Gå til innhold
  • Bli medlem

2017 Helt like fly...


Anbefalte innlegg

Blir gruppebygg for omfattende har det en tendens til å renne ut i sanden.. mange påmeldte og lite ferdig...... Det er stort rom for å starte andre grupper her også... Jeg holder meg til min opprinnelige idee , samme skala, samme fabrikat, men med merking av eget ønske. Byggesett av nyere dato fra Tamiya ,Eduard elller liknende , i skala 1/48 single motor. Rett ut fra esken. Kan det opprettes en avstemning ? her og klare kandidater er Eduard 1/48 Spitfire MK IX, Tamiya F-16, Eduard MIG-21, Tamiya P-47, ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser ikke ut som det har blitt noen enighet i temaet her, saa kan jeg like godt foreslaa ett til.  Hasegawa's J-35 Draken i 1:48 ser man veldig sjelden ferdig, selv om settet er flott.  Eduard kommer og med en utgivelse av samme sett med resin sete og hjul i Juni med dekaler for et svensk, finsk, dansk og oesterriksk fly.  Har selv tre av disse settene i staesjet, og den ser ikke ut som noe vanskelig bygg...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eduard Spit 1/48, valgfri merking, der er jeg med, har allerede lagt ut en start her http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=17139.0

 

Tamiya F-16 er også fristende, ble sånn akkurat passe hjernevasket av Jens Håkon på Skala og er ikke lenger enig i at "dette er ett kjedelig fly". Utall av muligheter også der.

 

Går for en av disse to for min del.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg noen må bare skjære gjennom og si at det blir Spitfire IX fra Eduard. Størst nedslagsfelt, flest fargevarianter.

Så fikk ikke trådstarter gjennom at det skulle være lik merking også, men ellers synes jeg det bør holdes så nært intensjonen som mulig: En måte å se hvem som har kulest/best tolkning av et bestemt byggesett. En skikkelig "Build-Off".

 

Tror til og med jeg kunne tenke meg å skaffe meg en sånn Eduardspit for dette.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg noen må bare skjære gjennom og si at det blir Spitfire IX fra Eduard. Størst nedslagsfelt, flest fargevarianter.

Så fikk ikke trådstarter gjennom at det skulle være lik merking også, men ellers synes jeg det bør holdes så nært intensjonen som mulig: En måte å se hvem som har kulest/best tolkning av et bestemt byggesett. En skikkelig "Build-Off".

 

Tror til og med jeg kunne tenke meg å skaffe meg en sånn Eduardspit for dette.

 

K

Snøft fra sidelinja fra en som har bygget i alle fall fem av disse uten at det har trengtes noe byggegrygg for bli motivert. Som tidligere bemerket av andre har det nærmest gått inflasjon i bygging av Eduard-spit, noe som selvsagt skyldes at settet er så vanvittig bra at man bare smiler og ler mens man bygger. Derfor kommer jeg vel typisk til å bygge enda et par i løpet av kommende år, så da er jeg jo med på dette enten jeg vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv noen stykker Eduard IX-ere liggende og kommer høyst sannsynligvis til å bygge en av disse innen neste Skala. Erfaringen med den ene jeg faktisk har bygget er at det er en drøm å bygge. Må bare huske å bestille noen av Ultracast-toppdekslene. Da kommer jeg sannsynligvis til å le hele veien... Altså så er jeg nok med på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at det vil være feil å bruke en Barracudacast-cowling. Litt av vitsen er vel å sjekke ferdighetene til modellbyggeren, og da er jo ghost-seams en perfekt mulighet. ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Neisåjassåja... da kan jeg vise til egen uferdighet ved å nevne at det, etter masse styr og greier, kom ghost seam på Kjevik Follies. Nedslående. Den som klarer å fikse dette, uten å ødelegge detaljene på cowlingen, er helt klart en bedre mann - eller modellbygger - enn meg.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.