Einar Sandvik Posted March 28, 2019 Author Share Posted March 28, 2019 (edited) Modellen er nå ferdig nok til å bli med på Skala 2019. Det er et par småting som mangler. Den mest synlige mangelen er "Dolly-konfigurasjonen", oppkalt etter Dolly Parton, altså de to ekstratankene som den hadde påmontert under Tiger Meet 2010. Jeg mangler for øyeblikket dekaler til å få gjort ferdig den ene tanken til erstatning for som ble ødelagt i et uhell med ei limflaske som velta. Espen hjalp meg mye med tips og oppmuntring under bygginga, og jeg synes jeg skylder ham å få den med på Skala nå. Hadde det vært en idé med en egen "En tiger for Espen"-seksjon på Skala 2019? Edited March 28, 2019 by Einar Sandvik 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 11, 2022 Author Share Posted March 11, 2022 Jeg teller litt på knappene om jeg skal ta med denne modellen eller en annen uten tigerdekor til monteret på Gardermoen. Dersom det blir denne, må jeg gjøre noe med et fargeuhell på styrbord vinge, tenker jeg. Ellers har jeg så småningom begynt å kikke på toseteren med tigerdekor, som jeg begynte på til tigergruppebygget samtidig med enseteren. Toseteren ble lagt til side da en av birdslicerne forsvant, men etter at jeg nå har vært i fiklemodus i lang tid med Bell 47D, tok jeg meg endelig sammen og lagde ei ny fuglekutterantenne. Om den blir ferdig til Skala 2022, er tvilsomt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 Tormod påpekte i en annen tråd at haleflata er plassert et par millimeter for langt bak i Revell-byggesettet. Det samme gjelder for Hasegawa-byggesettet, ser jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Det virker som at problemet med haleflata som er plassert for langt bak, dels kan skyldes at luftbremsa er plassert en millimeter for langt bak og dels at haleflata rett og slett er litt for lita, dersom denne tegninga som fulgte settet med forsterkningsplater er rett. Haleflatene i ettermarkedssettet som jeg har liggende fra Attack Squadron, samsvarer med denne tegninga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts