Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva kjøpte vi på SKALA 2013


Anbefalte innlegg

Jeg har vel innsett at jeg ikke kommer til å bli 1000 år gammel, heller ikke 100 og fortsatt i stand til å bygge for den saks skyld.

At noen faktisk vil trenge 100 år på 300 modeller er bare kalde fakta, men jeg bruker å analysere dette på en noe mer realistisk eller annerledes måte.

Hvor mange sett må jeg bygge i året for å tømme hylla på 10 år?

 

Da kommer sikkert mange til å komme fram til et urealistisk eller "umulig" tall som det er vanskelig å forholde seg til.

Men for min del så blir det tallet ca. 30, og det har jeg klart de siste 2-3 årene.

 

Problemet er imidlertid at det av... uforklarige grunner?... ikke minker i hylla, og dette forholdstallet ser derfor ut til å øke proposjonalt med min alder  :doh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel innsett at jeg ikke kommer til å bli 1000 år gammel, heller ikke 100 og fortsatt i stand til å bygge for den saks skyld.

At noen faktisk vil trenge 100 år på 300 modeller er bare kalde fakta, men jeg bruker å analysere dette på en noe mer realistisk eller annerledes måte.

Hvor mange sett må jeg bygge i året for å tømme hylla på 10 år?

 

Da kommer sikkert mange til å komme fram til et urealistisk eller "umulig" tall som det er vanskelig å forholde seg til.

Men for min del så blir det tallet ca. 30, og det har jeg klart de siste 2-3 årene.

 

Problemet er imidlertid at det av... uforklarige grunner?... ikke minker i hylla, og dette forholdstallet ser derfor ut til å øke proposjonalt med min alder  :doh:

 

Jeg kommer også ut på ca 30 modeller i året om jeg skulle fullføre alle på ti år og jeg har også akkurat samme problemet med at det ikke minker. Jeg tror nok ikke at 30 modeller i året for min del er umulig men høyst usansynlig da jeg rett og slett prioriterer å bruke tid på andre ting også samt at jeg ikke er så strukturert at jeg får til noen samlebåndsbygging. I fjor (2012) klarte jeg 10 stykk, noe som er desidert det høyeste antall på et år for meg. Tidligere år har jeg klart å klemme fram 7-8 og noen ganger nesten ingen. I år tror jeg derimot at jeg ikke rekker mere enn kanskje 2-3....av en eller annen grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å shoppe, samle og drømme seg bort er jo litt av sjarmen med hobbyen. Grunnet plassmangel har jeg vel over tid videresolgt flere sett enn jeg har igjen i stasjet eller bygd ferdig, men jeg har hatt en plan for hvert bidige innkjøp. Men så endrer jo interessene seg litt, og det kommer nyere og bedre sett (for noen er jo ikke dét noen showstopper, snarere tvert om) osv.

 

Arild :)

 

PS Kjøpte ingenting på Skala i år, dessverre. Ikke er jeg ferdig med det jeg kjøpte i fjor heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor mange sett må jeg bygge i året for å tømme hylla på 10 år?

 

Da kommer sikkert mange til å komme fram til et urealistisk eller "umulig" tall som det er vanskelig å forholde seg til.

Men for min del så blir det tallet ca. 30, og det har jeg klart de siste 2-3 årene.

 

 

Ja . Jeg beundrer deg og ditt byggetempo. Du er et råskinn. Ikke helt der jeg er kan man si, men nå har jeg landa litt her hjemme og bytter jobb til dagtid og helgfri, så det kan bli noe bedre for meg fremover.......men nei. Får jo 1/1 bil snart. Det tar vel noe tid også, så det blir vel "flytt tilbake til start" men en ny start. så det er håp i et hengende snøre eller hva det heter. :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbybil er nok en av flere avsporingsmuligheter for min del. Jobben tar en del av min fritid, og nå har min arbeidsgiver solgt den avdelingen jeg jobber i til et større konsern. Gir trygghet for arbeidsplassen og byggero dette...........................

 

Håper på en foreløpig avklaring etter påske, kanskje det er mulig å få litt kvaltetstid på hobbyrommet da.....................

 

og så er jeg jammen blitt morfar også, ikke mye tidsbruk enda........................... det blei ei lita prinsesse...................

 

...................men det er vel en skikkelig opprydding som skal til.

 

Kjøpt noe i år?????????????              JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  planlegger å bli skikkelig gammal!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

Bygd noe ferdig?????????????????????    nei.

 

og så er det snart CCM og WeCoMoCo og GGG og NC og...............................

 

Pokker, jeg må bygge ferdig ett eller annet prosjekt.

 

Jeg logger av, blir på hobbyrommet ei god stund...................................

 

byggehilsen fra Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.