Gå til innhold
  • Bli medlem

Servering av alkoholholdige drikkevarer på SKALA 2014. Viktig!


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

 

Jeg liker Letohallen veldig godt. Men det fikk meg til å tenke.. Finnes det et annet hotell/konferansested som er billig, ligger nær en flyplass/hovedvei, og min. 1 time fra Oslo? Og hvor vi kan ha 100% kontroll på alt som skjer på stedet? - Et slikt sted finnes vel ikke, gjør det vel??

 

Faktisk, det finnes!

 

Sjekk ut http://www.ryggehotell.no/

 

Rygge Hotell er et lite ubemannet hotell. Hvis du ønsker et rimelig sted å overnatte og klarer det meste selv har du kommet til rett sted. Her får du ingen service og ikke en lekker og dyr frokost. Kun et enkelt hotellrom med en god seng og eget bad. Våre Hotellrom er tilrettelagt for de som ønsker gode og rimelige alternativer.

 

Kurs og konferansesenteret har har flere møterom og saler. Vi kan avholde møter fra 2-200 personer med moderne  AV-utstyr. Det er også installert teleslynge for hørselssvake. Lokalene kan leies med og uten betjening. Vi har avtale med et godt kjøkken som kan servere mat på bestilling. Skulle du ønske å ha et selskap har du her muligheten for rentapub. Dette er vårt tidligere publokale som nå kan leies i sin helhet til selskaper og arrangementer. Vi har også selskapslokaler med utgang til hage for sommer aktiviteter.

 

Det er også mulighet for billig overnatting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg ser at Fanehallen paa Akershus festning er luftet som alternativ.  Da jeg satt i styret og var med og arrangerte Landskonkurransen, saa skulle den hallen stenges paa slaget klokken 18.00 mener jeg.  Lokalene ved siden av som tjenestegjorde som sekretariat skulle stenges klokken 20.00, men ved aa betale overtid for vakten, saa fikk vi utvidet det til 21.00.  Det ble hektisk aa skrive diplomer paa den tiden...  Med manglende overnattingsmuligheter i naerheten, saa tror jeg ikke det hadde blitt mye fest med de lukketidene som Forsvaret la til grunn.  Muligens det har endret seg naa, eller om noen har kontakter hoeyt opp som gjoer at vi kunne faatt et unntak, men med mindre man vil sove i sovepose, blir det neppe mulighet til aa gaa fra festlokalet til soverommet i sokkelesten slik man kunne gjoere aa Olavgaard og i Letohallen.  Hvis man vil beholde den sosiale profilen med aa kunne vandre rundt i lokalene med en kald pils eller et glass medbrakt single malt, saa kan det bli vanskelig aa faa til hvis hotellet ikke har slik sjenkebevilgning.

 

Naar det gjelder den internasjonale lunsjen i Telford, saa blir vi bedt om aa vaere diskrete med mat og drikke.  Telford International Centre har selv mat og drikke de oensker aa selge.  Naa kan det sikkert diskuteres hvorvidt de vet hva som foregaar, men saa lenge man ikke gjoer det saa aapenlyst at TIC *maa* ta affaere, er de nok villige til aa la naade gaa for rett.

 

Jens

 

Hvis vi kan ha det - det er best for publikum! Og det blir enda bedre hvis vi kan avtale med de spesielt bilett pris hvis folk vil gå til både forsvaretsmuseum og Skala. Og det er masse alternativer for overnatting i Oslo men vi må jo ha lokal for felles mat og drikke etter 1. dag av utstilling. Og det blir enklere og billigere  å komme for deltakere og! Det er kanskje ikke viktig for noen, men veldig viktig for andre. Tenk om internasjonale folk som vil komme til Skala. Hva kan de gjøre i Letohallen? Dyrt transport og du må ha mer en 2 dagers besøk til å se Oslo, osv. Hvis det blir midt i byen det blir veldig attraktivt for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sjekk ut http://www.ryggehotell.no/

 

Rygge Hotell er et lite ubemannet hotell. Hvis du ønsker et rimelig sted å overnatte og klarer det meste selv har du kommet til rett sted. Her får du ingen service og ikke en lekker og dyr frokost. Kun et enkelt hotellrom med en god seng og eget bad. Våre Hotellrom er tilrettelagt for de som ønsker gode og rimelige alternativer.

