels fordi selve platformen er relativt låst. Men hva som er positivt er at det finnes "add-ons" som kan kjøpes og integreres. Såfremt det er noen ad dem som faktisk passer oss.

Vedrørende banner. Her tror jeg vi kan gjøre noe. Hvis jeg ikke tar feil kan vi legge til flere og litt mer nøytrale bannere slik at dere selv kan velge de bannere dere selv ønsker hvis dere synes de eksisterende bannerne er for bråkete/lager kaos i hodet. Det skal jeg kikke inn i og se om det er muligheter her.

Det er flere funksjoner i forumet som er tilgjengelig for oss, men som pt. ikke er aktivert. Dette er fordi ingen (dvs. meg) har hatt tid å sette meg inn i dem.

Jeg synes personlig forumet er raskere nå, har mer "profft" utseende og mye enklere å vedlikeholde. Ikke minst fordi det er utrolig lett å overføre bilder. Noe som var litt av en jobb tidligere.

Pt. er følgende applikasjoner, eller "add-ons" tilgjengelige for oss, men som ikke er aktivert.
Grunnen til at f.eks. galleriet ikke er aktivert er på grunn av at vi betaler delvis for hvor mye vi bruker av lagringsplass pr. md. Men å si at vi bombastisk ikke skal aktivere galleriet skal jeg ikke si.

"Sider" og "blogger" applikasjonen har jeg ikke sett så mye på ennå. Men "Blogger" er  laget til brukere slik at de kan lage egne individuelle eller gruppeblogger i forumet vårt, for å dele sine ideer, tanker og innsikt.

"Sider" mener jeg er for å kunne lage helt spesifikke sider basert på HTML koding o.l. innenfor forumets sider.


For de av dere som er interessert i å vite mer hva forumet har av muligheter anbefaler jeg denne linken: https://invisioncommunity.com/features

 

Som tidligere nevnt finnes det også flust av forskjellige "add-ons". Noen gratis, andre koster..Du kan se på disse her: https://invisioncommunity.com/files/

 


image.png.d023385d047233d585c4b01a73b94327.png

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Edward H. Valholm skrev:

Vedrørende banner. Her tror jeg vi kan gjøre noe. Hvis jeg ikke tar feil kan vi legge til flere og litt mer nøytrale bannere slik at dere selv kan velge de bannere dere selv ønsker hvis dere synes de eksisterende bannerne er for bråkete/lager kaos i hodet. Det skal jeg kikke inn i og se om det er muligheter her.

 

Gode greier, liker nøytrale bakgrunner ser du B|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bilder: Jeg laster dem ikke opp til forumet i det hele tatt. Tar bilder med mobilen, og har satt denne opp slik at de automatisk blir lastet opp til Google Photo. På PC'en legger jeg dem over i et delt album, som jeg så åpner opp i Firefox. Her kan jeg kopiere bildeadressen direkte, som jeg så legger inn på forumet med funksjonen "Sett inn bilde fra URL". Dermed har jeg ingen problemer med størrelse på bildene. Kanskje litt krøkkete, men i alle fall enklere enn det gamle Photobucket-maretittet jeg holdt på med før...

 

Ragnar

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

De forum jeg er med på som fremdeles funker har en aktiv stab som gjør noe utav ferdige modeller, legger ut på forsiden, publiserer på facebook osv. Så lenge vi ikke har noen medlemmer som synes dette virker som en artig jobb så kommer vi til å slite. 
Det er generelt en negativ "feel" i klubben. Dette er ikke noe nytt, det går i bølgedaler, men den store motstanden mot Skala, den store motstanden mot "klikking", den store motstanden mot enkeltpersoner, alt sammen gjør at folk holder seg unna, både av bidragsytere (hvorfor skal jeg gidde) og tilskuere (Det skjer jo ikke noe likevel). 

For min del har jeg ikke hatt energi til å dele noe de siste åra, men nå har jeg sagt opp jobben og da skal man se at det ikke kanskje skjer noe :)

Kyrre

  • Me like! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.