Gå til innhold
  • Bli medlem

Fransk Tiger - 1/72 Hobby Boss Rafale B


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hivd meg på gruppebygget med denne lekre skapningen. Må si jeg synes dette er en herlig blåselampe med estetiske linjer, og ja... wait for it... Tigermerker :)

 

Rafale-B-French-AF-2006-Tiger-Meet-model.jpg

 

Den ser sånn ut i virkeligheten under Tiger Meet 2006. Ikke mye væring å spore, så her blir det showfinish.

 

26_LEAB060928_Rafale_B_307_330-EE_GD_1331.jpg

 

Har allerede bygget det meste av modellen, og dette er et meget bra sett :thumb:

 

RDX2xFDtAJfnHMFw1MYSz-rwaVAnzMzcfG14au47ZDM5nXI8dCQuamWQcNM4zgTb5KDwdng7RiSsSsmYOH8_10K_E1fXW_SCjdtBnFUD71zPFE6ikYmTK0b7X1ZrUTOToXsLndzvTcJ8hD-Jiag0INcEGyNorOsw6LZvP7A_hXJG0H2cCSji_7_54GAPjeT5Td2JJtN5ThOMoOZMo5v2GceQW4AbyKOk_1llSaejulqVfsT72JGWKH2-iJrtGvGLp2kVFjKzTsIeBMiznG6N0w9PfPJdbHLnLoSCOdKM7E5nIIWbKRHpbtgioSdOtnoV899CErjlIAOsd9DBOUgXEQFTjPmDKqdfsS5MKKHsHJrhZR6QK2Z3H4FMmpotlwbZ1rgzynflM8SnlgMBCi-Lbv5TJqVAQboyws6BHzktQA4QtlbSgLDk8nnqI7GGcQWmKKEM7-8uL3AVjlhFVUjlzlaheerfrnb30B2Fo5sqDfaEVatBkAZtQoxPaQ-PgU1wevOCVnX3KNTx-IBD1WpNfKdIVnzDyQoF87By9ii-gV1ycMeRPJCfZFFP-PoRIQXmvIRTIwETwWKC0EywuWNmEeCFVTs1Nfjs8KjlYJQ-ED5xKRkS=w850-h709-no

 

(Nå må du ikke gå av skaftet, Espen wOOt )

 

Mvh

:) Rune

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha!?!

 

 

Her har jeg altså bygd ferdig min Rafale-Tiger uten at det har blitt lagt til en eneste oppdatering i andre tigertråder og uten at nye har kommet til :shifty: Tyst som i timen til rektorfruen på Røra skole på 80-tallet. Hverken Tigersjefen selv eller noen andre har altså kløpet i tigerstripet plast på laaang tid.... :o I mens fosser Stridsøks-gjengen fram som Oddvar Brå på blåswix i Nordmarka. Dette tvinger jo frem spørsmål hos en stakkar:

 

- Er denne tigerhypen langt fra noen hype, men et fenomen skjøvet frem av en katte-elsker fra Byåsen? wOOt wOOt

- Har jeg satset penger på feil hest (tiger?) når det gjaldt gruppebygget i år? (Faktisk den tregeste byggetråden i min tids historie på dette eminente forumet.) :shifty:

- Er det bare jeg som ikke har noe liv, og bygger plastmodeller av fly med tigerstriper istedet... :pinch:

 

Nei, her må nok Tigersjefen mobilisere, så vi får litt fart i sakene. Ellers blir det ensomt på tigerbordet ::)

 

Vel, nok om det. Her er Tigern:

 

Cp9RZhD.jpg

 

OtfTCOG.jpg

 

6DHmLoh.jpg

 

sWtWxsE.jpg

 

Mvh

:) Rune

 

 

PS! Innlegget er skrevet med en goood dose ironi og sarkasme

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tigeren ble fin, Rune.

 

Takker Einar. Venter spent på oppdatering på F-16 tigrene dine :)

 

Flott modell Rune!

Dette er første ferdige modell i Tigergruppebygget?

Nå som du er arbeidsledig etter Rafaele Tigeren kan du vel henge deg med på P-40 gruppebygget?

 

Ole :)

 

 

Takker Ole. Har ønsket meg P-40'en til jul så får vi se på nyåret. Den frister å bygge :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune som krenkeminister! Eller Krenkmeister?

