Gå til innhold
  • Bli medlem

Glasshus over Kristiansand 1/72 Airfix


Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Neste gang blander du litt farge i Tamiya-limet. Du har sikkert ( ? ) en gammel krukke til overs hvor du kan ha en slump med lim og farge i. Har aldri prøvd dette selv, men forestiller meg at det burde kunne ha ønsket effekt. Kan ikke tro du tenger så mye farge i limet at limet ikke får feste.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang blander du litt farge i Tamiya-limet. Du har sikkert ( ? ) en gammel krukke til overs hvor du kan ha en slump med lim og farge i. Har aldri prøvd dette selv, men forestiller meg at det burde kunne ha ønsket effekt. Kan ikke tro du tenger så mye farge i limet at limet ikke får feste.

 

Arild :)

Kanskje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ser er refraksjon/refleksjon i luft, du trenger ikke bekymre deg for manglende kapillæritet [emoji16]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke hvis refraksjonen er forseglet heller?

Jeg har ingen tro på at det er tilfelle. Hadde det vært en god limskjøt hadde det ikke vært reflaksjon.  :)

Det jeg så da jeg prøvde å kapillere inn tynner med humbrol etter første forsøk på heinkelglass kan altså egentlig ikke finne sted? Fargen ville nemlig ikke trenge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanhende er limskjøten solid ytterst, og at det er luft mellom på innsida. Du får knuse ei rute og stikke penselen inn. Det blir sikkert pent.

 

Arild )

Bore hull og påføre fra innsiden, da.  wOOt

 

Nei, da er det vel lost case, da. Så har du lært til neste gang, Torgeir.

Kan jeg regne med at noen sier fra hvis jeg glemmer det neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.