Gå til innhold
  • Bli medlem

Smallsize/Hobbyland trekker seg fra Skala 2014


Gjest Smallsize

Anbefalte innlegg

Synd med Small Size i år. Har allerede  lagt av litt gryn, men men.  Slik blir det. Jeg er da i den oppfatning at omsetningen kanskje ikke står i stil til innsats og kostnad  for Small Size, eller at plastbyggesett salget generelt er i nedgang i butikken. Jeg spår en sterk reduksjon i utvalget hos Small Size på plastsiden i tiden som kommer.  Det er dessverre det signalet Small Size gir ved å trekke seg fra Skala.

MEN jeg tror personlig at det er mangel på kommunikasjon og Small Size sin følelse av utelatelse fra planleggingen av Skala som er utslagsgivende. Når jeg leser Lars sine innlegg, både nylige og eldre innlegg over samme tema, så er det en rød tråd der.

Ikke at det bør være noe problem. Gi hovedsponsor det beste salgsområdet, og det bør  være mer enn nok egentlig. At vi arrangerer på samme helg som antikke damer med blått hår som selger gammelt skrot er jo ikke noe nytt. Slik har det vært de siste år. Forskjellen er kun hvor vi er i hallen.

 

Uansett er dette et risikoprosjekt for SmallSize, da internet handelen har eksplodert og vi får tak i det vi vil, Small Size eller ei.

 

Jeg kommer...og jeg gleder meg VELDIG..

Jeg har forresten tre salgsbord og rydda opp på loftet.......igjen ::) ! Så dere med litt øyne for noe av det jeg driver med; TA med penger. Noe tjafs finner dere nok  Obs: Reklame  :o

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en egen person som i styret med ansvar for kommunikasjon til S/H og det har fungert tilfredstillende trodde vi. Det har aldri vært nevnt i noen sammenheng at søylesalen var en forutsetning for denne sponsingen. Fremtidens forhold mellom S/H og IPMS tror jeg går fint, og jeg håper at de som driver med denne hobbyen ser verdien av å handle i en butikk og ikke på Internett.

 

Nåvel, alt dette rundt Skala som har vært debattert atter en gang, og ikke minst de stadige diskusjonene rundt hva styret gjør feil og hva de ikke gjør, har gjort meg sliten og lei, dette arbeidet i IPMS Norge er for oss i styret en verv hvor vi bruker til dels store mengder fritid. At alt ikke går på skinner i forhold til de som har hotelldrift eller salg av hobbyartikler som profesjon er vel ikke mer enn man kan regne med, da det til enhver tid sittende styret først må prioritere jobb, så familie og til slutt IPMS. Jeg mener ikke med dette at kritikk ikke skal forekomme, men at man må ha ett edruelig forhold til hva de som sitter i styret skal kunne rekke over og ikke minst hva de kan gjøre noe med.

 

Janse

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt du sier Janse. Jeg håper ikke noen misforstod og trodde at jeg syntes at informasjonsstrømmen var for dårlig fra IPMS sin side. Det var kun min synsing om hva jeg trodde og mente at Lars Borge syntes om saken.

Men jeg syntes at det er synd at Small Size ikke kommer i år. Det gir Skala en ekstra dimensjon. Ingen tvil om det. Vi får håpe det løser seg til neste Skala.  Jeg foreslår for styret at de, i etterkant av 2014 Skala, kontakter Small Size og ber om en skriftlig tilbakemelding i klartekst hva de ønsker når det gjelder dialog i forhold til Skala. Slik  at dette er spikret og følges opp av begge sider. Men når det er sagt, jeg kan egentlig ikke skjønne problemet. Det bør holde med følgende skriv fra IPMS:  "Her er en flott, stor salgsstand, for en rimelig penge, Datoen er det og det. Hjertelig velkommen" 

 

Når det gjelder Internett handling så blir det vel naivt og tro at brorparten av oss velger Small Size, eller noen annen butikk for den saks skyld, så lenge det er mye å spare og ikke minst at tilgjengeligheten og variasjonen (i hvertfall for min del) er større på Cyber`n. For meg personlig handler det mest om tilgjengelighet. Har Small Size varen handler jeg der. Hvis ikke  så er "Cybermarkedet" neste stopp. Samme sak kan sies om en av våre sponsorer på Norwegian Challenge. Når vi er på utstillinger og Virago står og selger, så kjøper jeg der. Har ikke han det....well.

 

Vi sees på Skala Janse og dere andre. Dette blir nok som vanlig helt toppers. jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, alle

 

Jeg synes også det er svært synd hvis formen på arrangementet for SKALA blir slik at det ikke lenger er interessant for samarbeidspartnere eller nå eks-samarbeidspartnere å bidra/delta.

 

Når Smallsize/Hobbyland som en av de tunge forhandleraktørene vurderer at det ikke lenger er interessant å delta, bør dette være et kraftig varsko. Det er selvfølgelig mange grunner til å være tilstede på SKALA, også for oss 'skap- og vitrinebyggere' som er for feige til å stille ut kreasjonene våre - personlig er dette en av de få pustehullene i en travel hverdag hvor jeg i et par timer har anledning til å ta på og se på det siste utbudet fra produsentene forhandlerne som er tilstede representerer - og jeg vil anta at dette ikke minst gjelder de som tar turen fra andre steder enn det sentrale Øst-Norge.

 

Jeg er så heldig at jeg kan stikke innom Lars og plukke med meg en Heinkel He-115 (vakker!) eller Messerschmitt 410 (også vakker!) på plutselig innfall. Den muligheten er det ikke alle som har, og Posten er vel ikke den statsbedriften som bidrar mest til å stimulere online handel her i landet - det er noe som er feil når det er betydelig rimeligere å bestille et modellsett fra Kina enn fra Strømmen levert som pakke! (jada... lang og unødvendig diskusjon om norsk kostnadsnivå trenger vi ikke ennå en gang)

 

Andre jeg har snakket med har spart og lagt innkjøpsplaner, men for å støtte forhandlere og ikke Posten har de hatt planer om å gjøre innkjøpene i forbindelse med SKALA - skuffelsen var stor når jeg ikke kunne tilby skyss til Strømmen på lørdag pga familiearrangement. Kanskje Smallsize/Hobbyland setter opp 'IKEA' buss  ;D

 

Arrangementet i LETO hallen har i mine øyne vært vellykket, men dersom det nå viser seg at ting er i ferd med å falle litt fra hverandre kommunikasjonsmessig mellom IPMS og konferanseleverandøren er det kanskje mulig å tenke andre lokaliteter?

 

mvh

Andreas

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk for oversikt over leverandører som deltar. Navlebeskuende som jeg er håper jeg Amundsen Hobby tar med seg et godt utvalg spennende ting i 1:48 - ser ut som de andre har begrenset utvalg av produkter i min interessesfære.

 

Håper forøvrig at arrangementet blir en stormende suksess, og at ingen IPMS'ere blir solgt som hverken antikvitet eller snurrepiperi... :D

 

mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.