Jan Erik Johansen Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Veldig lenge siden vi har hatt ett gruppebygg for beltegående, jeg er selvfølgelig fristet til å foreslå Panzer IV med varianter, men det er vel kanskje bedre å satse på varianter bygget på T-34, M4 og Pz IV chassis, dvs arbeidshestene i de store armeene. Noen som har lyst? Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Nei. Det er en edel tanke, men jeg har ingen som helst tro på gruppebygg etter å ha sett hvordan de har fungert her på forumet til nå. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Jeg er med, men det visste vel de fleste allerede.. Er optimist så jeg håper det er interesse for dette også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Faret Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Kanskje det. Har en ubygd jagdpanzer liggende. Det er jo en ypperlig anledning for å begynne legge ut bilder av mine forsøk på modellbygging på dette ypperlige forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Det er kanskje ikke så veldig mange panserskaller på forumet, men vi som treffes på SKALA, kan sikkert diskutere det over en pils i lobbyen. Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Høres ut som en god ide, både gruppebygget og pils i lobbyen. Har jo Dragon Pz IV som ligger og venter på inspirasjon... SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Melder meg på pils i lobbyen! Gruppebygg er nok ikkje noko for meg men mulig eg kan overbevises Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Jeg er med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Det ble jo litt snakk rundt dette temaet på årets Skala, og jeg synes idéen er god. Dersom vi skal få med nok deltakere deltakere til å dra i gang et gruppebygg tror jeg at vi bør satse på flere muligheter enn en bare en vogn. Derfor synes jeg forslaget til Janse om Pz IV, M4 og T-34 baserte vogner er glimrende. Men det slo meg at det bør tilføyes en britisk vogn, noe jeg luftet for vår anglofile tank-guru, som da mente at Churchill er beste kandidat. Dette synes jeg er et knakende godt forslag! Hva mener dere? Det hadde vært fint om de som måtte være interesserte i å delta melder seg, ingen grunn til å nøle! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hehe, ikke noe å si på bredden, men fellesnevner er jo "arbeidshest" innenfor de respektive lands panserstyrker. Jeg virket vel ikke spesielt ivrig i starten av denne tråden, men selv om jeg ikke trenger noen unnskyldning for å bygge en utgave til av AFV Clubs superbe Churchill, så fristes jeg nesten til å slå til her. Vi får se. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hehe, godt å høre at du er en potensiell deltaker - vi kunne jo for den saks skyld kalt gruppebygget for "Trofaste slitere" eller noe slikt Hadde helt klart vært gøy om du kjørte i gang med Churchillen din SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Jeg må i så fall skaffe en, men det er jeg altså troendes til. Bygde en Mk III da den kom, og det er et knallsett! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hmm, har allerede startet litt på AFV Clubs Churchill. Den er mitt "bygge bare på klubbmøte bygge".. Kan jo hende at det kunne vært en kandidat for neste år.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hmm... mitt bidrag måtte i såfall bli en av de Pz IV'ene jeg har liggende å slenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Churchill to the fore! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Og siden du er avslørt som storhandler av Shermans Morten.....en Firefly hadde vel funka det? Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Og siden du er avslørt som storhandler av Shermans Morten.....en Firefly hadde vel funka det? Absolutt Janse, behøver ikke være en Firefly heller, britene var storforbrukere av Shermans. Foreslo Churchill for å ha et alternativ til amerikanske M4, da den også var flittig benyttet på mange fronter, Afrika, Italia, Vesteuropa, og selvfølgelig ved Dieppe. / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts