Torgeir Eikeland Posted April 13, 2017 Author Posted April 13, 2017 Foreldrene til denne heinkelen var vaksinemotstandere. Nå sliter den! Quote
Stein Atle Stenberg Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Perfekt kamo for et raid på... Flekkefjord? Quote
Torgeir Eikeland Posted April 17, 2017 Author Posted April 17, 2017 Tenker det begynner å klare seg nå. En ganske synlig cockpit. Dette bildet er til Jens. Glasshus up close. Sammenraskede dekaler. C-en er en mutilert null fra et Wingnut-sett. Hakekorset fulgte ikke med heller. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 17, 2017 Posted April 17, 2017 Du vet hva jeg har tenkt å si om vask rundt vinduene ... Kyrre Quote
Rune Haugen Posted April 17, 2017 Posted April 17, 2017 Flott Heinkel Kontrasten mellom RLM 70 og 71 ble bra. Kunne godt hatt mer eksos. Har du forresten mistet gønner i fremre del av badekaret under buken, eller er det et hull der? For å tyne deg, synes jeg fortsatt det er for romslig rundt bombelukene NAI Quote
Einar Sandvik Posted April 17, 2017 Posted April 17, 2017 Men ellers ser det flott ut. God innsats i påska. Einar Quote
Torgeir Eikeland Posted April 17, 2017 Author Posted April 17, 2017 Takk. Jeg synes vinduene ser helt topp ut, og det er ikke gønner i forkant av badekaret hverken på bilder fra invasjonen eller i instruksjonstegningene. Men ja: Det er et hull der. Quote
Jørgen Faret Posted April 17, 2017 Posted April 17, 2017 Ser som vanlig bra ut. Hva mener Kyrre er feil med vask rundt vinduene? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Torgeir Eikeland Posted April 17, 2017 Author Posted April 17, 2017 Han mener det er grusomme reflekser langs kantene av vinduene, og at dette må remedieres ved vask bestående av tynner blandet med mørk lakk. Dette gnåler han om nesten like ofte som Jens klager over høyt lufttrykk i dekkene. Quote
Torgeir Eikeland Posted April 17, 2017 Author Posted April 17, 2017 Jeg mener refleksene i dette tilfellet er ubetydelige, og jeg hadde virkelig mer enn nok med å få pusset vinduene ned i flukt med skroget om jeg ikke skulle slite med denslags også. Quote
Geir Hogga Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Bortsett fra tidligere nevnt utyske toleranser rundt bombelukene er det neimen ikke mye å sette fingeren på her. En riktig lekkerbisken, dette. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 23, 2017 Posted April 23, 2017 Du kan vaske vinduskarmene med golvpolish og svart akrylmaling også. Gir samme effekt - uten fare for fogging. Det blir kapillæreffekten som gjør jobben. Do it. Quote
Torgeir Eikeland Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Du kan vaske vinduskarmene med golvpolish og svart akrylmaling også. Gir samme effekt - uten fare for fogging. Det blir kapillæreffekten som gjør jobben. Do it. Og hva om vinduskarmene er forseglet med Tamiyalim? Jeg ser ikke for meg at noe som helst vil trenge inn i den høyreflekterende skjøten. Quote
Arild Moland Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Neste gang blander du litt farge i Tamiya-limet. Du har sikkert ( ? ) en gammel krukke til overs hvor du kan ha en slump med lim og farge i. Har aldri prøvd dette selv, men forestiller meg at det burde kunne ha ønsket effekt. Kan ikke tro du tenger så mye farge i limet at limet ikke får feste. Arild Quote
Torgeir Eikeland Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Neste gang blander du litt farge i Tamiya-limet. Du har sikkert ( ? ) en gammel krukke til overs hvor du kan ha en slump med lim og farge i. Har aldri prøvd dette selv, men forestiller meg at det burde kunne ha ønsket effekt. Kan ikke tro du tenger så mye farge i limet at limet ikke får feste. Arild Kanskje det. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Det du ser er refraksjon/refleksjon i luft, du trenger ikke bekymre deg for manglende kapillæritet [emoji16] Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Torgeir Eikeland Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Det du ser er refraksjon/refleksjon i luft, du trenger ikke bekymre deg for manglende kapillæritet [emoji16] Sent from my iPhone using Tapatalk Ikke hvis refraksjonen er forseglet heller? Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Det du ser er refraksjon/refleksjon i luft, du trenger ikke bekymre deg for manglende kapillæritet [emoji16] Sent from my iPhone using Tapatalk Ikke hvis refraksjonen er forseglet heller? Jeg har ingen tro på at det er tilfelle. Hadde det vært en god limskjøt hadde det ikke vært reflaksjon. Quote
Torgeir Eikeland Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Det du ser er refraksjon/refleksjon i luft, du trenger ikke bekymre deg for manglende kapillæritet [emoji16] Sent from my iPhone using Tapatalk Ikke hvis refraksjonen er forseglet heller? Jeg har ingen tro på at det er tilfelle. Hadde det vært en god limskjøt hadde det ikke vært reflaksjon. Det jeg så da jeg prøvde å kapillere inn tynner med humbrol etter første forsøk på heinkelglass kan altså egentlig ikke finne sted? Fargen ville nemlig ikke trenge inn. Quote
Arild Moland Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Kanhende er limskjøten solid ytterst, og at det er luft mellom på innsida. Du får knuse ei rute og stikke penselen inn. Det blir sikkert pent. Arild ) Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Kanhende er limskjøten solid ytterst, og at det er luft mellom på innsida. Du får knuse ei rute og stikke penselen inn. Det blir sikkert pent. Arild ) Bore hull og påføre fra innsiden, da. Nei, da er det vel lost case, da. Så har du lært til neste gang, Torgeir. Quote
Torgeir Eikeland Posted April 24, 2017 Author Posted April 24, 2017 Kanhende er limskjøten solid ytterst, og at det er luft mellom på innsida. Du får knuse ei rute og stikke penselen inn. Det blir sikkert pent. Arild ) Bore hull og påføre fra innsiden, da. Nei, da er det vel lost case, da. Så har du lært til neste gang, Torgeir. Kan jeg regne med at noen sier fra hvis jeg glemmer det neste gang? Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Kan jeg regne med at noen sier fra hvis jeg glemmer det neste gang? Du skal ikke se bort fra at det vil komme opp som et tema. Igjen. Og igjen. Quote
Recommended Posts