Gå til innhold
  • Bli medlem

Mandalitten, Bf 109 hvit 5, Eduard 1/48


Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 måneder senere...

Stilig modell!

 

...men "5" har feil typesnitt og både den og streket bak balkekorset skal ha svart kant.

 

Her er søstermaskinen Bf 109E-3 W.Nr. 0820 hvit "3"som havnet i Karlstad 24. oktober 1940. Ingen gul farge på vingene!

 

Det finnes masse bilder i boken The Luftwaffe in Sweden 1939-1945, Widfeldt

 

Bf_109_E-3_Froeba.jpg

 

L032-01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, altså... ja ok, litt spilling grunnet kraftig oppdatert maskineri, men i det siste har det gått i figurmaling her i fjøset.

 

Hei Mats, og takk for innspill. Ble litt overrasket over sort kant på tall og strek. På bildet som viser hvit 5 ser det ut til å ikke være noen sort kant rundt, men det kan jo muligens være at den har forsvunnet takket være overeksponering!?

 

Flyet er jo nesten ferdig, bare noen små detaljer som gjenstår (pussig at det ofte er da det stopper opp, om ikke før) og jeg skal ha den klar til Skala  wOOt:shifty:

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Olve, da føler jeg at jeg har mitt på det tørre tross alt  :thumb:

 

Altså figurmaling også da Rune! Men ellers har man spilt Metal Gear Solid V, Rise of the Tomb raider, Napoleon Total War, og Litt gresk kampanje i Rome II Total War. Ja og litt The Witcher 3. Sånn passe variert spilling altså  ;)

 

Figurene jeg har holdt på med i det siste er forøvrig et par romere fra Andrea. Dette i et forsøk på å demme litt opp mot den keltiske invasjonen til Roy.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirra her; er bildene på første side av det samme flyet? Ser jo ut som om 5'ern har outline på høyre side, men ikke på venstre. I så fall er jo modellen til Stein Atle halvveis riktig, om ikke annet.

 

Arild :)

Nei, det var jo det vi kom fram til tidligere i tråden?? Det er neppe samme maskin på de to bildene. Hvit fem uten outline har for eksempel gammel type cockpitdeksel, mens den med outline har den nye typen. Dersom det er samme maskin må den ha blitt ommalt og fått bytta hood mellom de to tidspunktene bildene er tatt. Jeg kan ikke fatte hvordan det kan være galt å bygge den slik den vitterlig fremstår på ett av bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, i likhet med svensken, har jeg ikke lest tråden så nøye (eller rettere, det er en stund siden jeg fulgte med), men om dette er to forskjellige fly, så er jo saken klar.

 

Og å bygge den som den står på ett av bildene, må jo være så innafor som det er mulig å komme i dette fuskefaget!

 

Og uansett hvor lenge SAS roter seg bort i gaminga si, er jeg sikker på at også denne 109'ern blir ferdig lenge før svensken blir ferdig med noe som helst av sitt.  8)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mats, vennligst gå til side en i tråden - og ta en titt på bilde nummer to av dem som Olve postet. Det ER fra Mandal, og ER forbildet for modellen. Nix outline der. Dermed basta  wOOt

 

Er jo fort å glemme hva som ble skrevet for så pass lenge siden, men sånn er nå saken. Ferdig diskutert og alt det der. Torgeir er spot on  :thumb:

 

Hehe, jo er altså bare noen små detaljer som gjenstår så jeg lover nok en gang å være ferdig til Skala. Ellers tør jeg ikke komme  ;) Og Rune, det å pakke ned PC spiller neppe negativt inn på ferdigstillingsfrekvensen, helt klart  :thumb:

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo er altså bare noen små detaljer som gjenstår så jeg lover nok en gang å være ferdig til Skala. Ellers tør jeg ikke komme  ;) Og Rune, det å pakke ned PC spiller neppe negativt inn på ferdigstillingsfrekvensen, helt klart  :thumb:

PCen din kan eventuelt komme og bo hos edderkoppene i kjelleren min til Skala er over. Bill mrk "Gissel".

:-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.