Gå til innhold
  • Bli medlem

27 sept. Byggemøte på Haugenstua


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Gjest Smallsize

Hallo Alle som benytter seg av haugenstua.

Ser at diskusjonen kommer litt ut av perspektiv.Vil først pressisere at dette lokalet ikke basert på å ha noen som helst profitt.Men som alle medlemmer i det Norske sammfun så koster alt penger.Vi ønsker på ingen måte å sette enn pris som skremmer bort folk fra dette lokalet.Alle som har lyst kan komme, og enten bare vere sosiale å prate med de som er der ,dette koster selvfølgelig ikke 50 kroner. Men ønsker man å benytte plass for og bygge modeller så er prisen for dette satt til kr 50.- for og dekke de faktiske utgifter som maling strøm renhold osv.

det er faktisk litt arbeid for de faste slik at meningen er at disse pengene brukes til dette.Dette er en besluttnig som alle vi faste,  i felleskap har besluttet og det er endelig.Til alle som ønsker en fast avtale så er det desverre helt full slik at dette nå ikke er mulig.Men ser vi at dette tar av er det muligheter til utvidelse med et siderom som vi  ikke bruker fornuftig for tiden.

Husk alle som har lyst till å komme ned en tur er gjertelig velkommene ;).

Lars

Smalsize/Hobbyland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos ingenting, når kommer neste kurs med Terje Opsahl og legging av dekaler på fly..... ??? Fikk visst ikke med meg det... :'(

Mvh

RAM....lever i Mach 3-speed om dagen....VROOOOM...bare såvidt innom Forumet.. wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på neste ordinære medlemsmøte. Tror jeg?

 

Når det gjelder plasser på Haugenstua, så burde man kanskje lodde stemningen for dette etterhvert. Kanskje er ikke behovet nødvendigvis så stort for faste plasser med stabler av stæsj og masse rot ( ;D), men heller litt mer etablerte byggeplasser for de som kommer i ny og ne. Plasser som skal holdes fri for rot og skrot, slik at man må rydde pulten etter seg når man er ferdig for dagen, og at man kan kaste det som måtte ha blitt hensatt der når man kommer neste gang.  ::)

 

Vel, nok om det. Vi kan jo fortsette diskusjonen på onsdag. På møtet :) Jeg fikk jammen sneket det inn på kalenderen før kona booket meg inn på noe annet surr...

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Mats ikke har betalt er ene og alene min feil (eller rett).Hvis noen lurer på hvorfor kan dere spørre meg på en PM.

Mats er en utrolig kunnskapsrik og hyggelig kar og sitte sammen med,og håper han ikke har blitt skremt!

 

Vidar :)

 

Neida, skjemt blir jeg ikke...

:) Jeg må også si at jeg ikke har noe imot å betale for meg. Jeg ønsker bare å vite hva jeg har og forholde meg til, da dette aldri har blitt nevnt før nyss. 

 

Jeg syns Arilds innlegg her høres fornuftig ut:

Kanskje er ikke behovet nødvendigvis så stort for faste plasser med stabler av stæsj og masse rot ( ), men heller litt mer etablerte byggeplasser for de som kommer i ny og ne. Plasser som skal holdes fri for rot og skrot, slik at man må rydde pulten etter seg når man er ferdig for dagen, og at man kan kaste det som måtte ha blitt hensatt der når man kommer neste gang.

 

Det burde kunna gå å få til en type fast gjesteavtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel nr 1: man kaster ikke noe på et hobbyrom som man ikke vet hvem som eier. Det kan være en meget god grunn til at det er satt igjen.

 

Sånn situasjonen er nå, så er det bordene på midten som er gjesteplasser. At det av og til står ting der er jo selvsagt dumt, og det er den som roter som har ansvaret for å rydde.  Evt. den som inviterer med seg folk.

Men jeg tror strengt tatt dette ikke er et stort problem. Har vel aldri opplevd at vi ikke har fått frigjort en plass.

 

Men nå synes jeg faktisk vi skal la denne diskusjonen om hvordan det skal se ut på Haugenstua og hvor mye man skal betale ligge. Det er Hobbyland som styrer utviklingen av dette tilbudet, og forslag bør kanskje tas direkte med Lars.

Det har strengt tatt ikke mye på IPMS Norges forum å gjøre.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel nr 1: man kaster ikke noe på et hobbyrom som man ikke vet hvem som eier. Det kan være en meget god grunn til at det er satt igjen.

 

Jeg tenkte her kun på hvis det ble etablert egne gjesteplasser i tillegg til de faste som er der i dag, og hvor det står skrevet med blod (Humbrol 19?) over hele plassen, at den skal tømmes etter bruk.

 

Men som du så riktig påpeker, Henrik, så tar vi dette videre med Hobbyland.  :thumb:

 

Da ses vi på byggemøtet i morgen!

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.