Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny utgave av forumet - feilmeldinger


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Må først si jeg liker denne nye utgaven av forumet  :thumb:

 

Det eneste jeg har merket meg er at når jeg kommer inn på forumet og velger "Vis uleste innlegg siden forige besøk" så skjer det relativt ofte at jeg får beskjed om at det ikke er noen nye inlegg siden sist. Jeg ser jo at det ikke stemmer, men nå skal jeg ikke påstå at det er en feil med forumet. Kan selvfølgelig være at det ligger hos meg men det er likt på begge mine maskiner, en med OS X Lion og den andre med OS X Mountain Lion. Bruker Safari på begge maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først si jeg liker denne nye utgaven av forumet  :thumb:

 

Det eneste jeg har merket meg er at når jeg kommer inn på forumet og velger "Vis uleste innlegg siden forige besøk" så skjer det relativt ofte at jeg får beskjed om at det ikke er noen nye inlegg siden sist. Jeg ser jo at det ikke stemmer, men nå skal jeg ikke påstå at det er en feil med forumet. Kan selvfølgelig være at det ligger hos meg men det er likt på begge mine maskiner, en med OS X Lion og den andre med OS X Mountain Lion. Bruker Safari på begge maskinene.

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tror dette har noe med hvordan forumet sjekker sist du var innom. Merker dette selv, når jeg har brukt flere enheter, mobil, nettbrett, jobb PC og hjemme PC.

 

Ser det er mye jeg ikke har lest, men som ikke kommer opp.

Kan det være at den egentlig bare viser nye innlegg, siden sist du var innom, slik kan det tolkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian er inne på noe her, den sjekker bare det som er kommet nytt siden sist du var innom. Dvs. at alle uleste tråder fra forrige økt, blir utelatt. Men når du så har lest alle de nye trådene, skal det dukke opp en ny link, som gir deg mulighet til å vise alle uleste tråder, uansett status.

 

Eller du kan bokmerke denne linken:

 

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?action=unread;all;start=0

 

Min erfaring er også at tråder som jeg har svart på, ikke alltid dukker opp i ulest-lista når andre har svart på mine innlegg, uansett om jeg har vært innom eller ei. Det finnes da en link oppe ved avataren som heter "Vis nye svar på dine innlegg", som vel funker sånn noenlunde.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det som Stian skriver har jeg merket meg og slått meg til ro med. Har jeg lest et innlegg én gang på én enhet så er det greit og ganske praktisk egentlig.

 

Nå når jeg logget på fikk jeg beskjed om ingen uleste innlegg siden sist til tross for at jeg ikke har vært på forumet siden i går kveld. Men nå er ikke dette noe vi skal lage noe stort problem av. Skulle det dukke opp et svar på det er det flott, om ikke lever jeg godt med det som det er.

 

@Arild: Takk for den linken, den er lagra  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har installert Tapatalk og har problemer med å logge på IPMS. Andre forum er ok.

Får beskjed om feil passord.

Applikasjonen ber meg kontakte admin, kan det være noe med brukerkontoen min eller evt foruminnstillingene?

 

Og du er 200% sikker på at du bruker riktig passord og brukernavn ? Jeg er usikker på om den er case sensitive (små/store bokstaver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg bruker riktige innloggingsdetaljer. Hehe!

Gjorde riktignok noen forsøk med feil passord i går, kan det ha blitt aktivisert en slags sperre pga dette? (PC på jobb og hjemme står som alltid innlogget, derfor glemte jeg passordet).

 

Jeg kan logge inn med nettbrettet via www, men ikke via tapatalk...

Tapatalk finner og vil logge inn på adressen www.ipmsnorge.org/forum når jeg søker etter IPMS Norge.

Har også logget ut og inn i tapatalk med sletting av alle tilhørende data.

 

EDIT: Nå har jeg lært at man med Tapatalk må logge inn med selve brukernavnet, og ikke epostadressen (man kan velge mellom disse to ved innlogging på nettsiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Simple Machines v2 for et annet forum (dvs. er administrator). Det funker utmerket, bortsett fra én bruker som sier at han ikke får logget inn. Når jeg prøver med vedkommendes brukernavn og passord fra min PC, så funker det som det skal. Vedkommende er ganske oppegående, så jeg tror ikke det er "brukerfeil". Mulig at dette samme problem som nevnt her. Men hva det skyldes, det aner jeg ikke.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett litt på kontoen min fant jeg årsaken...

Tapatalk skal ha selve brukernavnet på kontoen. På web kan man velge brukernavn eller epost, jeg har alltid brukt epostadressen i innloggingen. Jeg prøvde med epostadressen som brukernavn i Tapatalk inntil nå...

 

 

Litt flaut, men da slipper du å bruke mer tid på dette Stian.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at forumet tidvis er veldig treigt å logge inn på. Til tider går det ikke å logge på i det hele tatt. Dette trodde jeg først var min PC, men etter att jeg prøvde to andre PC'er og telefonen kom jeg fram til at det ikke var tilfelle. Jeg har da brukt både Firefox og Windows.

 

Det har ikke jeg merket noe til, og jeg har logget inn en del steder.

Gjelder dette samme internett linje/leverandør hver gang ?

 

Det kan ha noe med responstiden til leverandøren din, med mindre ikke andre har opplevd det samme da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme linje eller leverandør hver gang. De gangene dette skjer så fungerer det helt fint å få kontakt med andre nettsider. Det var forøvrig etter oppdateringen av forumet at jeg merket dette. Det var veldig stabilt før det.

 

Dette er ikke noe stort problem, bare en opservasjon på at noe har forandret seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme linje eller leverandør hver gang. De gangene dette skjer så fungerer det helt fint å få kontakt med andre nettsider. Det var forøvrig etter oppdateringen av forumet at jeg merket dette. Det var veldig stabilt før det.

 

Dette er ikke noe stort problem, bare en opservasjon på at noe har forandret seg litt.

 

Uansett, kjekt å vite.. Liker det ikke men...

Om det er andre som opplever det, er det jo fint om de sier i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.