Stein Brandal Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Har lenge lurt på hvor mange modelbyggere der er i og rundt Bergen. Byen er Norges nest største by, så det bør vere flere. Gi ett ord. Stein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Piip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 heisann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 ord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Hvilke postnummere er aktuelle? Bør klare å grave ut antall medlemmer i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Brandal Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Alt på 5000. Det vil si hele Hordaland. Kanskje en gang at det er mulig og dra igang en lokalavd. her vest. Vet det har vert prøvd en gang før. Vet ikke hvorfor det ikke ble noe av. Først og fremst er jeg innteressert hvor mange der er i Bergensområdet. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Ja dere bør se å få til en liten klubb der også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 14 medlemmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Utrolig få i et så stort fylke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Utrolig få i et så stort fylke. Mange modellbyggere som ikke er IPMS medlemmer, vet du... Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Og det tilsvarer vel 5 % av medlemsmassen? Med 19 fylker i landet, så blir det ikke så langt unna kvota om man deler likt mellom fylkene, noe som selvsagt er tøvete. Eventuelle modellbyggere på forumet her som ikke er IPMS-medlemmer (ja, de utgjør vel flertallet, tror jeg), vil heller ikke se denne tråden siden IPMS Norge generelt-seksjonen kun er åpen for IPMS-medlemmer. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Er vi bare rundt 300 medlemmer, jeg trodde det var over 500? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Lenge siden det. Ligger på rundt 300. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Kanskje vi burde bruke blader som Modell&elektronikk for og rekruttere folk, det er jo blader som er hos Narvesen og rekker ut til ganske mange folk utenfor ipms systemet. Bare en tanke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Kanskje vi burde bruke blader som Modell&elektronikk for og rekruttere folk, det er jo blader som er hos Narvesen og rekker ut til ganske mange folk utenfor ipms systemet. Bare en tanke Synes det høres ut som en god ide Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Dette har jo vært oppe før, og Roar S kan si mer om det. Såvidt jeg vet så har vi hatt besøk av redaktøren på Skala også. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Hvis det har vært oppe før, hva ble resultatet da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Det var det da, som sagt så var vel redaktøren på besøk på Skala og det har vært prat om samarbeid, men igjen, det er Roar S som har hatt kontakten på dette og kan sikkert si mer. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Har lenge lurt på hvor mange modelbyggere der er i og rundt Bergen. Byen er Norges nest største by, så det bør vere flere. Gi ett ord. Stein. Kan da ikke være Norges største by? Trodde ikke Bergen var en del av Norge:P dette ble vi vel enige om i Bobilen på sørlandet eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Det var det da, som sagt så var vel redaktøren på besøk på Skala og det har vært prat om samarbeid, men igjen, det er Roar S som har hatt kontakten på dette og kan sikkert si mer. Arild OK, jeg skal si det en gang til, da: Modell & Elektronikk, drevet en hyggelige herre fra Horten som heter Knut Pedersen, er villig til å gi oss gratis annonseplass i hvert eneste nummer! Han krever imidlertid en motytelse, og det er at vi, IPMS Norge, leverer plastrelaterte artikler til M&E i de samme nummerne. Helst en 3-4 sider. Det er vel i grunn der det har strandet... :'( R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Ok, men en bilde serie med noe tekst burde la seg ordne over 2-3 sider skulle man tro. Han gir vel ut 6 blader (kanskje) i året og hvis vi kan snekre sammen en story på 2-3 sider til halvparten altså 3 utgaver så skal vi si oss fornøyde. Da kan man få til en annonse/info rute 3 ganger i året Det er jo enklere enn og skal lage et Limtuben som er på 30ish sider. Og her kan man hente ut fra byggetråder på forum for det er jo tusenvis som leser dette bladet som ikke er på forumet, dvs ukjent og interresant matriale for bladkjøperene. Jeg har selv gitt matriell ved to tilfeller, engang om min Mercedes gasser og en gang en rapport fra julemøte i lokalavdelingen. Så det er fult mulig og få til litt omtale hvist man bare gidder. Og han er veldig glad for alt han kan få og han tar også korrektur på tekst. dvs man slipper og være proff skribent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Det kunne kanskje vært en ide å la oppdraget med å levere stoff rullere mellom lokalavdelingene, slik vi gjorde med Limtuben for et par år sia? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegar Hjellbakke Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Har lenge lurt på hvor mange modelbyggere der er i og rundt Bergen. Byen er Norges nest største by, så det bør vere flere. Gi ett ord. Stein. Holder til på Stord. Er innom Bergen av og til.. Mvh Vegar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Inge Hausvik Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Hei! Etter å ha bodd mange år i Oslo og vært tilknyttet IPMS Østlandet med møter på Kjeller (er fortsatt medlem der), flyttet jeg til Bergen i april i år. Har tatt opp igjen kontakten med Bergen Plastmodellklubb. Er småbarns pappa så er ikke så ofte jeg får med meg eventuelle møter. For øvrig har jeg tenkt at det kunne vært fint om klubben kunne blitt med i IPMS. Plastbyggermiljøet i Norge er vel ikke så kjempestort? Bedre å stå samlet? -Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 For øvrig har jeg tenkt at det kunne vært fint om klubben kunne blitt med i IPMS. Plastbyggermiljøet i Norge er vel ikke så kjempestort? Bedre å stå samlet? Det kom til noen uoverenstemmelser for noen år siden - så vidt jeg har skjønt var det flere som ikke ville ha noe med IPMS å gjøre. Jeg vet ikke om dette har endret seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts