Gå til innhold
  • Bli medlem

Mandalitten, Bf 109 hvit 5, Eduard 1/48


Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Her har det også vært litt stillstand en god stund, kan man vel trygt si.

 

Det nærmer seg jo Skala så det var bare å hive seg rundt. Fått på litt småplukk og antenne. Samt eksos og sånt. Hooden har jeg måttet jobbe intenst med for å få bort noen ufyseligheter som slettes ikke så bra ut. Den ble til slutt pusset helt ned og lakket på nytt. Dvs. innsiden mangler forsatt lakk (den skal jo stå åpen så det ser litt døvt ut med blanke rammer på innsiden).

 

Nuvel, her er resultatet så langt:

 

SAM_0213.jpg

 

SAM_0214.jpg

 

Skal altså fixe ferdig hood og så må man vel lage base også her...

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å lese  :D

 

Er helt enig med deg Janse i at disse tidlige jagerne har sin helt egne sjarm. Når da i tillegg disse Eduard-settene er så bra og gøy å bygge så vil jeg nok bygge noen flere i fremtiden. Det er jo i tillegg flere forbilder av lokal tilknytning... Det eneste som vel har vært noe knotete med settet er dette med at man må bygge mye av motoren for å få alt til å stemme, selv med lukket deksel. Det medfører jo litt flikking for å få dekslene til å sitte godt på plass. Men det lar seg gjøre ganske greit, må bare være nøye med å tørrtilpasse før man limer.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, veldig hyggelig å lese. Må nok innrømme at jeg er rimelig fornøyd selv  :D

 

Nå gjenstår bare å "blanke opp" navigasjonslysene før jeg kan si meg 100% ferdig.

 

Glemte vel å skrive at rullebanen er laget av plastplate som er risset opp og bearbeidet. Det er altså et forsøk på å få det til å se ut som planke-dekket som var i Mandal. Skalaen er sikkert noe off da det ikke har vært mulig å finne nøyaktige mål, slik at jeg har måttet basere meg på bilder og tippe. Men det får duge.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk plankene til å ligne tre, synes jeg. Hvordan malte du dem?

 

Einar S

 

De ble først lakket med tamiya desert yellow, og så fikk de en vask med oljemaling på tube - mix av ivory black og burnt sienna. Olje-mixen ble først klattet på (svært små klatter) sånn litt tilfeldig rundt forbi. Gikk deretter over med en del white spirit og pensel, og vasket det hele ut. Jobbet en stund med dette, frem og tilbake, tørket av penselen ofte underveis. Til slutt utgjorde oljemalingen kun en svært tynn film, med litt tre-effekt. Når det hele var tørt airbrushet jeg på en del Vallejo matt, og så gikk jeg over med Mig-pigmenter: Europe dust og black smoke.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.