Gå til innhold
  • Bli medlem

Gruppe bygge fly til Skala 2014 .. FLY med SKI?


Anbefalte innlegg

Kunne det være noe ? Torgeir og jeg diskuterte dette litt på Søndag, Mye å velge i der fra fabrikantene :Junker, Focke Wulf, Fokker, Capproni, engelsk  Gloster Gladiator, etc , Russisk.  IL, Sukhoi, MIG, til og med moderne Hercules, div sivilfly... får vi over 10 ferdige så må det bli bra

 

Fly med ski skiller seg litt ut og vi kan få noen flotte modeller som sikkert vekker oppsikt både hjemme og ute.

 

Hilsen

Bottolf som elsker ski og after skii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

In Ski We Trust!

Selv har jeg både Storch og Fokker XXI liggende som kan lages med ski, begge da naturligvis i perkelemerker.

Har en Anson også, og jeg har sett bilde av den med finske merker og ski. Det hadde vært knalltøft.  :thumb:

Tro om den brukte samme ski som Storch? Må sjekke.

 

Hvis det ikke blir for obskurt, henger jeg med på ett fly eller flere...

:) Janse

Hø? Kan det bli FOR obskurt? Hva er det rareste du kan tenkes å bygge?

Jeg så en Stuka med ski i hylla til Borge på Skala.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Tja, jeg drev iherdig lobbyvirksomhet for Tiger-Meet gruppebygg på Skala, men kommer uansett til å bygge en hel bråta av dem (minst to.. ::)) selv om ingen andre henger seg med.

Har den garantert mest udda skimodellen liggende som loftsisolasjon på fjortende året, og sånn kan vi ikke ha det, så jeg henger meg med jeg.. :thumb:

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ F-16 på ski?

 

Tror ikke F-16 har blitt testet med ski, men jeg har sett bilder av F-16 understell hvor de testet noe som naermest ser ut som belteledd rundt hjulene for aa senke marktrykket.  B-36 og B-29 har derimot blitt testet med belter i stedet for hjul for samme formaal.

 

https://click2detail.com/products/4T/XB-36-With-Tracked-Landing-Gear

 

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kan bli for obskurt, vanskelig å påstå det egentlig når man har en nyinnkjøpt panzer med snøplog...

 

Det var vel heller det at jeg leste første posten litt kjapt og trodde det var forslag om fly basert på flyprodusent. Og er nok lite klar for å prøve vakumsett og slikt noe. På ski er det vel nok å finne vil jeg tro, så jeg har lyst til å bli med hvis det blir ett gruppebygg med dette temaet.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!. Jeg har bilde av Spitfire med ski. En MK. XIVe, TZ 138. Det ble prøvd i Canada i november 1946. Ski til en Tiger Moth ble modifisert slik at hjulene kunne stå oppå. Skiene falt av ved avgang.

 

Bilde finnes i boka "Spitfire the History" av Morgan and Shacklady på side 414.

 

Edit: Bilder også gitt...

 

14-TZ138-03-002a.jpg

 

14-TZ138TheSkisPeterRArnoldcoll01a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.