Gå til innhold
  • Bli medlem

Da ulven kom til Sørlandet - Fw190 A3, Tamiya 1/48


Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja klart, alt kan repareres. Det er spesielt overgangen mellom rlm 75 og 74 langs sidene som ble for lite diffus, så skal gå over med litt tynne strøk 74. Og litt annen reparasjon. Tror det skal bli bra etterhvert. Vingene ble ikke så verst, men overgangene der ble kanskje i overkant diffuse.

Har kjørt grundig sprøyterens nå og er klar for ny innsats i morgen.

 

:D

SAS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu går alt så meget bedre. Fikk fikset opp i det verste i dag, men må ha et par små runder til med lakk. Klarte selvsagt å få feltet med rlm 76 for langt opp på sidene så må ha en ny runde med 75. Må også fixe bort bittelitt overspray. Ellers nokså grei fremgang altså.

 

Bilder følger når jeg er tilnærmet fornøyd  ;)

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var nok en runde lakkering overstått og tingenes tilstand er betraktelig forbedret. Her følger de lovede bilder - obs: bildene, særlig det siste, er nok en anelse mørke.

 

korrigering1.jpg

 

korrigering2.jpg

 

korrigering3.jpg

 

Cowling er ikke limt på, og variasjoner i fargefeltene skyldes nok stort sett noe varierende blankhetsgrad. Har ikke foretatt noen form for sjatteringer så langt, foruten det som naturlig oppstår med diverse lag av varierende tykkelse lakk.

 

Jeg tror jeg sier meg fornøyd sånn i hovedsak nå, tar liksom ikke sjansen på å føkke videre opp - noe som er fort gjort. Har slitt litt med ab-en så vurderer å skaffe meg en ny som er bedre egnet til fin-lakkering.

 

Ris og ros, forslag og innspill blir verdsatt  ;)

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukker og skraper!

 

Overgangen mellom vinge og skrog er, ved nærmere ettersyn, litt svak på styrbord side men rimelig grei på babord. Det kommer litt eksos og skit her så tenker det vil jevne det hele ut.

 

Da fortsetter jobben i morgen, skal vurdere litt sjattering og så blir det uansett en runde med Johnson før dekaleringsprosessen iverksettes.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse ulvetider...

 

Noe progresjon kan jeg jo skryte på meg, dekaler og matt-lakk er kommet på plass. Det gjenstår litt pigmentarbeid og noen detaljer men er snart i mål. Tror dette må være et av de kjappeste byggene jeg har utført i nyere tid. Så langt ser det ut til å bli under en måned for å bli ferdig  wOOt

 

Fotobevis:

 

matt1_1.jpg

 

matt2_1.jpg

 

Man kan skimte tendenser til litt silvering på skjoldet, men det er langt mer synlig på bilde enn med blotte øye.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutter, har tatt meg en runde med meshing da jeg ikke ble fornøyd med finishen. Den ble litt ruglete - muligens fordi jeg brukte Mr. Color for rlm 74 og 75 og tynnet denne med Tamiya-hissigtynner. Torgeir har informert meg om at dette ikke er helt ideelt. Dette forklarer jo også hvorfor jeg slet litt med å lakkere, finne rette blandingsforhold og flyt på ab-en. Trodde at det var airbrushen det var noe galt med, så på en måte en stor lettelse dette.

 

Måtte foreta en grundig vask etter meshingen. Altså vask med såpe og vann. Nå tørker ulven og  så skal jeg ha en runde eller to med mattlakk senere... Fortsettelse følger...

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter litt ulvepause fikk jeg samlet meg i dag og stort sett ferdigstillt ulven. Vel, i mellomtiden har jeg hatt noen runder med matt lakk. Gikk på et tidspunkt over hele kjerra med Vallejo sin matte, den ble veldilg død-matt. Etter nøye vurdering frem og tilbake bestemte jeg meg for å kjøre en runde med Tamiya-matt. Først tynnet med vanlig Tamiya-tynner, men fortsatt en anelse for matt finish, så jeg tok et par runder med Laquer thinner, den blir liksom hakket mer shiny.

 

Har så pigmentert meg frem til litt mer eksos og kruttslam etc. Antenne er også kommet på plass etter mye strabaser. Ja og så en hel masse småting er gjort i tillegg.

 

Ulven har fått egne ben å stå på:

 

SAM_0211.jpg

 

SAM_0212.jpg

 

 

Nå må det vel lages en base...

 

Kommentarer mottas med sedvanlig takknemlighet.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Prøvde å finne ut av dette med slark, og fant bilder hvor det ikke forekommer. Riktig nok er det ikke alltid lett å se antennekabelen på sort/hvitt bilder av ymse kvalitet, så det er vanskelig å danne seg et bilde (hah - pun intended) av hva som var vanlig. Tipper noen her inne vet dette med større eksakthet...

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.