Gå til innhold
  • Bli medlem

Gruppebygg Motorsykkel Skala 2014 ?


Leif Haga

Anbefalte innlegg

Som Janse sa; søla litt med lim, og klina med maling:

 

IMG_1621_zps7de604f6.jpg

 

Tamiya XF1 med Zero-2K, Zero MicaRed på felgene og diverse Alclad.

Tenkte å se hvordan det blir med litt rød pin-striping.

 

Har beholdt den litt store hovedlykta.

Hadde sikkert blitt bedre med en litt mindre en, men jeg fant ikke noe som passet og kunne ofres.

Men jeg har i det minste skjært ut blendinga fra lykteringen  :)

 

Hadde lyst til å tilte styret enda lenger ned, men da måtte det ha blitt kappet på flere steder for å få gaffelfestene til å passe og ungå at håndtakene ble pekende rett opp.

Så i stedet er bare gaffelfestene justert ned så langt det lar seg gjøre uten å komme i konflikt med tanken.

 

2K'n er såvidt touch-dry, så det får vel ligge til i mårra før det klemmes og kladdes noe mer  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja !

Går unna i fin stil :-)

Likte hjula,ble det en skjøt på midten der ?

 

Har du no plan for hjelmen?

 

Leif

 

Det er jo delte felger, så det er en skjøt på midten.

Men de passa godt sammen, så det blir knapt nok synlig.

 

Lurer på hvorfor det er to ventiler på hvert hjul... anyone?

 

Hjelmen er desverre ikke tilgjengelig.

Brukt på et prosjekt som 60års gave til en biker-dude fra Florida for noen år siden.

Evergreen og litt plukk fra deleboksen endte opp som flammelakkert gåstol, så skulpa jeg en pensjis med shorts, tøfler, oksygenmaske... og hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har du no plan for hjelmen?

------------------------------------------------------------------------

Evergreen og litt plukk fra deleboksen endte opp som flammelakkert gåstol, så skulpa jeg en pensjis med shorts, tøfler, oksygenmaske... og hjelm.

------------------------------------------------------------

 

Såpass ja !!

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo veldig bra ut, en anelse blått, rødt og gull i den misfargede eksosen så blir det knall.

Men er ikke dekkene helt runde? Mulig skyggene lurer øyet.

 

:) Janse

 

Nei, øyet ditt er ikke lurt  ;)

Dekkene i disse 1/9 Esci settene er i tynn gummi, så de er nesten skalariktige.

Så har de da ligget i klem i esken i x antall år og fått seg en flat spot.

Dersom de ikke retter seg etter å ha sittet på felgen en stund så er det jo bare å snurre de slik at denne delen kommer ned mot bakken, så ser det faktisk riktigere ut enn helt runde.

 

Eksosen er jeg ikke sikker på om jeg skal gjøre noe mer med, er vurdert men foreløbig ikke gjort noe.

Har brukt Tamiya tape for å legge bandasje så en ikke svir leggskinnet av seg.

Og er ikke sikker på om den ville blitt så varm at det blir misfarging på den bakerste delen.

 

Tøff  :thumb:

 

Tidløs design er aldrig fel. Den kunne ha vært bygd 1946............. eller i dag  :)

 

Leif

 

Den med lyseblå tank tror jeg har fått endret rake, da det ser ut som det er lenger mellom ramma og framhjulet.

Da blir den seende veldig mye lavere og lengre ut, selv om forskjellen ikke er så stor.

At jeg har beholdt den store lykta som sitter høyere enn gaffeltoppen gjør jo også at det blir litt annet høyde/lengde forhold på min.

Ikke sikker på hva jeg skal kalle designet... Cafe Bober ?  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt som blir varmt er teipet, vil vel mitt forslag om misfarging fremstå som ørlite dumt!!

 

:) Janse

-------------------------------------------------------------

Ikke så dumt ::)

 

Men på disse gamle sykla satt det  eksosrør med tykt gods,og motoren gikk ganske fett,så det ble ikke så varmt.

På moderne maskiner bruker de tynnveggede rør av rustfritt samt at de går magert.Det gir betydelig mer varme ut i røret og dermed blir det farge.

Racemaskiner bruker rør av titan,der får du hele regnbuen.

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.