Torgeir Eikeland Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jeg er tilhenger av prinsippet "bygg først, spør etterpå". Lag japsefly med monoski, dartpil med meier og Spitfire på snowboard! Så ser vi bare etterhvert hva vi har, og om det er noen vits å opprette egen seksjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Torgeir får finne frem ... Sisuen,, i såfall så vil jeg si at alt annet enn fly med propell/jet som tar av fra snøkrystaller må finne sitt eget gruppebygge! Her i stugo er det ikke plass for rakettfly, fly med flotører , truger eller brodder.... Ser på "Rød snø" siste del.. finn frem skiene! årets skipåske i år... Jeg påmelder Fiesler Storch... 1/48 i morgen , så snart baren stenger her på Pensjonatet. Sorry folks .. gruppe bygg som er for omfattende og "klamme" blir nettop det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Kan man ikke bare døpe det om til "Fly uten hjul"? Grunnen til at panserbygget har fått sånn driv er at nesten alle kan finne noe som passer i tittelen. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magne Stenkløv Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Hør, hør....fly uten hjul favner noget bredere ja. Kyrre har min stemme til det forslaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Hvorfor sette begrensninger i det hele tatt? Temaet "Fly" favner enda videre, og man får med enda flere. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Hør, hør....fly uten hjul favner noget bredere ja. Kyrre har min stemme til det forslaget. Samme her Hvorfor sette begrensninger i det hele tatt? Temaet "Fly" favner enda videre, og man får med enda flere. Nils litt sært må det hvere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Vi får være "large" og takker for oppmerksomheten .. sett igang uten hjul.... så får vi se hva som kommer frem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Tja det ser jo ut som vi kan opprette avdeling her med en gang! Torgeir har fem seks ferdig, og jeg skal love å få en ferdig! Bare ski ,ikke snowboard og alskens dritt i løypene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Tangerud Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 En tom Luger er iallefall ikke med i temaet Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Har også 3-4 modeller med ski som skal være ferdig til skala, pluss en italiener som mangler lakk........ Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Hvor får man tak i en skutt ulv i skala 1/72? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Ikke skriv slikt Mats, jeg kan bli sinnamoderator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Ikke skriv slikt Mats, jeg kan bli sinnamoderator Jammen det skal jo være et autentisk diorama...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Bare husk at det er en garva rovdyrforkjemper i moderatorteamet, hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Kan noen snart fortelle meg hva denne ulvehistorien går ut på? Eller har jeg oversett noe her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 I en periode i 50-årene prøvde man å holde ulvestammen nede ved å skyte dem fra luften. Man brukte da Fieseler Storch til dette. Se bildet ved Lugeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Ååja. Jeg trodde det var snakk om denne "bombe russerne med frossen ulv-historien" Kristoffersen var inne på i en annen tråd, men jeg burde vite bedre. Mannen er jo lystløgner... Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 I mars en gang lurte jeg på om flottører var noe forslagsstillerne kunne akseptere i dette gruppebygget..... Nå er tråden inne på rovdyrforvaltning før og nå - kanskje på tide å få en avgjørelse om hva som er greit, få på plass antall deltakere og se om det er nok for å få i stand ett gruppebygg før Skala? Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Skifly er skifly - sjøfly er sjøfly. Vanskeligere er det vel ikke ?? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Neida, såpass skjønner da jeg også Nils, men det har vel vært diskutert her hva gruppebygget egentlig skal være og det følte jeg at jeg ikke hadde fått helt avklart. Men jeg ser jo at det antakelig bare er jeg som har litt tungt for ting og at det er vedtatt at man skal ha ett gruppebygg med fly på ski. Da bør vel kanskje denne tråden stenges for annet enn påmeldinger slik at man kan se om det blir såpass med deltakere at det kan opprettes ett gruppebygg. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Vi skal vel alltids få bygget japsefly med "vannski" på egen hånd Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Hvor får man tak i en skutt ulv i skala 1/72? Det meste er å få http://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/item/a1942 ellers så var det en nedfelt fjellløve i Monogram sitt Piper sett som er i 32 skala. I kvartskala, finnes det sikkert noe som kan konverteres. Gruppebygg med sjøfly har vært prøvd før og det mener jeg "rant ut i vannet", men det burde jo ikke være til hinder å friske oppigjen. Kanskje med litt ny tidsfrist? Ååja. Jeg trodde det var snakk om denne "bombe russerne med frossen ulv-historien" Kristoffersen var inne på i en annen tråd, men jeg burde vite bedre. Mannen er jo lystløgner... Sent from my iPad using Tapatalk HD Presse folk tror jo på alt Denne historien er nok ikke like godt dokumentert nei... ;D Litt utenomsnakk må til for å få fart på et gruppebygg sånn er det bare. Ser ut til at det snart er nok kandidater og god tid for å få til noe her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Ifølge min ringe erfaring kommer gruppebygg best i gang ved at en gjeng/noen bare setter i gang å bygge, og så tar man det derfra. Men nå ser det ikke ut til at så mange (noen) følger opp slik det f eks skjedde med perkeleboomen. Og hva ski/flottører angår: ja herregud da mann. Bygg i vei. Hvis alle skal bli enige om alt før man setter i gang blir vi aldri ferdigsnakka. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Ifølge min ringe erfaring kommer gruppebygg best i gang ved at en gjeng/noen bare setter i gang å bygge, og så tar man det derfra. Men nå ser det ikke ut til at så mange (noen) følger opp slik det f eks skjedde med perkeleboomen. Og hva ski/flottører angår: ja herregud da mann. Bygg i vei. Hvis alle skal bli enige om alt før man setter i gang blir vi aldri ferdigsnakka. Sent from my iPad using Tapatalk HD Hear!Hear! Well spoken.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts