Edward H. Valholm Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Er ikke pent en gang.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Det må da været slitsom i lengden å holde armene over hodet. Hva gjør han da? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Som Janse sa; søla litt med lim, og klina med maling: Tamiya XF1 med Zero-2K, Zero MicaRed på felgene og diverse Alclad. Tenkte å se hvordan det blir med litt rød pin-striping. Har beholdt den litt store hovedlykta. Hadde sikkert blitt bedre med en litt mindre en, men jeg fant ikke noe som passet og kunne ofres. Men jeg har i det minste skjært ut blendinga fra lykteringen Hadde lyst til å tilte styret enda lenger ned, men da måtte det ha blitt kappet på flere steder for å få gaffelfestene til å passe og ungå at håndtakene ble pekende rett opp. Så i stedet er bare gaffelfestene justert ned så langt det lar seg gjøre uten å komme i konflikt med tanken. 2K'n er såvidt touch-dry, så det får vel ligge til i mårra før det klemmes og kladdes noe mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Tøft. Og pent! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Se her ja ! Går unna i fin stil :-) Likte hjula,ble det en skjøt på midten der ? Har du no plan for hjelmen? Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Se her ja ! Går unna i fin stil :-) Likte hjula,ble det en skjøt på midten der ? Har du no plan for hjelmen? Leif Det er jo delte felger, så det er en skjøt på midten. Men de passa godt sammen, så det blir knapt nok synlig. Lurer på hvorfor det er to ventiler på hvert hjul... anyone? Hjelmen er desverre ikke tilgjengelig. Brukt på et prosjekt som 60års gave til en biker-dude fra Florida for noen år siden. Evergreen og litt plukk fra deleboksen endte opp som flammelakkert gåstol, så skulpa jeg en pensjis med shorts, tøfler, oksygenmaske... og hjelm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Har du no plan for hjelmen? ------------------------------------------------------------------------ Evergreen og litt plukk fra deleboksen endte opp som flammelakkert gåstol, så skulpa jeg en pensjis med shorts, tøfler, oksygenmaske... og hjelm. ------------------------------------------------------------ Såpass ja !! Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Fortsatt masse jobb igjen for å passere tilsynet... ledninger, wire, bensinrør, div lokk og deksler... men det begynner å lukte sykkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Ser jo veldig bra ut, en anelse blått, rødt og gull i den misfargede eksosen så blir det knall. Men er ikke dekkene helt runde? Mulig skyggene lurer øyet. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted May 31, 2013 Author Share Posted May 31, 2013 Tøff Tidløs design er aldrig fel. Den kunne ha vært bygd 1946............. eller i dag Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Ser jo veldig bra ut, en anelse blått, rødt og gull i den misfargede eksosen så blir det knall. Men er ikke dekkene helt runde? Mulig skyggene lurer øyet. Janse Nei, øyet ditt er ikke lurt Dekkene i disse 1/9 Esci settene er i tynn gummi, så de er nesten skalariktige. Så har de da ligget i klem i esken i x antall år og fått seg en flat spot. Dersom de ikke retter seg etter å ha sittet på felgen en stund så er det jo bare å snurre de slik at denne delen kommer ned mot bakken, så ser det faktisk riktigere ut enn helt runde. Eksosen er jeg ikke sikker på om jeg skal gjøre noe mer med, er vurdert men foreløbig ikke gjort noe. Har brukt Tamiya tape for å legge bandasje så en ikke svir leggskinnet av seg. Og er ikke sikker på om den ville blitt så varm at det blir misfarging på den bakerste delen. Tøff Tidløs design er aldrig fel. Den kunne ha vært bygd 1946............. eller i dag Leif Den med lyseblå tank tror jeg har fått endret rake, da det ser ut som det er lenger mellom ramma og framhjulet. Da blir den seende veldig mye lavere og lengre ut, selv om forskjellen ikke er så stor. At jeg har beholdt den store lykta som sitter høyere enn gaffeltoppen gjør jo også at det blir litt annet høyde/lengde forhold på min. Ikke sikker på hva jeg skal kalle designet... Cafe Bober ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Hvis alt som blir varmt er teipet, vil vel mitt forslag om misfarging fremstå som ørlite dumt!! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted May 31, 2013 Author Share Posted May 31, 2013 Hvis alt som blir varmt er teipet, vil vel mitt forslag om misfarging fremstå som ørlite dumt!! Janse ------------------------------------------------------------- Ikke så dumt Men på disse gamle sykla satt det eksosrør med tykt gods,og motoren gikk ganske fett,så det ble ikke så varmt. På moderne maskiner bruker de tynnveggede rør av rustfritt samt at de går magert.Det gir betydelig mer varme ut i røret og dermed blir det farge. Racemaskiner bruker rør av titan,der får du hele regnbuen. Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Som vanlig blir det alltid litt knot og træl med sluttmontering, men jeg sier meg ferdig med denne nå. For å holde orden på sysakene så har jeg lagt resultatet her: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=15095.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts