Gå til innhold
  • Bli medlem

Modellbyggere i og runt Bergen.


Stein Brandal

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kjennskap til hva som har skjedd i fortiden. Men det burde da være mulighet å ha ett samarbeid på ett eller annet vis med Bergen Plastmodellklubb? Det er da ikke sånn at det bugner med masse lignende klubber rundt om i landet, og slik BPK nedenfor beskriver tidligere historie har "ett eller annet skjedd".

 

"Bergen Plastmodellklubb har til tider blitt omtalt som IPMS Bergen. Selv om enkeltmedlemmer er og har vært medlemmer av IPMS Norge har aldri Bergen Plastmodellklubb vært en lokalavdeling av IPMS Norge. Vi  ønsker et godt forhold til alle organisasjoner som driver med plastmodellbygging, men siden vi har valgt å stå som en uavhengig organisasjon ønsker ikke IPMS Norge å bli assosiert med oss. De har fjernet all informasjon om oss fra sine sider og forlangt at vi ikke har noen lenker til deres sider på vår side."

 

Jeg har ingen interesse i å vite hva som har skjedd, men heller finne ut av om det er mulighet å starte opp ett samarbeide igjen hvis mulig og ønskelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med i Bergen plastmodellklubb. Trodde det var en lokalavdeling av IPMS. Har ikke vert med siden det ble klart at de ikke var lokalavdeling. Tror ikke det er vanskelige folk. Vi Bergensere er litt spesielle. Vi skal alltid si hva vi mener og liker og utale oss om alt mulig. Derfor tar ting lengre tid her vest. Bergen plastmodellklubb har lokale på Bergen Tekniske Muse. Har lenge ønsket en lokalavdeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - jeg var jo med den gangen det hele kræsjet, det var en uoverenstemmelse mellom daværende formann og en på vestlandet. Noen var veldig sinte. Det må jo nå etter hvert være 7-8 år siden.

Er det ikke bare å lage et lokallag, da? Som indikert finnes det nok medlemmer i 5000-området til at det kan bli en realitet.

Så får de som vil ha en annen modellklubb ha en annen modellklubb.

Spør Information Alfa på Facebook om dere får ha klubbmøter i shelteret deres. Per Einar Jansen er jo tross alt modellbygger.

 

K

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei

 

Har akkurat kikket på klubbens hjemmeside og håper det er mer liv i møtevirksomheten deres enn oppdateringen av deres hjemmesiden. Men det å ha en oppdatert hjemmeside krever jo sitt det også. Det vet vi jo alle :)

 

Rune. Jeg synes at du skal ta kontakt med klubben og hilse på dem. Jeg var ikke med når det som skjedde mellom daværende formann og denne "ene" på vestlandet. For meg er det vann under broen.. og alt det der. Så ser vi hvordan det går videre. Er det fremdeles sure miner (noe jeg ikke håper det er) så kan vi to snakke direkte med hverandre vedr. hva IPMS foreningen sentralt kan bidra med videre for å etablere evnt. ett lokallag. Men jeg ser heller at vi kan gjenoppta kontakten istedet for å begynne på scratch. Det må være mulig å kunne samles under ett lokallag. Det er i alle fall mitt håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.