Gå til innhold
  • Bli medlem

Vought F4U-1D Corsair, Tamiya 1:48


Jørgen Faret

Anbefalte innlegg

For å unngå å havne i pratmakerligaen er det på tide å poste noen bildet av dette prosjektet.

 

291a7372ed815d119d9964589953fafd.jpg

Min bruk av Italeri cockpit green har blitt kraftig debattert av Sindre Suldalen pc spilleavhengiges forening.

5f1ab2c9908c2e35d9f4ee23d1c437fe.jpg

Sammenklasking er gjennomført.

6014db82cda23be593bc87f9531d1b90.jpg

Admin kan flytte denne over i piratgruppebygget når tiden er inne

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du går hardt ut og slenger økenavn ut i øst og vest. Jeg tar meg ikke nær av det, da din dømmekraft viser sin kvalitet ved valg av grønnfarge.

Selv gikk jeg for Gunze H 58 interior green. Jeg er dessuten kommet omtrent like langt som deg, men har ikke fått opprettet skrytetråd ennå ;)

 

Tøys og (for nye lesere) erting, til side... Jeg synes du har gjort en hederlig innsats, og faktisk så akter jeg å benytte meg av trikset ditt med å lime vingene til rota før montering av sistnevnte. Himla god ide!  :thumb:

 

Skal snart få lagt ut bilder av egen fremgang her, og da forhåpentligvis med bedre cockpitgrønn. Eller Zinc Chromate Green, som noen vil kalle den.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du går hardt ut og slenger økenavn ut i øst og vest. Jeg tar meg ikke nær av det, da din dømmekraft viser sin kvalitet ved valg av grønnfarge.

 

Nei det er godt du ikke er så nærtaken.

Dersom det ikke er mer en skrivefeil og fargevalg som er feil med mine flybygg, skal jeg være godt fornøyd.  wOOt

Akkurat nå er jeg mer bekymret for synlig skjøt på nesepartiet med masse panellinjer og detaljer. Sparkling og pussing er oppskrytt. Skal jeg bare gi blaffen? Det er jo Panzer i 1:35 som er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synlig skjøt vil selvsagt medføre store mengder hån og hets. Krenkelser vil hagle. Det er her flybyggeren viser sin overlegenhet overfor tænksbyggeren. Selve klasseskillet kan du si.

 

Om du pusser litt omhyggelig bør du kunne jobbe deg rundt de verste problemene, dersom du har gjort bra forarbeide selvsagt ;)

 

Det er da ikke sååå masse detaljer i området. Ok de to bittesmå lukene helt foran, rett bak der cowling kommer, er noe utfordrende - men personlig synes jeg det ser bedre ut med fravær av skjøt og disse borte, enn å bevare dem og ha synlig skjøt. Men det er jo meg da.

 

(For de som ikke kjenner oss, så er dette bare vennlig erting blant gode venner altså. - Jeg tror i hvert fall at vi er gode venner fortsatt)

 

Dette blir bra Jørgen, uansett  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Siden du er så treig føler jeg for å spørre om du har glemt den bittelille stabiliserende dingsen som skal sitte i forkant av høyre vinge? Eller er den der, bare ikke så lett synlig?

 

Nå som jeg har vært tilstrekkelig slem vil jeg si at dette ser meget smukt ut.  :thumb:

 

Du tenker på den tynne lille tingen som jeg alltid greier å brekke av X antall ganger. Den er lakket men ikke montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.