 

In the middle of nowhere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til Roman er jo vel bare at Rygge lider av mye det samme som Leto, nemlig at det er ute i gokk langt vekk fra ting man kunne fristes til å se på ellers. Mulig det blir litt kortere fra flyplassen til lokalet for de som flyr, men det er fint lite å ta seg til uten bil, vil jeg tro. Det samme kan sies om Horten.

 

Argumentene tidligere mot å ha arrangementet i Oslo sentrum, har vært at man da opplever at folk flyr på byen og man mister en felles arena for sosialt samvær, i tillegg til at det ikke har vært tjukt av egnede plasser til en pris man har råd til.

 

Det mest konstruktive om man er så misfornøyd med Leto må være å kuppe hele Skala-komiteen og orge noe nytt sjæl, heller enn å brenne kruttet på å klage her på forumet. Om ikke annet så får man ei hånd på rattet og rikelig anledning til å erfare at utakk er verdens lønn. ;)

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,ja.  kunst hallen til Kreaktiv er fin den, med kontinuelig utvikling, lokalene blir bare bedre og bedre. MEN jeg har mine betenkligheter med å holde en så stor utstilling som Skala som i tillegg er en to dagers utstilling.

 

1. lokalene vil fint holde antall modeller og utstillere, men vil nok virke litt for lite og støyende ut over kvelden. og det er litt forlite steder å trekke seg vekk for en stund, enten det er noen som vil sitte å prate litt uforstyrrende eller enkelte som trenger å ta en powernap, uten å "forlate"lokalene helt. det er det her jeg synes er så fint med de to lokalitetene vi har hatt/har, på Skala +at det er få muligheter for seminar virksomhet i tillegg.

 

2. det er muligheter for bespisnig der på kvelden (middag) for "gourmet" ganer, men da begrenser antall retter til 1 eller2.

 

3. av alkoholholdige varer så er det øl på flasker og viner av god kvalitet (de holder Vin-Art kvelder) tror ikke de har noe sterkere en det. Og det er relatvt stive priser, og det nytter ikke å komme med noe på innerlomma heller.

 

 

Hold Skala til et Kurs/konferansesenter med hotell  ;)

det er så deilig å kunne gå mellom rommet og utstillingshallen tørrskodd og varm,  og veksle mellom det å kunne se på modeller, foredrag,  sette meg ned ved forsjellige border med forsjellige byggere å kunne tusle en tur opp på rommet, og kunne handle/dile utover de sene natte timer.

Jeg synes det er det som gjør hele utstillinga.  så lenge maten er helt grei, så synes jeg det er helt greit, det var værre med køen, i fjor så ble det til at vi dro ut for å spise, vi var 3 persjoner som spiste på en Indisk kro for så å dra tilbake å forsatte kvelden med samme aktivitet,  synes du øllen eller noe av det andre ikke er den beste  eller for dyr, så ha noe bedre/billigere på rommet som du kan nyte/kjyle nedpå. 

 

 

Vi vil altid finne noe å rakke ned på når det gjelder mat, drikke og kostnadder.  men der ikke mye som kan slå den opplevelsen (i modell sammenheng)  som det sammholdet/opplevelsen som Skala har hvert de siste par åra.

 

 

 

Niclas :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hold Skala til et Kurs/konferansesenter med hotell  ;)

det er så deilig å kunne gå mellom rommet og utstillingshallen tørrskodd og varm,  og veksle mellom det å kunne se på modeller, foredrag,  sette meg ned ved forsjellige border med forsjellige byggere å kunne tusle en tur opp på rommet, og kunne handle/dile utover de sene natte timer.

