Gå til innhold
  • Bli medlem

Fransk nesegrev i grytevottsize


Torgeir Eikeland

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

4f77140bf4279311558565c449a99c42.jpg

Det holder nå. Basen er et forsøk på å gjenskape flyplassen i Pori, hvor nesegrevene var stasjonert i seks dager i september 1940. 11. september dette året ble de satt på bakken permanent fordi de ikke kunne opereres fra denne røffe og korte landingsstripa.

 

5d4e3572d74c2c6134fa8c6754ae38ff.jpg

Derfor har jeg vel egentlig overdrevet væringa. Vi ser såvidt at Pekka har gått med jernskodd hæl på vingerota her.

 

d075daab1a764106d5de2c82468d963a.jpg

Tross det lange grevet var motorkraften liten.

 

7126998da200120c235d8c6c8bd40400.jpg

 

Grevets motsatte side. Svært diskrete eksosmerker og fjærlett wauchopping.

 

b8901d378c0430a2a719d6b1bc1e4e36.jpg

 

If it looks right, it flies right? Wrong!

 

47f03db496c65ca4742ad2f1450f3b82.jpg

 

Bare for å vise Jens at hjulene har tilstrekkelig lufttrykk.

 

ad9df331bec6e7ca6e14124f460a4c2d.jpg

 

Lø French arrouw.

 

2647383a12fcc8fb2eadff2511c096de.jpg

 

Bremseledning og greier.

 

8ab77eb52ea74d8a07e4a94149ff109f.jpg

 

Lurer på åssen trekkspillhooden fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Da er det herved hevet over enhver tvil; Hr.Eikelands er i besittelse av et aldeles udmerked Snyteskaft!! (med en noget suspekt bremseledning dog..) Tid for tiger nå da?!??

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det herved hevet over enhver tvil; Hr.Eikelands er i besittelse av et aldeles udmerked Snyteskaft!! (med en noget suspekt bremseledning dog..) Tid for tiger nå da?!??

EspenA

Takk!

Og tiger? Nesegrevet var ikke før ferdigposta før jeg flekka en Heinkel 111 ut av skapet og heiv meg over den.

Tør også spørre hva som er suspekt med bremseledningen? Den ligner referansebildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

He-he, tok ikke høyde for at dette var et ekte fransk nesegrev, med bremseledningskonstruksjon som sannsynligvis ville medført slitasje på bremseledningen. Ser den har lang innfestning som gjør at den nok vil henge og slenge litt ukontrollert, og det stusset ingeniørdelen av meg over. Men fransk er nå engang fransk, så har du fulgt referansene så kan jeg nok dessverre ikke krangle mer på temaet. Men nok en gang, et fortreffelig nesegrev.  :thumb:

He111??? Jeg tror du har gått fra forstanden, det er jo noe vanlige dødelige kunne finne på å bygge..

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Meget imponerende! Fikk se den live i går . Ser du har fått med deg et par detaljer som jeg ikke har. Plexiglass foran siktet  :thumb: Jeg lakkerte også walkwayen i camo.. det er muligens en glipp. Du mangler hydraulikk slanger til stemplene til understellet.. ;D Camo fargene på toppen tolket jeg rimelig likt som deg. Min er nok litt for lufwaffe blå under.. Får ta med min til Kristiansand i sommer så kan vi sammenlikne. Very well done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.