Gå til innhold
  • Bli medlem

Dragon Sturm-Infanteriegeschüts 33 auf panzer III


Anbefalte innlegg

Ettersom guttungen er her i påska så er det veldig fint å koble av litt om kvelden med litt plastliming.

Denna som står for tur altså,kjøpt av Henrik i fjor høst for lite penger.

 

20130317_224523_zps70f0a2f4.jpg

 

Dragon av eldre snitt så kun et par biter med ets og endel bøss som må renskes opp i.

Panzer betyr som kjent ei solid økt med hjul før moroa kan startes på.

 

20130327_220629_zps1e695502.jpg

 

Fruilbelter og tretonekamo på denna regner eg med,kanskje et metallrør om eg gidder.

Viktigste er å fullføre så byggelysten øker.

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det stemmer godt janse! Sliten og trøtt idag men fekk iallefall på både drivhjulslagring og beltestrammere idag,lådan med pangen bli pysselet i morgo.

Ligger nok an te å rive i et aluminiumsrør te denna,plastrøret har sine mangler gitt...Får bli ein tlf te Lars te uka og høre om han kanskje har.Hvis ikkje blir det vel ein lykkelig kineser som får nokon oljekroner.

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt framgang å spore her ikveld,grua meg litt for skjermene da eg mener å hugse eg krangla endel med dei på ein stug III eg bygde for et par år sia.

 

20130406_005646_zps5b6821d9.jpg

 

Gjekk slik tålig greit,det er forholdet te skjermene og kasematten som avslører visse sprekker og gliper.

 

Venter på rør og belter enda men litt dry-fitting tyder på at detta var ei stygg vogn å møte på i stalingrad 42.

 

20130406_011152_zps9db507a3.jpg

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ei koselig pakke fra polen idag,eg hadde visst betalt for mykje frakt så fekk med 3 antenner og ein meter med bitteliten kjetting i tillegg te alurøret og friulbeltene.

Trur nok dette er litt spekulasjon fra selger si side men det er jo meir stas å få litt kjekt og ha biter enn 30kr inn på konto da  :thumb:

 

20130406_151521_zps356ba7f0.jpg

 

Alurøret på plass.Et heilt greit stykke metall det tok et øyeblikk å få på plass med litt oppforing og anna juks.

 

Knut-H

 

Edit: Takk skal du ha Kjetil :) Moro med litt kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallrøret var et must slik eg ser det,plasten var ein trasig affære.Sikkert riktig mengde gods men vanskelig å fjerne skjøter og få munningen rektig uten å slipe seg igjennom.

Ellers takk for skryt Janse,eg har nok blitt ein bedre bygger med tida eg au. Så får me sjå om lakkjobben blir litt bedre med tida...  ;)

 

Knut-H

 

Edit: Litt belter montert, AK sin metal burnishing står for tur,derav bygge i porsjoner. Solid skrubbing med noko fettløselig står for tur når den tid kjem.Eg tenker aceton/vatn evt raudsprit/vatn i ein 50/50 mix.

20130406_231002_zps6566ce7a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajda sa folk(%%&&///""@@) Drivhjula er for breie te beltene eg har kjøpt... Eg er ikkje verre enn at eg roter i skrotkassa og ser om eg finn noko som passar,skulle det råke feil så er det ikkje feil å ha et ekstra sett med friulbelter liggende. Likevel så koster eg på meg et USJDA! her på laurdagskvelden.

 

20130407_003558_zpsd00342a6.jpg

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen framgang uten et par irriterende blundere,vogna var klar for lakk men når eg like før leggetid igår surfa rundt for å få litt inspirasjon te skjema så oppdaga eg ei tabbe eg hadde gjort.

 

Eg hadde fjerna noko som egentlig skulle sparkles igjen...Det står File hole men detta er jo shanghai-engelsk så det skal jo stå Fill hole.Noko eg forsåvidt visste men ein litt fjern hjerne og litt stressa tilværelse om dagen så var filinga et faktum.

 

20130408_145512_zpsb78244c2.jpg

 

Ingen stor jobb slik sett bare litt muggen irritasjon over egen udugelighet.

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I agree wich you much long time Ed  ;)

 

Da er rakkeren klar for lakk, Belter får vente på seg da eg strengt tatt har blåst hobbybudsjettet denna mnd her med innkjøp av et tredje RC-helikopter. Den sesongen er jo rett rundt hjørnet. Iblant blir eg spurt om å være med på forskjellige ting som kitekurs,fallskjermkurs osv. Eg takker alltid høflig nei med svaret: Eg har nok dyre hobbyer som det er,og sjølv dei sliter eg med å ha tid og ork til. Endel som anklager meg for å være kjedelig og snusfornuftig da men...  8)

 

20130409_003913_zpsb2577924.jpg

 

Knut-H

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha,ser ut som det var endel vedheng på dessa som dragon ikkje tok med når mitt sett kom ut.Den siste dei har gitt ut har endel av dei bitene som syns her med. Undres om eg skal gå for ein mellomting å slenge på litt ekstra men ikkje overdrive.

Munningshetta te kanona er vel et must å scratche i hop.

 

Knut-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom byggebenken er nyrydda og fin var jo ei økt med litt scratching logisk.

 

munningshette av slik folie fra ei vinsflaske(Coto de imaz,riktig så god,rundt 150kr på polet).

 

20130411_000305_zps0f108e70.jpg

 

Passer såklart,Passform setter me jo pris på.

 

20130411_000525_zps2802057a.jpg

 

Kjettingen er fra et dragonsett,den er nok i korteste laget men...man tager osv.

 

Knut-H

 

Edit: Er det ein pussestokk som ligger langsmed røret halvvegs inn i kasssa på venstre side tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.