Gå til innhold
  • Bli medlem

Messerschmitt Bf 109G-14 "Blå 11" fra 16./JG 5, Rygge,april 1945 (Hasegawa 1/48)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har litt dilla på Messerschmitt 109 fra traktene her hjemme, så jeg fortsetter like så godt i samme stilen :) Denne gangen er det Hasegawas G-14 som skal bygges som maskina til Karl-Heinz Ehrler.

 

122688-10684.jpg

 

Den blir seende sånn ut:

 

Image00008.jpg

 

Olve har gitt informasjon om maskina i denne tråden. Dette bildet og flere finn du her: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=13785.0

 

index.php?action=dlattach;topic=13785.0;attach=17934;image

 

Dekaler fra Cartograf følger med i et hefte fra Kagero - se her http://inscale.org/pub/index.php?topic=2431.0 .

 

Har kommet så vidt i gang. Cockpiten er detaljert med litt kabling av blytråd. Ellers blir forholdvis rett fra ut av esken på denne.

 

Bf109G14_01.jpg

 

Venter spent på oppdateringer fra andre Far North-deltakere :thumb:

 

Mvh

:) Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Har gjenopptatt arbeidet med denne. Har malt kamuflasjen som RLM 74/75/76 samt RLM 77. Brukte Xtracrylix for alle unntatt 77 (den lyse på vingene). Der brukte jeg Vallejo Air 71050 Light Grey. Ble fornøyd med den som 77 - kontrasten er bedre mot RLM 76 (underside og skrogsider) i virkeligheten. Nå er det litt flikking som gjenstår før mottlinga begynner :)

 

 

Bf109G14_05.jpg

 

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Imponert over den motlinga du får til med xtracrylix, Rune.  Hvor stor dyse bruker du?

Det ser ut som profilen du viste i starten av tråden er mer grønn enn modellen din. Er det tilfellet eller synsbedrag?

 

Sverre

 

Takker, Sverre :) Jeg brukte 0,15 dyse på mottlinga på denne, men har fra før hat hell med større dyser. Med denne var det imidlertid mye enklere å få mottlinga jeg ønsket. Mht grønnhet, så er fargene profilen skal fremstille de tyske gråfargen RLM 74 og 75. RLM 74 heter Graugrün, og det er flere måter å tolke den på. Xtracrylix er imidlertid kjent for å ha autentiske farger, så jeg bruker de rett fra flaska :) Derfor ser modellen lysere ut :)

 

Mvh

Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig modell!

 

Jeg vet det ofte var slik at det gule båndet var litt bredere, men gidder du utvide det svarte båndet en millimeter eller to bakover? Takk.

 

Kyrre

 

Thanks :) Mht halebåndet feiga jeg tidlig ut på å flikke på det... :pinch: Så det med en gang jeg fjernet maskeringa. Moralen er å ikke maskere etter profiltegningas panellinjer :doh: Det får bli lærdommen på dette prosjektet, selv om det gule stikker ut som en sår tommel. Takker for tilbakemeldinga though :thumb:

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry....det er et dekal over halebåndet nå... :pinch: Til mitt forsvar må jeg si at det ligner veeeldig på profilen :doh:

 

Når det er sagt har jeg sett mange uvanlige proporsjoner på RVT-bånd. Litt individualisme og synsing må man tillate seg, selv i Luftwaffe-verdenen - eller hva, Kyrre?

 

Husker du måtte ta en del flakk for denne skjeve bølgen, men som visstnok var praksis ved noen avdelinger?

 

1bf109jgband.jpg

 

Uansett er det dette som gjør hobbyen interessant. Vi kan diskutere slike ting, og synes det er den kuleste tingen i hele verden. Me likey :cheers:

 

Happy modelling :)

Mvh lazy-crazy-Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.