Torgeir Eikeland Posted February 27, 2017 Author Posted February 27, 2017 Poleringsforsøket gikk sånn passe, så nå har jeg sendt forespørsel til Airfix om erstatningsdeler. Noen her som har erfaring som kan belyse hvorvidt jeg kan vente meg noe derfra? Trgr Quote
Einar Sandvik Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Jeg fikk en gang tilsendt ny canophy for Sea King fra Airfix, men det er mange år siden, så jeg vet ikke hvordan sjansene er i dag. Einar S Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Kun tom ramme å se på de to siste innleggene dine Torgeir.. Quote
Einar Sandvik Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Jeg ser det. Du har i allefall fått svar, Torgeir, men det ser ut til at det vil ta litt tid. Einar s Quote
Torgeir Eikeland Posted February 27, 2017 Author Posted February 27, 2017 Det er noe rart her for tida. Jeg har hatt det samme problemet med noen av f eks Olves bilder den siste tida. Men bare når jeg har gått inn via Tapatalk. Fra laptopen ser jeg dem helt ok. Er dette noe av det samme? Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Nå ser jeg også bildene. Samme ipad som sist, så det var kanskje blåmandag for meg.. Quote
Rune Haugen Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Jeg fikk erstatning på Airifx-del til min Whitley. Det tok ca 5 uker. Quote
Torgeir Eikeland Posted February 28, 2017 Author Posted February 28, 2017 Jeg fikk erstatning på Airifx-del til min Whitley. Det tok ca 5 uker. Takk. Da legger jeg glasshuset vekk inntil videre. Quote
Tommy Myrland Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Har du prøv Gauzy agent glass coat fra AK? Det vil gjøre glasset ditt blankt igjen, kjøpte det hos Lars, testet det ut på IAR-80 maskina. Men jeg har erfart et par skumle faktorer med produktet. Ting å være obs på, fjern skumbobler som legger seg langs kantene og på glasset disse har en tendens til å bli værende når coaten har tørket. Et annet problem som kan oppstå, er ved maskering av canopyen. God heft på maskeringstapen kan rive av denne "Coatfilmen" noe som vil/kan medføre bannskap og en markert rivekant på glasset. AK har en Tech pdf ark på siden sin om det produktet. http://ak-interactive.com/v2/downloads-2/tech-sheets/ Quote
Torgeir Eikeland Posted February 28, 2017 Author Posted February 28, 2017 Har du prøv Gauzy agent glass coat fra AK? Det vil gjøre glasset ditt blankt igjen, kjøpte det hos Lars, testet det ut på IAR-80 maskina. Men jeg har erfart et par skumle faktorer med produktet. Ting å være obs på, fjern skumbobler som legger seg langs kantene og på glasset disse har en tendens til å bli værende når coaten har tørket. Et annet problem som kan oppstå, er ved maskering av canopyen. God heft på maskeringstapen kan rive av denne "Coatfilmen" noe som vil/kan medføre bannskap og en markert rivekant på glasset. AK har en Tech pdf ark på siden sin om det produktet. http://ak-interactive.com/v2/downloads-2/tech-sheets/ Jeg har ærlig talt begrenset tro på dette, ettersom tåka på vinduet vel skyldes at løsemiddelet i limet har trengt langt inn i/gjennom plasten. Hva kan Gauzy gjøre som ikke Johnson eller andre glassblankingsremedier gjør? Nå har jeg fått mail fra serviceavdelinga til Hornby. De vil ha åtte pund i porto og gebyr, og det vil de skaffe seg ved at jeg ringer dem og oppgir kredittkortfakta ELLER sender dem en sjekk i posten!! Jeg får ringe da. I 2017. Trgr Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Jeg får ringe da. I 2017. Trgr Husk bare å benytte en sånn der sort bakelittelefon med dreietallskive.... Quote
Stein Atle Stenberg Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Jøss, ja så tungvint. At de i tillegg unnskylder seg med jul og nyttår i meldingen din, når den er sendt sendt ca. 27.02.17, så kan man jo mistenke dem for å være kalendarisk noe på etterskudd. Quote
Einar Sandvik Posted March 8, 2017 Posted March 8, 2017 Overraskende kjapt. Da er det bare å ønske deg bedre lykke med dette glasshuset. Einar S Quote
Torgeir Eikeland Posted March 8, 2017 Author Posted March 8, 2017 Den nye delen passer bedre. Og denne gangen bruker jeg hvitt lim.... Quote
Ole Kjensmo Posted March 8, 2017 Posted March 8, 2017 Den nye delen passer bedre. Og denne gangen bruker jeg hvitt lim.... Eller bruk 5 min. klart epoxylim. Kan anbefales! Ole Quote
Torgeir Eikeland Posted March 8, 2017 Author Posted March 8, 2017 OK. Det hender jo at dine forslag har noe for seg. Quote
Jens Håkon Brandal Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 Godt det ble en loesning paa problemet. Full fart fremover? Jens Quote
Nils Mathisrud Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 Godt det ble en loesning paa problemet. Full fart fremover? Nebbet er ikke på plass ennå. Men dette fikser Torgeir, helst sikkert - ellers blir det buksevann på Skala... Nils Quote
Torgeir Eikeland Posted March 10, 2017 Author Posted March 10, 2017 Godt det ble en loesning paa problemet. Full fart fremover? Jens Nei, nå tror jeg at jeg legger den til side til over sommeren. Quote
Torgeir Eikeland Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 And: they're coming to take me away, hehe, they're coming to take me away hoho. To the funny farm! Quote
Rune Haugen Posted March 25, 2017 Posted March 25, 2017 Kjører du på med dette uten maskeringssett fra Eduard!?! Ottamansk middelaldermaskeringstortur [emoji33] Quote
Torgeir Eikeland Posted March 25, 2017 Author Posted March 25, 2017 Ja. Å kunne maskere drivhus er en av flybyggerens grunnferdigheter, og det gir en egen form for zen. Det var veksthuset på undersida som var verst. Knøttsmå ruter i til dels kronglete landskap. Og sidevinduene gir også moro glassmesterarbeid fordi de passer så som så. Her blir det ekstrarunder. Quote
Recommended Posts