Jeg synes det er det som gjør hele utstillinga.  så lenge maten er helt grei, så synes jeg det er helt greit, det var værre med køen, i fjor så ble det til at vi dro ut for å spise, vi var 3 persjoner som spiste på en Indisk kro for så å dra tilbake å forsatte kvelden med samme aktivitet,  synes du øllen eller noe av det andre ikke er den beste  eller for dyr, så ha noe bedre/billigere på rommet som du kan nyte/kjyle nedpå. 

 

 

Vi vil altid finne noe å rakke ned på når det gjelder mat, drikke og kostnadder.  men der ikke mye som kan slå den opplevelsen (i modell sammenheng)  som det sammholdet/opplevelsen som Skala har hvert de siste par åra.

 

 

 

Niclas :)

 

+1

 

Alkoholregler er noe en må forholde seg til uansett hvor det enn er.

Fordelen med å kunne nyte medbragt er ingenting kontra å være på en plass der vi har alle fordelene Niclas nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Knut og Niclas her, og føler vel i grunn Niclas oppsumerte det.

 

Dessuten, liker du ikke hvordan ting er, så er det jo bare å komme seg inn i komiteer, styret, eller legge frem realistiske forslag med konkrete priser/forslag/steder og ordninger.

 

Det er som det blir nevnt, det blir ikke lagt mer energi ned i noe som blir hakket på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det jo være mulig å komme med innvendinger, ideer, forslag osv, uten at det skal bli sett på som "hakke på hele tiden", alt som er bra kan forbedres.

 

Jeg syns opplegget på både Leto og Olavsgaard er knall, og det virker det strengt tatt som om majoriteten er.

 

Men det er vel i denne posten som i de fleste andre, at tonen fort tar en unødvending "hakkete" tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje problemet. Verken med Letohallen eller at dei er redde for å miste skjenkeløyvet sitt.

Rune og meg(om eg ikkje husker heilt feil) fikk litt vennlig tilsnakk for et par år sia når me rigga opp på fredagskvelden om å ikkje ha synlige ølbokser på borda. Noko me sjølvsagt retta oss etter.

Det er enormt mange muligheter ellers i året til å drikke eget ildvann så eg ser vitterlig ikkje problemet.

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de som er fornøyde med Letohallen som arena for utstillingen. For oss som kjører seks-åtte timer hver vei hver gang vi skal på utstilling kan det virke litt sutrete når argumentet at det er langt fra Oslo sentrum trekkes frem. Men sånn er det kanskje hvis man er vant til at det meste av interesse omtrent foregår i ens egen bakgård.... :shifty:

Tror allikevel at en lokasjon relativt sentralt på østlandet er viktig. Og for oss som kommer nordfra er det jo ikke akkurat en ulempe at man nå er på nordsiden av hovedstaden.  :thumb:

Husker tilbake når Landskonkurransen ble arrangert på Akershus. Flotte lokaler, men det sosiale rundt det hele ble veldig tilfeldig og spredd. For meg som ikke har tilhold på det sentrale østland til daglig har de siste åras lokaliteter der man har hatt både utstilling og sosialt samvær på samme sted gjort at jeg har blitt bedre kjent med mange flotte og trivelige mennesker innenfor hobbyen!  :)

Og når det gjelder svingolje/Snøftelikør/voksenbrus, har jo flere allerede skissert alternativer for en slunken lommebok som min her, som har vist seg å være svært effektive tidligere også.... :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

For å flagge leir så vil jeg si at jeg stiller meg 100% bak Kjell Terjes innlegg. LETO inntil et bedre sosialt, utstillingsmessig og sentralt(for tilreisende) alternativ foreligger. Og jeg kommer definitivt ikke til å bruke ressurser på å lete.

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt temperatur her ....det savner dette forumet ..  Jeg må si jeg har hatt fine opplevelser med Lethohallen sånn modellmessig og at" butikken" er der hele tiden, og vi kan tumle rundt med og uten medbrakt. Lage konspirasjons teorier om obskure modeller i ulike temaer (Torgeir) eller man har smaltalk med Tony  C. rundt en medbrakt " Brun flaske.."

