Gå til innhold
  • Bli medlem

F-5A "134" 1/48 . Se om vi får til en stripepus da. ***ferdig***


Anbefalte innlegg

Fant en liten resinhjelm,  må jo ha litt sånn pynt på flyet

 

20170322_145415_zps5rlxvour.jpg

 

og ja..  den er knøttliten

 

20170322_170724_zpsa1lasvup.jpg

 

Så emd altmontert og de fleste småpirk detaljene på var det å få cocpiten til å passe inni skroget.  Det gikk relativt smertefritt, tok litt lett overtalse med brekkjærn og en middels atomladning.  Utover det ingen problemer.

 

20170322_164732_zpslnubg69g.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det fram med malingen.  Først grunnet jeg med AK svart grunning, så ble alle områder som skal ha gult malt med tamiya hvit.  Dette for å lage en bedre base for gult.

 

Neste steg er det gule.  "134" har en varm gulfarge, og etter litt prøving og feiling ble valget  Citadel sin Yriel Yellow.  Tynnet med X-20 og tilsatt litt retarder og flowimprover gikk dette ganske smertefritt igjennom sprøyta.  Men det gikk overaskende greit til å være en gulfarge.  Disse er normalt ett helvete å male.

 

Neste steg blir å legge på de grå områdene, før jeg begynner på tigerstripene med sort,  Til slutt blir det Antiglare med matt sort.

 

 

20170326_151033_zpsvwynbbik.jpg

 

20170326_173550_zpsyrmtrvhi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første bildet lyver endel syntes jeg også, den er alt for lys på bildet i forhold til virkligheten. Sånn jeg ser på den her på bordet mitt er den mer gul-orange.  Det vil også bli noe mørkere tone på den når jeg får på ett par lag med blank lakk.    Men merk også at det er ganske stor forsjell på om du ser flyet i solskinn, overskyet, evt i en halvmørk hangard som på flymuseet.

 

Yriel yellow fra Games Workshop/Citadel er den fargen jeg har kommet over som er nærmest den virklige saken.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen travle dager uten mulighet til å jobbe på modellen, men har fått inn noen timer idag.

 

Stripene er frihånd med airbrush og jeg har fått på tigerhodene.  Disse dekalene er sykt tricky å få til . De er absolutt ikke samarbeidsvillige.  Jeg har hatt ett lag med dekal lim på undersiden, nå skal de stå å tørke før jeg har på ett par lag. Så er det forsiktig å blande inn dekalene i resten av "kunstverket". Tanken skal også males, samt  tette noen småhull her og der, så begynner det å likne fisk.

 

Jeg venter på Brassin AIM-9L  og en fin base til denne også så det får jeg ta når det kommer i posten.

 

En ting er sikkert.  dette er ikke noe for nybegynnere.

 

20170401_024019_zpsbhtschmp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ole :)

 

Jeg er ikke helt fornnøgd med stripene. jeg har malt dem etter detaljebilder og i forhold det ekte flyet å da blir det litt tett, spesiielt på halen ,noen av strpene på ryggen blir også feil dimensjonert for mine øyne.

 

 

Jeg får se hva jeg skal gjøre med det, jeg er ikke helt overbevist ennå ,men vi får se :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.