Stian Svendsen Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Hei Da er en oppgradering gjenomført, enn så lenge ser det meste ut til å være på plass. Noen mangler, det kommer fortløpende. Men, det kan være ting jeg ikke merker, eller som jeg overser. Da er det fint med en tilbakemelding på det dere mener er en feil, i forhold til det gamle forumet. Noe kan det hende vi må leve med, men det meste skal bli som før. Så fint om dere kommer med feilmeldinger til meg. Enten her heller på PM. Helst her, da kan andre sjekke om det er meldt inn alt. Det jeg kommer med nå er: - Logoen vår - Smallsize sin logo - Sjekke opp smilene - Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Har vært bortreist i helgen, og så kommer jeg hjem til dette! Syns det ser bra ut jeg. Tror designet skal gå greit å venne seg til også, ikke minst fordi fargepaletten ligner mye på det vi hadde. Bra jobba! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Bra jobbet Stian, synes dette ser bra ut jeg - må nok tilvenne meg litt, men sånn er det vel med det meste for oss gubber over 40 Skal selvsagt si i fra dersom jeg oppdager noe som mangler, men etter et raskt overblikk ser det meget bra ut. Er på jobb så det er litt begrenset hvor mye jeg får kikket nå. SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted October 7, 2012 Author Share Posted October 7, 2012 Godt det faller i smak så langt, når man blir vandt med det, så synes jeg det faktisk er letter enn det gamle Regn med litt rare ting til tider, da jeg jobber litt med koden for å få på plass logoer ss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Bra, Stian! Nå blir det en ennå bedre hverdag bådenfor brukere og administratorer. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Ser bra ut dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Litt uvant,men det ser bra ut Likte den lille grønne som viser at man er innlogget. Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Uvant, men OK design. Jeg venner meg nok på det. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 virker som kl er litt "off" med en time Ellers så synes jeg dette funker veldig bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted October 7, 2012 Author Share Posted October 7, 2012 virker som kl er litt "off" med en time Ellers så synes jeg dette funker veldig bra Da skal det være justert for sommertid Takk skal du ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Er det noen ny funksjonalitet på forumet nå, eller er det i stor grad bare sikkerhetsoppdateringer? Jeg ønsker å skjule deler av forumet jeg sjelden eller aldri leser for eksempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Ser veldig bra ut nesten som å få tuning kit på den gamle bilen sin Har ikke funnet noe gruff enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Eneste nye jeg har sett, er at funksjonaliteten med å lage vennelister og ignorerlister er slått på. Så nå er det fritt frem for å ignorere folk man er lei av. (Og her får jeg anledning til å påpeke en "feil". Tre av smileyene (nr. 1, 3 og 4 fra venstre) er mindre enn de andre og ser litt teite ut. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 improvisert kompensajon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Eneste nye jeg har sett, er at funksjonaliteten med å lage vennelister og ignorerlister er slått på. Så nå er det fritt frem for å ignorere folk man er lei av. Arild Hvor finner du denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Profil - Forum Profil Da får du opp en "knapp" med "Endre profilen" Nederst på den drop-down menyen er det "Venne/ignoreringsliste" Skal vi være venner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 Jeg ønsker å skjule deler av forumet jeg sjelden eller aldri leser for eksempel. Det er mulig, der vi har gjort det mulig, slik som det er satt opp nå, så er det ikke mulig med de 3 øverste. (Litt Carew svar over den ) Helt til høyre for hvert hovedforum, finner du "uleste innlegg" og et minus tegn. Det minus tegnet gjør at du bare ser navnet på forumet. Og her får jeg anledning til å påpeke en "feil". Tre av smileyene (nr. 1, 3 og 4 fra venstre) er mindre enn de andre og ser litt teite ut. Jeg mener de alltid har vært slik, eller tar jeg feil der ? Hos meg har de nummer 7 , 9 , 12 , om det var disse ? Er ikke det tre som er lagt til i etter tid, og egentlig ikke har samme standard ? Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Vi la inn ett nytt ikon sett helt i starten, og så har vi lagt til noen andre underveis. Det er derfor du nå får rare ikoner. Ikonsett kan lastes ned fra SMF om du ønsker noe spesielt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 De som ser annerledes ut for meg (i forhold til forrige versjon av forumet) er disse: De tre du nevner, Stian, har vært sånn hele tiden (de tilhører det opprinnelige settet med smileys, og er de få vi ikke fant bedre versjoner av). Det Håvard spør om, er kanskje ikke bare å "klappe sammen" seksjoner, men å kunne ignorere dem fullstendig. Altså at man aldri ser innlegg derfra noe sted. Jeg vet ikke om dette er innebygd funksjonalitet i SMF 2. Det var tilgjengelig som en mod man kunne installere i forrige versjon, men vi valgte å beholde installasjonen så standard som mulig for å unngå krøll ved oppdateringer. Fordeler og ulemper med et slikt opplegg også, men det gir jo folk mulighet til å skreddersy forumopplevelsen sin ganske mye. Noen seksjoner må naturligvis være unntatt muligheten for ignorering, i så fall. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 De som ser annerledes ut for meg (i forhold til forrige versjon av forumet) er disse: Arild Der så jeg det også, men tipper det bare forblir sånn, slik at folk kan ergre seg litt over det hehe Det står i hvertfall på bunn av min liste, men notert bak øret Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Det Håvard spør om, er kanskje ikke bare å "klappe sammen" seksjoner, men å kunne ignorere dem fullstendig. Altså at man aldri ser innlegg derfra noe sted. Jeg vet ikke om dette er innebygd funksjonalitet i SMF 2. Det var tilgjengelig som en mod man kunne installere i forrige versjon, men vi valgte å beholde installasjonen så standard som mulig for å unngå krøll ved oppdateringer. Fordeler og ulemper med et slikt opplegg også, men det gir jo folk mulighet til å skreddersy forumopplevelsen sin ganske mye. Noen seksjoner må naturligvis være unntatt muligheten for ignorering, i så fall. Spot on! Den klappe-sammen-funksjonaliteten fantes jo i den gamle versjonen også, men jeg har savnet litt kraftigere lut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Det står i hvertfall på bunn av min liste, men notert bak øret Og vi skal nok minne deg på dem. Uansett ligger de riktige filene på serveren, og er bare å kopiere over. Fort gjort Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Gaute: Gå til: Profil - Forumprofil - Endre profilen - Venne/Ignoreringsliste... Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Jeg sitter på venterommet på sykehuset (men ganske sakte nettforbindelse), og må få si at dette er en stor forbedring. Jeg bruker telefonen og visning av sidene og særlig bilde visningen er mye bedre. Tidligere vistes bare deler av bildene. Nå vises hele. Får også inntrykk av at sidene lastes raskere. Og det nye designet liker jeg virkelig godt. Enkelt og ryddig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Hvis jeg ikke tar feil jobber Stian også med en app som funker bedre på mobil også.. Men vi får ikke stresse Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts