Gå til innhold
  • Bli medlem

Bedømming


Anbefalte innlegg

Ok, dårlig eksempel  :pinch: men si best in show da.

 

Jeg skjønte svært lite da jeg første gang vant best in show på WeCoMoCo for en modell som fikk andreplass i sin klasse.

Etter litt logisk analyse var det imidlertid ganske forståelig, da det her også stemmes på best in show.

Det som skjedde var at de fleste som stemte på klassevinneren valgte en annen som "best" favoritt, mens flertallet av de som stemte på den som endte på andreplass også ga denne sin "best" stemme.

Litt lettere å forstå, men like overraskende når det skjedde igjen året etter  8)

Jeg tror undringen ville blitt stor blant de fleste hvis dette hadde skjedd på SKALA.

Men for de som arrangerer denne konkurransen, og for de fleste som deltar, så er det bare slik det skal være.

For meg blir det mer å sammenligne med vår "utstillerpris" som vi ikke har hatt med de siste årene.

 

Kanskje en ide å ta opp igjen, med utdeling av stemmesedler ved registreringen?

Har det noe for seg?

For såvidt jeg husker fra de gangene vi har hatt med dette så har stemmene vært så spredt at det ikke har vært mer enn 3-4 stemmer på vinnermodellen.

Vi beveger oss vel snart på kanten av tema, men loddtrekning på stemmeseddel?

Få folk litt engasjert.

Hva synes menigheten?

 

Mer på tema, siden jeg anser muligheten for å kjøre tidligere års dommerteam som ganske stor:

Kan noen med web-kunnskaper være behjelpelig med at vi via hjemmesiden kan ha et skjema som sendes elektronisk for de som kan tenke seg å dømme?

Hvilke klasser en regner med å stille i, eventuelle reservasjoner, og kontaktinfo så det kan hentes inn en bekreftelse en uke eller to i forveien.

Nå mottas frivilligheten via tråden på forumet, PM, email, muntlig på møter og på telefon og det blir fort litt uoversiktlig når folk melder seg på eller faller fra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bottolf ankommer... Om plassen er bra,.... og menneskene er gode med hverandre .. Da,.... skal jeg ta på meg oppgaven i bedømme få klasser med størst ro og innsikt. Dette er faktisk mitt 20 års jubileum i IPMS sammenheng. Får håpe streiken går over .....om ikke så...at dere har funnet et alternativt oppholdsrom:)

 

M.B.H Bottolf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.