Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva kjøpte vi på SKALA 2013


Anbefalte innlegg

Av beltegående ble det Dragon Panzer IV B med plog, og en StuG III G. Hjulgående ble en ICM Ford G917 german army truck og en Revell 1941 Chevy Pick Up 1/24.  En Zvezda Messerschmitt Bf 109 F-2 i 1/48 og en Brengun Hawker Typhoon Late i 1/72 runder av byggesettinnkjøpene. Noen messingløp til Spitfire C-wing og noen norske rundeller fra Nils var det av smått, MMiR nr 57 og StuG III on display var innkjøpt litteratur og så fikk jeg en bok, Polish Air Force 1918-2012 av Andrzej for beste polske forbilde (igjen, tusen takk Andrzej). Det var igrunnen det.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte......... alt for mye  :doh:

Faktisk så glemte jeg at det fortsatt ligger esker i bilen da jeg tok bildet.

 

IMG_1564_1_zps804cfea4.jpg

 

2 plater styrofoam fra Marius

1 Sprite fra Tor Henning N

1 Ferrari fra Tor Henning L

4 NASCAR fra Niclas

2 store esker med 1/8-9 figurer av Atle (+ 1 ettellerannetsaurus som ligger i bilen)

1 Tamiya Toyota, 2 store Moebius figur dioramaer fra Lars

og for de som har godt syn og kan lese teksten på Eduard pakken:

Bismarck chain railing detail set  :doh:  :doh:  :doh:

 

Mulig det siste senker hele prosjektet.

Det er ment å skulle erstatte Trumpeters 7,5 meter med rett "pinne" railing med ny dekkskant, ca 800 separate stolper med løkker og øyebolt på toppen, hver med sitt eget separate støttebein... og ca 21 meter med fotoetset kjetting i 3 høyder.

 

IMG_1567_1_zpse2090e78.jpg

 

Jeg snakket med Vladimir på lørdag kveld, og klagde litt over at selv i 1/200 vil fotoetset kjetting se litt flat ut, og han hadde vel ikke noe annet å si enn "mmm... yes... a little bit... maybe"

Men han løftet på øyelokkene da jeg sa at om jeg skal bruke dette settet så skal jeg jammen også ta meg tid til å vri annehvert kjettingledd 90 grader.

Og kommentaren om "Now, that IS crazy!" tar jeg som et kompliment  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tok turen innom loppemarkedet i store hallen

 

Det er godt at kun et fåtall av de som lagde kaos i hovedhallen leser forumet vårt.

For jeg tror de fleste av dem ville blitt dypt fornærmet av betegnelsen "loppemarked"  ;D ;D ;D

Uansett hvor seriøst eller ikke man måtte ta det, så er det tydeligvis big business.

Det må også nevnes at Kjell Terje fikk en bok om fotball i gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjøping ble det på meg også, rosinen i pølsa var Fokker D.VII fra Wingnut Wings. Foruten dette ble det en Albatros D.III og en La 7, begge fra Eduard i 1/48 skala. Det ble også handlet litt flora og fauna til diorama, og selvsagt noe ets og resin. Litteratur og dekaler ble handlet, og til slutt ble det kjøpt inn litt "byggeteknisk utstyr".

 

Kort sagt kjempefornøyd!  :cheers:

 

:D

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg er nok flinkere til å kjøpe, enn jeg er til å selge.....

 

:shifty:

 

/ Morten

 

 

..og som de fleste andre av oss" flinkere til å kjøpe enn å faktisk bli ferdig med en modell"

Jeg har et lite regnestykke om min situasjon, som mange kjenner seg igjen i: Med moderat tempo i byggingen, dvs i mitt tilfelle 4 ferdigstilte modeller i året, og da tar jeg i, må jeg være i stand til å bygge modeller til jeg er ca. 160 år. Idioti med andre ord, men for en deilig idioti. Derimot Semming, Niclas, og et par tre til som jeg vet om, må bli ca. 1000 år gamle for å bli ferdig med alt, og det er hvis vi ikke kjøper et eneste byggesett resten av livet. Så gutter, ta tran og spis sunt.  :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.