Gå til innhold
  • Bli medlem

Glasshus over Kristiansand 1/72 Airfix


Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

8770fd8ce3cb14fe28c035c7ce9f242e.jpg

To overraskelser: hvor mange ganger jeg måtte pusse omigjen de to forreste sidevinduene for å få dem jevnt med skroget når jeg lakka over dem.

Og 2: hvor krevende splintkamoen (særlig rundt kabinen) var å få tak på. En ting er at den er delvis skjult av vingene på instruksjonene. Men verre er det at kontrastene er nesten umulige å få øye på på referansebilder. Og bildene av museumsmaskinen på Gardermoen viser jo heller ikke nødvendigvis hvordan disse egentlig så ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da ut som om du har fått til kamoskjemaet og sidevinduer bra. Det er en del krinkelkroker i kamoskjemaet på flykroppen på Heinkel-skjemaet. Jeg har en bok med gode referanser, så hadde jeg visst det før, skulle jeg sendt deg bilder. Det som vi imidlertid må diskutere her er kontraster mellom RLM 70/71. Her er det jo aaaalt for mye :shifty: Brukt Gunze?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da ut som om du har fått til kamoskjemaet og sidevinduer bra. Det er en del krinkelkroker i kamoskjemaet på flykroppen på Heinkel-skjemaet. Jeg har en bok med gode referanser, så hadde jeg visst det før, skulle jeg sendt deg bilder. Det som vi imidlertid må diskutere her er kontraster mellom RLM 70/81. Her er det jo aaaalt for mye :shifty: Brukt Gunze?

70 og 71, mener du vel.

RLM 70 (Schwarzgrün) er Gunze 65, mens RLM 71 er noe så hedensk som Gunze 73 eller altså tilsvarende RAF Dark Green. Gunze 73 viste seg å være helt lik Mr Paints RLM 71, så da brukte jeg like godt den i stedet for sistnevnte. Mr Paint ser nemlig ut til å trenge grunning. Den legger seg så "tynt" at selv limsøl og strukturforskjeller i plasten vises gjennom.

Enig i at kontrasten er litt i overkant. Det kunne evt friste å miste over med schwarzgrün på partiene med RLM 71. Eller kanskje omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke miste? Du vil ha meg til å gjøre det feil slik at du kan rlm-krenke meg på Skala?

Hvor er Reidar Berg og Kjetil Åkra når vi trenger en skikkelig rlm-feide?  :shifty:

Og det står mye interessant på nettet om dette:

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2002/11/stuff_eng_profile_luftwaffe_bomber_camo.htm

I dette tilfellet tror jeg det kanskje kan være snakk om "marinefargene" RLM 72 og 73.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har mista litt retningssansen og.  Walkwayen skal vel gaa langs panellinjene (som innebaere underliggende struktur) og ikke et stykke til siden for de?

 

Jens

Er det en regel? Jeg trodde det var godt nok så lenge Fritz holdt seg INNENFOR walkwayen. Her er det bare lagt inn litt margin.

At han er ment å balansere OPPÅ den har aldri falt meg inn. Og det må jo være en grunn til at det står "nicht betreten" på yttersida og "nur hier betreten" på innsida av walkwayen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst så langt bare Haugen som forstår at å "miste" betyr å legge en lett dugg (eller dis) av lakk på modellen. I dette tilfellet har jeg mista de litt for lyse feltene med rlm 71 med en lett dusj av godt tynnet rlm 70.

 

Takk! Det var oppskrifta på utjevningsstrøket jeg var ute etter. Det ble vellykket, ser det ut til.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.