Jump to content

Recommended Posts

• Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Espen Andreas Hoff
Posted

Kun tom ramme å se på de to siste innleggene dine Torgeir..

Guest Espen Andreas Hoff
Posted

Nå ser jeg også bildene. Samme ipad som sist, så det var kanskje blåmandag for meg..

Posted

Har du prøv Gauzy agent glass coat  fra AK?

Det vil gjøre glasset ditt blankt igjen, kjøpte det hos Lars, testet det ut på IAR-80 maskina. Men jeg har erfart et par skumle faktorer med produktet.

Ting å være obs på, fjern skumbobler som legger seg langs kantene og på glasset disse har en tendens til å bli værende når coaten har tørket. Et annet problem som kan oppstå, er ved maskering av canopyen. God heft på maskeringstapen kan rive av denne "Coatfilmen" noe som vil/kan medføre bannskap og en markert rivekant på glasset.

AK har en Tech pdf ark på siden sin om det produktet. http://ak-interactive.com/v2/downloads-2/tech-sheets/

Posted

Har du prøv Gauzy agent glass coat  fra AK?

Det vil gjøre glasset ditt blankt igjen, kjøpte det hos Lars, testet det ut på IAR-80 maskina. Men jeg har erfart et par skumle faktorer med produktet.

Ting å være obs på, fjern skumbobler som legger seg langs kantene og på glasset disse har en tendens til å bli værende når coaten har tørket. Et annet problem som kan oppstå, er ved maskering av canopyen. God heft på maskeringstapen kan rive av denne "Coatfilmen" noe som vil/kan medføre bannskap og en markert rivekant på glasset.

AK har en Tech pdf ark på siden sin om det produktet. http://ak-interactive.com/v2/downloads-2/tech-sheets/

Jeg har ærlig talt begrenset tro på dette, ettersom tåka på vinduet vel skyldes at løsemiddelet i limet har trengt langt inn i/gjennom plasten. Hva kan Gauzy gjøre som ikke Johnson eller andre glassblankingsremedier gjør?

Nå har jeg fått mail fra serviceavdelinga til Hornby. De vil ha åtte pund i porto og gebyr, og det vil de skaffe seg ved at jeg ringer dem og oppgir kredittkortfakta ELLER sender dem en sjekk i posten!!

Jeg får ringe da. I 2017.

Trgr

Guest Espen Andreas Hoff
Posted

Jeg får ringe da. I 2017.

Trgr

Husk bare å benytte en sånn der sort bakelittelefon med dreietallskive.... ;D

• 2 weeks later...
Posted

Ja. Å kunne maskere drivhus er en av flybyggerens grunnferdigheter, og det gir en egen form for zen. Det var veksthuset på undersida som var verst. Knøttsmå ruter i til dels kronglete landskap.

4ecb1c8cf5d9f635e791c66658e23a67.jpg

Og sidevinduene gir også moro glassmesterarbeid fordi de passer så som så. Her blir det ekstrarunder.