Gå til innhold
  • Bli medlem

BTR-70 "stålkiste"


André  Kristoffersen

Anbefalte innlegg

Tok en rask sveiv over lageret og så muligheten for å få denne ganske fort ferdig.

011-7.jpg

En videre utvikkling av BTR-60, men med med to V8 motorer og mulighet for mye tekniske problemer.  Mannskapet måtte krøke seg ut en dør mellom de 8 hjulene. Fordelene var høy hastighet på vei 80 Km/t og bra amfibe egenskaper.

012-8.jpg

Her er delene urørt og helt greie. Hjulene er ikke bra og blir erstattet med ettermarked resin i grovt mønster.

Kjører standard olivengrønn kamo. Har ikke lykkes å finne bilder som viser om de var eller er operative i oppsettningene på Kola halv øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan da004-5.jpg var vi nesten ferdig....

 

Ikke helt... masse småplukk igjen. Desuten venter jeg på litt fotoets som gir litt mere "feinscmekker følelse"over vogna, og div små detaljer. Hjulene er ikke spessielt bra de er for tynne og litt dårlig definert mønster. Miniarm er løsningen her med resin hjul. ! Vogna kan bygges i løpet av en god kveld. Passform er rimlig bra og pluss for at man kan possisjonere fremhjulene i sving. Mye av håndtak og slikt blir byttet ut med messing tråd som bøyes til. Jeg har tettet innfestingspunkter i skroget da disse er vel romslige. Div hengsler og slikt er også litt overdrevet..  Da får vi vente litt på postmannen før vi kommer videre. Det kan nevnes at Trumpeter kommer med en BTR-70 og BTR-80 snart, det blir spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Johansen

Alltid gøy med hjulgående, denne er vel en av de kjøretøyene jeg muligens observerte på russergrensa i sin tid. Det kan ha vært forløperen da, det jeg husker best er vel en haug av UAZ-469B, Zil 130 og Zil 131 og diverse GAZ og hva de nå het allesammen.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.