 

Det er svært viktige spørsmål du tar opp her, Rune. Svært viktige spørsmål. Du får nok heller se å grave frem stridsøksen før bakkefrosten setter seg for alvor.  ;)

 

Forøvrig så ser jeg bare enveiskjørt-skilt der det angivelig skulle vært bilder.

 

Hehe, Krenkmeister må det bli :) Vi får se hva som dukker opp i grupebygget, og om tigermesteren har noe å si om dette.

 

Ser du bilder nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder med mobilen og legg dem inn direkte med Tapatalk-appen.

 

Jepp, det er definitivt en mulighet. Har gjort det før i noen tilfeller :)

 

Test:

 

Cp9RZhD.jpg

Fot i hose. Jeg prøvde å lansere denne løsningen på forrige årsmøte da det var ei lang runde på hvor grusomt tungvint det er med bildenedlasting på forumet. Møtte ikke gehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Photobucket til formålet og det funker stort sett greit, selv om det er litt tungvint å måtte laste opp bilder der før posting her. De fleste bildene jeg tar til forumbruk bruker jeg fotoapparatet til så det utelukker jo tapatalk.

 

Det har blitt gjort forsøk på å finne en måte å laste bilder direkte opp her på forumet, og Stian fant et svært lovende programtillegg - som funket fint - men det hadde ikke støtte for tapatalk og ble skrinlagt. Men det kikkes etter gode alternativer, nå som jobben med å flytte forumet er gjort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Photobucket til formålet og det funker stort sett greit, selv om det er litt tungvint å måtte laste opp bilder der før posting her. De fleste bildene jeg tar til forumbruk bruker jeg fotoapparatet til så det utelukker jo tapatalk.

 

Det har blitt gjort forsøk på å finne en måte å laste bilder direkte opp her på forumet, og Stian fant et svært lovende programtillegg - som funket fint - men det hadde ikke støtte for tapatalk og ble skrinlagt. Men det kikkes etter gode alternativer, nå som jobben med å flytte forumet er gjort.

 

Takker for info :thumb: Har testet Photobucket, men det er så mye reklame og dill på gratisversjonen. I tillegg har du båndbreddebegrensningen. Lukter litt på Imgur, og selvsagt direkte fra Tapatalk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Jaha!?!

 

Hverken Tigersjefen selv eller noen andre har altså kløpet i tigerstripet plast på laaang tid.... :o

 

Åjodda!! Men jeg har nok vasset frem og tilbake i den gule myr, og til tider stått bom fast ...Super Mystere'n er lakket og pusset minst fire-fem ganger siden sist, og det gidder jeg ikke å poste bilder av. Gult er kult, men duverden for en fordømt skitfarge å jobbe med!! 

 

 

 

 

- Er denne tigerhypen langt fra noen hype, men et fenomen skjøvet frem av en katte-elsker fra Byåsen? wOOt wOOt

- Har jeg satset penger på feil hest (tiger?) når det gjaldt gruppebygget i år? (Faktisk den tregeste byggetråden i min tids historie på dette eminente forumet.) :shifty:

- Er det bare jeg som ikke har noe liv, og bygger plastmodeller av fly med tigerstriper istedet... :pinch:

 

Nei, her må nok Tigersjefen mobilisere, så vi får litt fart i sakene. Ellers blir det ensomt på tigerbordet ::)

 

 

 

Tja, jeg synes da jeg både har mobilisert og agitert jeg, kanskje litt i meste laget tilogmed....

Men jeg har en mistanke om at Antikrist har tatt opp kampen og utfører mørke gjerninger i det skjulte (Ref. frafalne trådstartere og nå denne sykelige og overdrevne interessen for kjedelige, fargeløse og stygge propellfly)!

Tror det eneste jeg kan gjøre er å oppfordre alle til å fullføre det de har begynt på i dette gruppebygget, og de øvrige til å bruke fantasien; Med et så generelt tema som årets Tiger Meet finnes det ingen anledning til ikke å finne et interessant forbilde: i lufta-til vanns-på veien-i jungelen-eller panser.

 

PS! Innlegget er skrevet med en good dose ironi og sarkasme.    Næh! Tuller'u?!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at du ikke er fGult er ikke kult å jobbe med, nei. Med hvit grunning og <sett inn din favortt-gul-maling her> går det som regel bra :)

 

Synes ikke du har overdrevet agiteringen :) Her må det mer krutt til!

 

PS! Disclaimer var ment på nye medlemmer og sarte sjeler :) Må jo ikke skremme vekk potensielle tigerbyggere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.