 

Første året var cateringen helt katastrofal, og det ble "ordnet " opp litt etter det.. til en viss grad.. ::) Det er vanskelig å finne et lokale som tilfredstiller alle behov, både prismessig og opplevelsesmessig. Vi må jo huske på at som Kjell Terje sier ..man reiser langt og lengere enn langt og  mange utenom det sentrale Østlandet. Jeg personlig hadde mere en gjerne reist til Bodø flymuseet... der om man hadde hatt

utstilling.. (et forslag). ..?

 

Det kan oppleves ekskluderende at mye av det intersosiale skal skje på hotellrom på Lethohallen... med kun innviterte gjester.  Skjenkebevilgningen til steder som dette kan vi gjøre lite med...Vi kan lage en mere inkluderende festivitas ved å lage Lodger på rommene med " døren på  gløtt "... Ved å klargjøre med skilt på døra om hva temaet som diskuteres er (fly, panser, U-båt, moped, tråsykkel, diorama, sexydamer, atomvåpen, eller amerikanske biler... og muligens om det er en " Wiskhey, Cogniac,  eller Bananlikør lodge (Bottolf og JR) som serveres, eller en Trønder Lodge" :cheers:.

 

Jeg kan stille mitt rom til diskusjon for U-båt folket. Hva drikker de...det som er å oppdrive :cheers: aller helst noe bra håper jeg :cheers:

 

Jeg har fått tilbakemeldinger på at mange føler seg glemt og usynliggjort på Lethohallen selv om alt skjer på et sted...Det er vår oppgave som garvede veteraner og ta oss av folk og nykommere på en bedre måte enn før :)

 

En liten brannfakkel for at vi skal møtes over det som er mest viktig med Skala , det sosiale. Hvem som vinner hva og i det hele tatt er glemt dagen derpå... Jeg husker mest Koselige Torgeir med den rare genseren, hunden til Roy Pedersen(og kona) og samtale med kona til Syversen (og Morten) og  Atle, Lars, og Per O .. og alle dere andre

... he he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde mere en gjerne reist til Bodø flymuseet... der om man hadde hatt

utstilling.. (et forslag). ..?

 

Kanskje litt OT men sånn når man snakker om flymuseum som forslag til utstilling. Jeg har ikke vært i Bodø å sett hvordan det er der men i sommer da vi var på GGG så var vi innom Flygvapenmuseet i Linkøping og der var det VELDIG bra. Kanskje en skulle legge Skala til Sverige? ;):cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en ironisk tilnærming til det meste så ..... :) Hvorfor ikke .. :thumb:wOOt

Personlig syntes jeg Marinemuseet i Horten med: beskjenkning på 100 meter gange ti "l Lodge Sjømilitære samfund" ...kunne være en grei kveld (der bestemmer vi alt selv,og når ting skal avsludes...). Vi har gjeste havn i Horten , for sjøvegsfarande og det er ikke langt å gå ditt ei heller til hotell i byen, for de som må "kjøre eller flakse (Torp)" heim.". Det ¨må jo selvfølgelig arangeres portefølje , og forfølgelse av de som blir satt av på

Skopum

station, Falk stadium eller liknenede...eller har rotet bort skopusse sakene 8).... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største problem med Leto er bespisningen

Alkohyl kan jeg alltids bælme nedpå på rommet

En lur ting er å merke seg hva slags øl som serveres i baren

Da kan en handle inn strategisk på Kiwi

Meg bekjennt sjekker ikke skjenkekontrollen serienummer på ølbokser ennå

Leto er det klart beste altrnativ vi har inntil videre

Overnatting og utstilling i samme lokalitet er uovertruffent

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff
, jeg er jo trønder, og dermed mest vant til sodd og klæppsup..... ::)

for itj å snakk og Græsjlasup med sleipslarr....og en god kopp kaffe etterpå....  med fløte..

 

 

 

......det var vel Bableboksen denne tråden lå i?!?? ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.