Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekstremt tøff 109 F-4 1/48 Eduard


Anbefalte innlegg

a5829696c9a1250cfbf04730a4ce094e.jpg

Mens jeg venter på at Montex-maskene til Duck-en skal lande har jeg klasket sammen denne 109-eren nærmest i affekt.

 

3a3f6991169573c7a6ae42a6f069559b.jpg

Den kommer fra denne eska, hvor det finnes en uendelighet av deilig plast, resin og ets. Jeg har kjøpt et sett overtrees også, så det er ennå to sett igjen i boksen :).

 

dacc66f4a48008a5e18210005652f9ce.jpg

I stedet for en av de mange supre dekalmulighetene i eska har jeg tenkt å bygge denne nesten usannsynlig fine maskina. Profilen er tatt fra Verdens Mest Inspirerende bok. Jeg tenker å maskere og male 14-tallet, noe som gjøres enkelt blant annet ved at profiltegninga er i 1/48-skala.

 

9a8464daa7a1361e0666fb8dc0a9538c.jpg

Genialt, ikke sant!? Jeg har eksperimentert litt med noen prøver fra Jensen Decals også, men maktet ikke å skjære rent nok. Du trenger hvit bakgrunn til det røde tallet osv.

Derfor blir det maskering. Bjørnetrynet har jeg på et annet dekalark.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Pokker som du klasker sammen modeller for tida. Jeg klarer ikke henge med. Råtøft forbilde du har valgt deg, og det ser definitivt ut til at det har gått deg til hodet :-D Du er som vanlig gal som skal maskere og male tall. Har du noen formening om kamoskjemaet på vingene, eller kjører du standardskjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker som du klasker sammen modeller for tida. Jeg klarer ikke henge med. Råtøft forbilde du har valgt deg, og det ser definitivt ut til at det har gått deg til hodet :-D Du er som vanlig gal som skal maskere og male tall. Har du noen formening om kamoskjemaet på vingene, eller kjører du standardskjema?

Det står i boka at disse modifiserte ørkenskjemaene stort sett var like da de ble levert i det Høye Nord. Derfor tenker jeg at jeg kopierer fra det jeg ser på bilder av andre ørkenmodifikasjoner, med RLM 70 dandert oppå RLM 79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har du sett noen bilder av F-4 i nord med ørkenfilteret på? Jeg har bare sett er par G-1/G-2 med dette.

 

Hmm. Var temmelig sikker på det. Nå ble jeg vel usikker.

Denne har i alle fall det ekstra feite inntaket som passer til ørkenfilteret. Jeg var ikke klar over forskjellen før jeg så at Eduard hadde to ulike inntak i settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d94b16e248a6d63bb51cfa689ac95e6d.jpg

Joda. Tanken her er at dette har vært en av de få (?) 109 F-4 med Sandgelb trukket helt ned langs skroget. Når det ble klart at disse ikke trengtes i Afrika ble de iflg Åkra/Brekken-boka sendt til de-tropikalisering i Anklam nær Leipzig.

Denne har fått RLM 76 opp langs halve skroget foruten de sedvanlige mørkegrønne feltene. Så har den fått stammkennzeichen på og blitt sendt til Gokk. Der har man lakka over Stkz med Rlm 75 og påført hjemlige koder.

På enkelte (mange?) av disse maskinene ser vi dog at Stammkennzeichen forblir påmalt på undersida, så kanskje jeg skal finne på en kul bokstavcombo?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

481be222057bd766bf42e714d9ef1fe6.jpg

Diverse strafferunder senere, for å rydde opp i røffe kanter og hjørner.

Det hjalp seg en del med merkinger. Syntes det var passe schtøgt med RLM 75 på ørkenfarger.

Takk til Hauptbahnhof for røde tall som var vanskelige å legge på.

Nå må jeg finne ut hvor mye stensiler det var på dette her.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.