Gå til innhold
  • Bli medlem

Temaklasse på Skala 2013


Einar Sandvik

Anbefalte innlegg

Det som forhindrer sånne Tema utstillinger  får nok deltakelse, er at folk gjerne vil stille ut modellen sin i den respektive klasse for å få premie heder og bedømmning. Jeg har et forslag. Still modellen ut i klassen, ta et bilde av den og sett det på standen. Når bedømmningen er ferdig forflyttes modellen over til Tema bordet. Alternativt omvendt sett et bilde av modellen i klassen og dommerne går bort på temabordet og bedømmer modellen der. Ikke mye ekstraarbeid hverken for sekretariat eller påmeldinger. Siste forslag er vel en vinn vinn situasjon :) Hva mener folket.... Jeg stiller med en U-båt i Alfa klassen og en MIG-23M Flogger. Den blir påmeldt i klassen for 1/32 fly, men "flyr", ( om ikke med egen motorkraft over til "Commie  bordet "utpå ettermiddagen.

 

Finnland og Italia gruppebygget funket jo fint... men det var mange italienske fly som kun var påmeldt i klassene i fjor...Samme så vi under Afrika gruppebygget, mange flotte modeller ble plassert vekk fra temaklassen.  Dette kan vi som sagt løse enkelt, som beskrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det som en selvfølge at selv om en modell hører til si "1:48 basic", så blir den stilt ut på tema-bordet jeg....

 

Jave...l du tar jo mye som en selvfølge du da.. , nei verden fungerer ikke slik.  Her må det til en ordning skal det bli en rekkrutering i tema klassene. Det må selvfølgelig også være mulig å stille i temaklassen med før premierte modeller om enn ikke i respektive klasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at temaklassen faktisk blir bedømt etter gjeldene regler for andre klasser? Da skulle det jo ikke ha noe å si hvor modellen står. Dette krever jo da selvsagt at man oppgir hva man har gjort med modellen.

 

Det er jo helt greit det Gaute, problemet er at i en tema klasse så må man bedømme," Lut mot kjære" eller T-34 tank mot Lada eller u-båt, det blir feil. Det er best å dømme fly mot fly, og bil mot bil.....Derfor er jeg en sterk advokat for å ordne seg det slik at man kan delta i tema klassen og samtidig være med i temaklassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.