Gå til innhold
  • Bli medlem

Glasshus over Kristiansand 1/72 Airfix


Anbefalte innlegg

Hau. 5794ac5759a46893b4eab37a90d59ee7.jpg

Da var det denne sin tur. Den skal enten bli KG 4-maskinen Hajo Herrmann brukte til å bombe Odderøya om morgenen 9. april 1940, eller KG 26-maskinen som havna på de tyske tapslistene senere samme dag. Coltmitraljøse ftw.

 

92c5f388e118abbb52d17ff8baf68d43.jpg

Jeg har INGEN planer om å bruke energi på å detaljmale dette ganske OK interiøret.

 

3410094bf2cdb56723f7189e5cc8008f.jpg

Litt mer Humbrol og warhammerfarger forut. Det blir veldig ut av eska dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hø? Når bygde du sist et Luftwaffe-fly i luftwaffemerkinger? Og åssen skal du klare å bygge den ferdig når du faktisk har et reelt, lys levende forbilde å gå etter???

 

Lokalhistorie slår ut vrangforestillinger om nazi-merking. Dessuten kan jeg argumentere at etterligningen på Gardermoen er feil :)

 

Nils

"Etterligning"? Det må være noe jeg går glipp av her. Dette med "vrangforestillinger" er også litt rart. Hvems vrangforestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om He 111, men det er vel slik at maskinen på Gardermoen er bygget opp fra et vrak, og at mye har vært rekonstruert. Så kan man sikkert diskutere hvor korrekt dette ble gjort. Har vel tenkt det samme om N-3PB på Gardermoen. Den var jo i enda sørgeligere forfatning da den plukket opp av en elv på Island. Hvor korrekt er den, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N-3PB-maskina på Gardermoen ble rekonstruert ved den samme fabrikken som i sin tid produserte flytypen, så jeg går ut i fra at man kanskje hadde originaltegninger og noe originalt utstyr tilgjengelig under rekonstruksjonsarbeidet.

 

Lykke til med He 111-prosjektet, Torgeir!

 

Jeg fikk et byggesett av Airfix sin He 111 H-6 i bursdagspresang av brødrene mine da vi besøkte den store hobbybutikken i Edinburgh i forbindelse med Military Tattoo i august, og byggesettpresanger pleier jeg av prinsipp å bygge, så den blir nok påbegynt i løpet av året, og bygd "norsk". Ferdige masker til drivhuset i nesen må nok anskaffes.

 

Men, først er det nok et par tigerprosjekt som skal avsluttes.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

 

 

Har lært leksa der, og driver utsrakt bruk av Tamiyaliming av klare deler i produksjonen nå[emoji4]

 

Jeg har også lært leksa der, og bruker ikke Tamiyalim til klare deler lenger.... ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Jeg tror jeg ville prøvd med litt eder og galle + en hammer! Og heller viet all oppmerksomhet på et annet bygg som er velsignet av Tigermesteren :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.