Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt forum - nye muligheter


Melding lagt til av Edward H. Valholm

Kjære medlemmer!

Vi jobber med å få fikset de tingene som evnt. mangler. Men ha ett par ting i bakhodet er dere snille.
1. Ikke forvent å få svar med det samme.
2. Er det en mulighet å få ting fikset så blir det fikset, men se pkt. 1 med hensyn til tidsaspektet.

Igjen, test ut forumet og dets funksjoner før dere sender inn meldinger på ting dere lurer på. Det er en stor sjanse for at vi heller ikke vet det du lurer på.


Men det jeg vet er at det har noen kule ting som jeg liker veldig godt..

HIlsen
Edward og SAS

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og velkommen til nytt forum. Jeg håper dere liker hvordan det har blitt. Det gjør i allefall jeg.
Det er mange nye funksjoner. Noe gjenstår dog.

De av dere som er moderatorer må også få tilgang til "baksiden", eller admin siden også. Det for vi fikse i løpet av dagene som kommer.

Hvis det er noe dere lurer på vedr din egen konto på forumet så bruk KONTAKT OSS linken her på forumet. Alle andre fora vil ikke bli besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eller annet muffens med arbeidsbenkene. En hel del har to stykker (meg selv inkludert), hvorav den ene er uten innlegg og den andre er tom når jeg prøver å klikke meg inn på den. Om jeg klikker på linken til siste innlegg, får jeg at jeg ikke har tilgang. Dette gjelder ikke bare min egen, men alle arbeidsbenker som er duplikate.

 

Satser på at dette ordner seg greit å fikse!

 

For tidlig å mene så mye om funksjonalitet osv ennå, for man må jo finne ut av ting, men det ser lovende ut. Eneste jeg vil klage på i vår moderne tid, er at man ikke har benyttet anledningen til å gå over til https på siten.

 

Arild :)

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke hvorfor noen arbeidsbenker er tomme..

Hvorfor noen ikke synes og andre gjør det vet jeg ikke. Det var ingen feilmeldinger under konverteringen så hvorfor noen arbeidsbenker har innhold og andre ikke kan jeg ikke svare på.

 

Https er ett spørsmål jeg Har stilt allerede menikke har fått svar på ennå fra hosting firmaet.

 

Hvorfor redigeringsknap ikke er tilgjengelig vet jeg ikke. Må sjekke om det er rettigheter..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info om arbeidsbenkproblemet jeg (og sikkert flere andre også) har.

 

Feilmeldinga som kommer når jeg klikker inn, er denne:

 

image.png.6f43a4e41cb3696d009a901bc354657c.png

 

Jeg har googla feilmeldinga, uten å finne noen entydige svar på hva som er galt, men noen mumla et sted om at tråden er "hidden". Det som er litt interessant er at jeg ser trådene mine i lista over min aktivitet (selv om "Innholdstelleren" mener jeg har skrevet 1896 innlegg, og det faktiske tallet vel var over 10 tusen), men jeg får ikke lov til å gå inn på tråder som lå i arbeidsbenken min.

 

Jeg satser på at dere finner ut av dette og faktisk kommer opp med en løsning. Det er vel helst en rettighetsissue en plass.

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er gjort forsøk på en testkonvertering i forkant? Iom at det var snakk om bytte av server i tillegg, skulle jo det være en enkel affære og man ville være bra forberedt på det som måtte dukke opp.

 

Men, det er klart det kan oppstå feil. Det avgjørende er hvordan disse blir håndtert.

 

Jeg skal innrømme at motivasjonen for å begynne på nytt med en ny arbeidsbenk er totalt fraværende, men jeg forventer da også at dette er et greit løsbart problem, all den tid innleggene (i alle fall en god del av dem) er synlige i aktivitetslistene.

 

Antallet innlegg stemmer i alle fall jævlig dårlig. Jeg vet med sikkerhet at du har skrevet flere enn 49 innlegg, Stian, og Tommy har jo stukket nesen frem mer enn to ganger... ;)

 

image.png.d2f8db6530d6ed773005b1a7f35748bf.png

 

Arild :)

 

PS Hvordan skal vi tolke dette? 8)

 

image.png.be30cd183924a9fc44bbfb57816ec47c.png

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har skjedd, ja, men arbeidsbenkene er like ødelagte/forsvunnede fortsatt. Velger å tro at dette jobbes med, trass i lite info om hva som skjer videre.

 

4 timer siden, Stein Atle Stenberg skrev:

Til dere som måtte bruke No Script eller andre plugins, husk å åpne der om du mangler tilganger. Det kan hjelpe ;)

 

Bruker ikke noe slikt, og har testa forumet i tre ulike nettlesere, og det ser helt likt ut i alle.

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært inne og fjernet duplikatseksjoner, også på arbeidsbenker. Vet ikke om det vil hjelpe. Arild; jeg kommer inn på en av trådene dine, dersom jeg først åpner arbeidsbenker, da ser jeg helt til høyre en tråd, og at du har en hel drøss tråder der. Men så langt får jeg ikke opp noen andre av dine  tråder.

Det med No Script var noe jeg nevnte da jeg selv tråkket litt i salaten der, så tenkte det var greit å nevne det i tilfelle noen andre skulle være like forvirret som meg ;)

 

Nå har jeg vært inne og sjekket litt i arbeidsbenk-seksjonen, det ser ut til at de fleste som har hatt duplikat-seksjoner her også er de man ikke lengre får opp trådene til. Det gjelder så og si alle som hadde duplikater, med et par unntak. Så langt ser det også ut til at de uten duplikater er problemfrie å komme inn på.

Jeg har selv sjekket, med min begrensede kunnskap, for å se om det er noe muffens med innstillingene til akkurat disse seksjonene, uten at jeg kan se noe opplagt eller mistenkelig. Andre steder på forumet hvor det har vært duplikater (som jeg nå har fjernet) ser heller ikke ut til å være plaget av problemet.

 

Håper vi finner løsning på dette rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Einar Sandvik skrev:

På min PC ser jeg ikke navnet Arild Moland i det hele tatt på lista over arbeidsbenker.

Jeg prøvde også å gå inn på Per Olav Lund, og der var det ingen tråder. På andre arbeidsbenker jeg har vært inne og klikka på, kommer det opp mange tråder.

 

Einar, dersom du klikker på arbeidsbenker først, slik at skjermen din utgjør en liste over de som har arbeidsbenker, kan du da se at de du ellers ikke får opp tråder fra, faktisk viser (eks. Moland 2916 innlegg) - på høyre side av skjermen, samt et innlegg du kan klikke deg inn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jovan Jovanovic skrev:

Siden vi fikk det nye forumet, kan jeg ikke logge på det fra tapatalk. Er det bare meg å gjøre noe feil eller det virker ikke nå?

For at Tapatalk skal virke, så må det innstalleres på forumet, med en app der. Samt at forumet må registreres hos Tapatalk, slik at disse to kan kommunisere.

Derimot, er jeg usikker på om det nye forumet er støttet av Tapatalk, men og om det er behov.

Har testet litt mot mobil og nettbrett, og synes faktisk mobilversjonen virket meget lovende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.